جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شاهد خیزش گردشگری پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هستیم

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ بهمن ۱۳۹۴

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ – همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد خیزش و رونق گردشگری در کشور هستیم.

به گزارش میراث آریا(chtn) مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در برنامه اقتصاد ایران که از شبکه ۵ سیما پخش می شود از دستاوردهای سفر به فرانسه، برنامه های سازمان میراث فرهنگی برای رشد و رونق گردشگری حلال و استقبال سرمایه گذاران کشورهای مختلف برای حضور در بازار گردشگری ایران سخن گفت.
معاون رئیس جمهور در این برنامه زنده تلویزیونی به خیزش و رونق گردشگری همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: گردشگری، حوزه‌ای است که با لغو تحریم‌های ناعادلانه بیشترین تاثیرات مثبت را به خود خواهد دید، این در حالی است که با روی کار آمدن دولت یازدهم و رویکرد خوب و مثبت دولت در تعامل گسترده با کشورهای دنیا با حفظ منافع ملی و استفاده از ظرفیت های کشورهای دیگر، شاهد روند رو به رشد گردشگران ورودی به ایران بوده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، مذهبی-زیارتی و گردشگری سلامت در ایران، سیاست اصلی سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری، افزایش ورود گردشگران خارجی و استفاده از تاثیرات فرهنگی و اقتصادی این صنعت است.

وی با اشاره به رشد ۱۲ درصدی روند ورود گردشگران خارجی به کشورمان، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور در حوزه گردشگری، استفاده از تجربیات و سرمایه های کشورهای صاحب تجربه در این بخش است، این برنامه با توجه به سابقه ارتباطات کشورمان با سایر کشورهای دنیا پیگیری می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به سفر خود به فرانسه اشاره کرد و افزود: سندی که در این سفر مبادله شد، اولین سند مستقل گردشگری در تاریخ روابط بین دو کشور ایران و فرانسه است که بر۵ محور اصلی تمرکز دارد، همکاری‌های آموزشی و استفاده از تجربیات طرف فرانسوی در امور گردشگری برای ارتقاء سطح کیفی خدمات تاسیسات گردشگری، محور نخست این تفاهمنامه به شمار می‌آید. فرانسه سالانه بین ۸۰ تا ۸۵ میلیون گردشگر جذب می‌کند و از این نظر، رتبه نخست را در بین کشورهای جهان دارد، این کشور به لحاظ کسب درآمد از گردشگری جزو پنج کشور نخست دنیا به شمار می‌آید، فرانسه موفقیت‌ها و تجربیات زیادی در این حوزه دارد و در بخش آموزشی هتلداری، تورگردانی و مدیریت و خدمات تاسیسات گردشگری ‌می توانیم از تجربیات فرانسه استفاده کنیم.

‌سلطانی‌فر گفت: فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فرانسه در گردشگری ایران، دومین محور مورد تاکید این سند همکاری بود. حدود دو ماه پیش که هیأتی از فرانسه برای ارزیابی بازار ایران، سفری به کشورمان داشت، این بازار را به شدت پر جاذبه دانست، اما آن زمان تحریم‌ها لغو نشده بودند، آنها اعلام کرده بودند بعد از لغو تحریم‌ها آمادگی دارند در بخش‌های مختلف گردشگری ایران سرمایه‌گذاری کنند. اکنون که شرایط مهیا شده، فرصت خوبی است از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فرانسه در گسترش تاسیسات و اماکن گردشگری ایران بویژه هتل‌ها استفاده کنیم.
وی یادآور شد: یکی از هلدینگ‌های مطرح و معتبر فرانسه (اکور) از حدود ۶ ماه پیش مدیریت دو هتل فرودگاهی ایران را به عهده گرفته است، آنها نیز آمادگی دارند تعداد هتل‌های بیشتری را در ایران به گروه خود اضافه کنند و تحت استاندارد و مدیریت این گروه قرار دهند.
معاون رئیس جمهور سلطانی‌فر در ادامه، سومین محور تفاهمنامه ایران و فرانسه را برنامه‌ریزی برای افزایش تردد گردشگران دو کشور ذکر کرد و افزود: ایران در سال ۹۲ میزبان حدود ۸ هزار گردشگر فرانسوی بود، این تعداد در سال ۹۳ به ۱۳ هزار نفر رسید و فکر می‌کنیم تعداد گردشگران فرانسوی تا پایان سال ۹۴ به ۱۸ هزار نفر برسد. رشد هر سال نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد است؛ اما چون قدر مطلق آن کم است، رقم بالایی به نظر نمی‌آید.
وی همچنین از برنامه ایران برای جذب سالانه ۲۰۰ هزار گردشگر فرانسوی که در جلسه دو دولت به بحث گذاشته شد خبر داد و گفت: برای رسیدن به این برنامه باید ورود ۱۸ هزار گردشگر فرانسوی، رشد مطلوبی داشته باشد تا به رقم ایده‌آل برسیم، البته معتقدم این زمینه برای جذب وجود دارد. فرانسوی‌ها برای ورود به بازار ایران اشتیاق زیادی نشان می‌دهند. این میل در میان گردشگران آنها نیز رو به افزایش است.
معاون رئیس‌جمهور راه‌اندازی دفاتر جذب و اطلاع‌رسانی در کشور فرانسه را از دیگر محورهای مورد تفاهم دو کشور اعلام کرد و افزود: ما امیدواریم تا پایان سال ۲۰۱۶ حداقل دو دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری در دو شهر فرانسه راه‌اندازی کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از همکاری برای تجاری‌سازی محصولات گردشگری بویژه در بخش کوهستان و اسکی، به عنوان پنجمین محور این تفاهمنامه یاد کرد و در ادامه بیان کرد: در میزگردی که با حضور بخش خصوصی گردشگری فرانسه برگزار شد، تمایل برای فعال کردن گردشگری کوهستان و اسکی در ایران از سوی موسسه‌ای که ۲۰۰ آژانس زیرمجموعه‌اش فعالیت می‌کنند، اعلام شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش گردشگری را یکی از مهمترین موضوعات در این بخش دانست و تاکید کرد: از هزار و ۱۰۰ هتل و ۶۰۰ هتل آپارتمان موجود در کشور، ۱۴۰ هتل با درجه ۴ و ۵ ستاره فعالیت می کنند، این در حالی است که ما برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، باید تعداد هتل های ۴ و ۵ ستاره را به ۴۰۰ هتل برسانیم.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته نزدیک به ۱۰ وزیر گردشگری از کشورهای مختلف همچون، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و صربستان پس از بررسی دقیق بازار گردشگری ایران، آمادگی خود را برای حضور در این بازار اعلام کردند، اگرچه تحریم های ناعادلانه مانع از سرمایه گذاری این کشورها در ماههای گذشته بود اما سرمایه گذاران عرب و مسلمان که تحریم ها را مانع فعالیت خود نمی دانستند، ساخت هتل در شهرهای زیارتی ایران را آغاز کردند.

سلطانی فر اضافه کرد: بازار گردشگری ایران به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، زیارتی و گردشگری سلامت، بازار پرجاذبه و پررونقی برای حضور سرمایه گذاران و گردشگران کشورهای مختلف است.

معاون رئیس جمهور، گردشگری سلامت را یکی از مهمترین رشته های گردشگری دانست و یادآور شد: خدمات درمانی و کیفیت کار پزشکان کشور ما به ویژه در ۵ بخش، عمل قلب باز، پیوند اعضاء، درمان بیماری های صعب العلاج، درمان ناباروری و اعمال جراحی زیبایی در سطح بسیار بالایی قرار دارد، این خدمات در سالهای اخیر مورد توجه اتباع کشورهای همسایه قرار گرفته است چراکه علاوه بر سطح بالای کیفیت خدمات درمانی، ایران نسبت به کشورهای اروپایی، مقصدی مقرون به صرفه‌تر برای گردشگران است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۳، کارگروهی مرکب از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان نظام پزشکی، وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، تشکیل شده است که این کارگروه ملی با هماهنگی نزدیک همه اعضاء، ساماندهی خدمات مربوط به گردشگری سلامت را پیگیری می کند.

وی در ادامه به اختصاص ۵ هزار و هشتصد میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به طرح های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این اعتبار برای تکمیل ۳۱ هتل ۴ و ۵ ستاره نیمه تمام اختصاص خواهد یافت، تمامی این هتل ها به بانک های عامل معرفی شده اند.

سلطانی فر تصریح کرد: ارقام بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ نسبت به سالهای گذشته رشد داشته است، بودجه جاری این سازمان ۴۷ درصد و بودجه عمرانی ۵۳ درصد رشد داشته است، این ارقام در بودجه نشان دهنده رویکرد خوب و مثبت دولت به حوزه گردشگری است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از این مصاحبه زنده تلویزیونی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صرفا نقش حاکمیتی و نظارتی دارد، تمامی امور گردشگری در اختیار بخش خصوصی است و در حال حاضر ۹۵۰ پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در سطح کشور توسط بخش خصوصی در حال اجرا است، همچنین بسته پیشنهادی پساتحریم با ۱۵۰۰ پروژه و اعتبار ۳۰ میلیارد دلاری در حوزه سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه و به زبانهای انگلیسی، عربی، فرانسوی و ایتالیایی ترجمه شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه، ایران به کانون گردشگری حلال در دنیا تبدیل خواهد شد، اضافه کرد: اصول و مبانی گردشگری حلال از جمله مواردی است که بسیاری از کشورها درصدد دستیابی به آن هستند، این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران ۳۷ سال است این سرویس ها را ارائه می دهد، بسیاری از مسلمانان جهان به گردشگری در محیطی امن و سالم علاقه دارند، ما این محیط را داریم و پیش بینی کرده ایم که از ۲۰ میلیون گردشگر موردنظر در سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون را مسلمانان تشکیل بدهند.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص گذراندن ایام تعطیلات نوروز، گفت: با توجه به اینکه ریاست ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور را بر عهده دارم، باید برای اطلاع از نحوه خدمات رسانی دستگاههای عضو، در ایام تعطیلات نوروز به مردم به تمامی استانهای کشور سفر کنم تا مردم نوروز خوبی داشته باشند.
19 سلطانی‌فر2 شاهد خیزش گردشگری پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هستیم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد