جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شمارش معکوس برای آغاز اجرای برند شهری در زنجان

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ مرداد ۱۳۹۶

اسفند سال ۹۴ بود که اساتید و صاحب نظران شرکت مشاور ‘وانیا’ به خواست مسئولان استانی زنجان نتایج فاز نخست برندسازی برای شهر زنجان را ارائه کردند.
عبدالله گیویان، یونس شکرخواه، حسن نمک دوست و رضا گنجوی نمایندگان شرکت مشاور، در آن زمان اعلام کردند که زنجان از معدود استان هایی است که به شکل خردمندانه موضوع برخورداری از برند را طرح کرده است.
زنجان ویژگی های لجستیک و ارگانیک بسیاری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، ترانزیتی، مذهبی و گردشگری دارد که هر یک به تنهایی مشخصه ویژه ای به شمار می آیند.
صحبت بر سر این است که از کدام یک از این ویژگی ها می توان بهره برد تا بتوان زنجان را به آن نام و مشخصه شناخت.
صنایع دستی ظریف و ارزشمند زنجان، مراسم های آئینی ساده و بی پیرایش، معادن غنی، صنایع پاک، مراکز گردشگری متنوع، دانشمندان و چهره های برجسته و یا ظرفیت علمی بالای آن؟ کدام یک از این شاخص ها می توانند مسیری برای آینده زنجان ترسیم کنند و نقشه راه حرکت زنجانیان به سوی پیشرفت باشند؟
اما پس از گذشته ۱۸ ماه این روزها نتایج بررسی های علمی و کارشناسی برند شهری زنجان به اتمام رسیده و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان که متولی پیگیری این موضوع بود، خبر از آغاز عملیات اجرایی این برنامه همزمان با شروع فعالیت پنجمین شورای اسلامی شهر می دهد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان حتی از اعلام محور برند انتخاب شده برای شهر امتناع و زمان اعلام آن را شروع فعالیت شورای شهر زنجان اعلام کرد.
غلامحسین جمیلی افزود: مطالعات علمی بسیار مفصلی انجام شده و در نهایت بر اساس نتایج آن مصاحبه ها، پرسش نامه ها، بازدیدهای میدانی، الگو برداری و دخالت دادن گروه ها و اقشار مختلف موضوع متحول کننده مسیر توسعه این استان و شهر زنجان مشخص شده است.
وی یادآورشد: روند توسعه و پیشرفت شهر زنجان با اجرای این برند می تواند شتاب بیشتری بگیرد.
جمیلی اظهار کرد: به حتم همکاری دستگاه ها به خصوص همکاری استانداری، شهرداری فرمانداری، اصناف و واحدهای تولیدی و میراث فرهنگی برای بارگذاری برند شهری به شدت مورد نیاز است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: تمام برنامه ها و زمان بندی های این برند مشخص شده است و فقط مرحله اجرا باقی مانده که بناست برای اجرا با یک پیمانکار و تیم قوی کار بلد وارد همکاری شویم.
وی به نحوه تامین اعتبار مورد نیاز اجرای این برنامه اشاره و تاکید کرد: خود این موضوع باید هزینه های مورد نیاز را تامین کند چرا که برند شهری باید زمینه ای برای افزایش درآمد اقشار مختلف باشد و به ثروت آفرینی منتهی شود.

زنجان شمارش معکوس برای آغاز اجرای برند شهری در زنجان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *