جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شتاب قطار گردشگری خارجی در آذربایجان شرقی

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ مرداد ۱۳۹۵

تبریز-ایرنا – آذربایجان شرقی به عنوان یکی از ۱۰ استان نخست کشور از نظر ظرفیت های بالقوه گردشگرپذیری در دوره پس از برجام همپا با سایر مناطق ایران شاهد حضور روزافزون گردشگران خارجی از اقصی نقاط جهان بوده است.

به گزارش ایرنا، نکته حایز اهمیت در این میان تغییر در سبک استفاده از وسایل نقلیه و اماکن اقامتی از سوی گردشگران خارجی ورودی به استان است به طوری که امروزه بر خلاف سال های قبل علاوه بر هواپیما، در قطار و اتوبوس های مقصد تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی می توان چهره های متفاوتی را مشاهده کرد که برای گردش به این خطه از کشورمان سفر می کنند.
از سوی دیگر در سایه گسترش ارتباطات بین المللی کشورمان در سال های اخیر، گردشگران خارجی ورودی به شهرهای مختلف آذربایجان شرقی با احساس امنیت بیشتر، اماکن اقامتی خود را از اقامت انحصاری در هتل ها به پارک ها و فضاهای سبز شهری با قابلیت نصب چادر تغییر داده اند.
در تایید این ادعا می توان به اتفاق چند روز قبل در پارک مسافر کلان شهر تبریز اشاره کرد که از مجموع ۱۰۰ خانواده گردشگر مستقر در آن، شش مورد را گردشگران خارجی تشکیل می دادند و آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز رضایت از آب و هوای خنک و دلپذیر از احساس خوش امنیت در این فضا سخن گفتند.

** گردشگر فرانسوی: آذربایجان شرقی ظرفیت های خوبی برای توسعه گردشگری دارد
گردشگر ۲۸ ساله فرانسوی که مسافر قطار تهران- تبریز است، با ابراز خرسندی از سفر به ایران، کشورمان را جزو کشورهای صاحب تمدن و تاریخ و فرهنگ عنوان کرد و گفت: علاقه داشتم ایران را از نزدیک ببینم و با فرهنگ و مردم آن به خصوص در دوره بعد از پیروزی انقلاب آشنا شوم.
‘اوه رلیین’ که اهل شهرنورماندی فرانسه است، با بیان اینکه مردم ایران و تبریز مردمان مهربان، مهمان نواز و کنجکاوی هستند، اظهار کرد : برای دیدن بازار تاریخی تبریز که در یونسکو ثبت شده و روستای توریستی کندوان به آذربایجان شرقی سفر می کنم .
وی با اشاره به اینکه پیش از این مکان های تاریخی تهران و استان لرستان را دیده ام، افزود : ۲ هفته در ایران خواهم بود و ۲ روز را به دیدن مکان های تاریخی و دیدنی تبریز صرف خواهم کرد، زیرا بر اساس مطالعاتی که انجام اده ام معتقدم این استان، جاهای زیادی برای دیدن دارد.
وی با تقبیح تحریم علیه کشورها، گفت: من شخصا سیاسی نیستم و به همین خاطر اطلاعات اندکی در این حوزه دارم اما از صلح و تفاهمی که با ایران به دست آمده است، خوشحالم چون این حرکت گامی به سوی صلح جهانی بوده است .
وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری امن و بی خطر است و با آب و هوای دلچسبی که دارد بهترین مکان برای سفر گردشگران است.

** گردشگر چینی: شیشلیک های تبریز بی مانند است
گردشگر ۲۵ ساله چینی هم که یکی دیگر از مسافران قطار تهران-تبریز است، به خبرنگار ایرنا می گوید: برخورد گرم و مردم دوست داشتنی ایران نشانگر فرهنگ غنی این کشور است و مهربانی و صلح طلبی صفت مشترک ایرانی ها و چینی هاست.
خانم ‘یونیتین جان’ با تعریف از غذاهای تبریزی گفت : شیشلیک های تبریز بی نظیر است و طعم آن فراموش شدنی نیست.
وی افزود : بازار سنتی و تاریخی تبریز هم به عنوان بزرگترین بازار مسقف جهان زبانزد است که به طور قطع از آن دیدن خواهم کرد و در ۲ روزی که در تبریز خواهم بود تلاش می کنم از مکان های تاریخی این شهر دیدن کنم .
یونیتین که اهل شانگهای چین است، گفت : از شهرهای زنجان و تهران نیز دیدن کردم و پس از تبریز به شهرهای کاشان و اصفهان سفر می کنم .
وی حافظ و سعدی را از بزرگان و مشاهیر جهان عنوان کرد و افزود : ایران همواره در رشته های کشتی و وزنه برداری در المپیک و بازی های جهانی از کشورهای درجه اول است .
شناخت وی از خبرگزاری ایرنا با عنوان ‘ خبرگزاری ملی ایران’ از نکات جالب سخنان گردشگر چینی است و وی می گوید: نام این خبرگزاری را قبل از اینکه به ایران سفر کنم، شنیده ایم.

**گردشگر عراقی: مناطق دیدنی آذربایجان مرا به این دیار می کشاند
گردشگر عراقی نیز که با اتوبوس به تبریز سفر کرده است، به خبرنگار ایرنا گفت : چند سال است که هر سال در مرداد ماه به تبریز و روستای صخره ای کندوان سفر می کنم و آب و هوا و مناطق دیدنی منطقه، من و خانواده ام را دوباره به آذربایجان شرقی می کشاند.
گردشگر عراقی اظهار کرد : مردم مهمان نواز، طبیعت زیبا، خشکبار و سوغاتی های خوب تبریز و کندوان ما را به ایران می کشاند و موزه آذربایجان، مسجد کبود و ائل گلی مکانی هایی هستند که از آنها دیدن کردیم .
‘موید علی’ که اهل کرکوک است و همراه ۳ تن از اعضای خانواده اش به ایران سفر کرده است، تاکید کرد : ۳ روز در تبریز خواهم بود ،بعد به مشهد می روم و سال آینده باز هم به ایران خواهم آمد.

** ورود بیش از ۱۱۲ هزار نفر گردشگران اروپایی به آذربایجان شرقی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به رشد ۵ درصدی آمار ورود گردشگران اروپایی به ویژه شمال اروپا به استان در مدت سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: امسال ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ گردشگر اروپایی وارد استان شده اند.
امیر حجازی افزود: این تعداد گردشگر اروپایی بیشتر از کشورهای آلمان، سوئد، هلند و فرانسه وارد استان شده اند و دلیل اصلی سفر آنان نیز فضای پس از برجام بوده است.
وی اظهار داشت: بیشترین گردشگران خارجی ورودی به استان به دلیل اشتراکات مذهبی، تاریخی و فرهنگی و نیز و وجود زمینه های گردشگری سلامت در تبریز از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق هستند.
وی از کلیسای سنت استپانوس در جلفا، رصدخانه مراغه، موزه آذربایجان، بازار تاریخی تبریز و موزه قاجار تبریز به عنوان مقصد اصلی گردشگران خارجی ورودی به آذربایجان شرقی یاد کرد.
معاون گردشگری ا داره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از موتورهای محرکه توسعه صنعت گردشگری در استان و افزایش شماره گردشگران خارجی نام برد.
حجازی یادآور شد: پارسال در مجموع ۴۵۰ هزار نفر گردشگری خارجی از مبادی ورودی وارد آذربایجان شرقی شدند که جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و ارمنستان بیشتر شمار از این تعداد را به خود اختصاص دادند.
گزارش از: پیمان پاکزاد
82181421 70924897 شتاب قطار گردشگری خارجی در آذربایجان شرقی

82181421 70924899 شتاب قطار گردشگری خارجی در آذربایجان شرقی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *