جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سیزده بدر کجا بریم؟

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ فروردین ۱۴۰۲

شاید روز طبیعت همه به دنبال مکانی آرام و زیبا برای گذراندن اوقات فراغت خود می گردند. در این گزارش شما را با بوستان‌ها و مکان‌های تفریحی و گردشگری بی‌نظیر در تهران برای گذراندن روز سیزده بدر آشنا خواهیم کرد.شما می توانید برای مشاهده اطلاعات بیشتر و آدرس و مشخصات آنها، در قسمت جستجوی سایت عنوان آنها را جستجو کنید.

سیزده بدر1 سیزده بدر کجا بریم؟

دریاچه چیتگر

این دریاچه در روز سیزده بدر قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که امسال هوس دریاکنار کرده‌اند؛ اما به هر دلیلی جا مانده‌اند. اگر به دریاچه خلیج فارس سر زدید بد نیست در کنار قایق سواری، پیست دوچرخه سواری آن را هم تجربه کنید.این پارک از شمال به زمین‌های چیتگر از جنوب به بزرگراه کرج، از غرب به پیکان‌شهر و از شرق به منطقه خرگوش‌دره محدود می‌شود. پارک چیتگر از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی استان است که در بیشتر فصل‌های سال از آن استفاده می‌شود.

چیتگر 800x542 سیزده بدر کجا بریم؟

باغ پرندگان

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی این روزهای تهران به حساب می‌آید و حالا دو سه سالی است که محلی برای رفت و آمدهای شهروندانی است که دلشان می‌خواهد لا به لای پرسه زدن‌هایشان در پارک جنگلی لویزان از دیدن انواع و اقسام پرنده‌ها هم لذت ببرند. پرنده‌های مختلفی که یا در قفس نگهداری می‌شوند و یا توان پرواز کردن ندارند.

باغ پرندگان 800x533 سیزده بدر کجا بریم؟

پارک آب و آتش

برای خود تهرانی‌ها یکی از نام آشناترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود. جایی که در روزهای اول خیلی‌ها آن را با آبنمای متفاوت و مشعل‌های بزرگ دور و اطرافش می‌شناختند. اما این روزها اگر گذرتان به شهر تهران و پارک آب و آتش افتاد به غیر از سلفی گرفتن روی پل طبیعت، می‌توانید سری به فانوس دریایی و آسمان نمای آن هم بزنید و یکم اسکیت سواری کنید.

بوستان حضرت ابراهیم (ع) در شمال مجموعه تفریحی اراضی عباس آباد تهران قرار گرفته است. بوستان آب و آتش در میدان ونک، اتوبان شهید حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، دست راست، جنب اتوبان. در اولین کوچه بعد از چهارراه جهان کودک راه دارد که آخر آن خیابان پارکینگ مخصوص پارک نیز در نظر گرفته شده است.

آب و آتش 800x534 سیزده بدر کجا بریم؟

توچال

دامنه جنوبی البرز که به کوهستان توچال شهرت دارد. میعادگاه اصلی کوه نوردان و ورزشکاران تهران است. مشهورترین و پررفت و آمدترین پناهگاه‌های توچال از شرق به غرب عبارتند از: کلک چال، شروین، شیرپلا، توچال، اسپید کمر و پلنگ چال که همگی آنها مشرف به تهران‌اند. علاوه بر تله‌سی‌یز کوچکی که منطقه دربند دارد تله‌کابین توچال دارای بالابر صندوقی است و پیست توچال نیز تنها مکان قابل اسکی روی برف این منطقه است.

توچال سیزده بدر کجا بریم؟

روستای کردان

روستای کردان نیز یکی دیگر از روستاهای زیبا و تاریخی منطقه هشتگرد است. از دیدنی‌های این روستا می‌توان برج آرامگاهی کردان، پل قدیمی‌بانو صحرای کردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو را نام برد. در دو کیلومتری شمال غرب روستا پلی قدیمی ‌به نام بانو صحرا وجود دارد که از نام منطقه که به همین نام است گرفته شده. این پل آجری در دوره صفوی ساخته شده که تنها دوپایه و بخشی از تاق‌های آن باقی مانده است البته دیدن روستای سرسبز و خوش آب و هوای فشند را هم به همه کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند، توصیه می‌کنیم.

روستای کردان 800x492 سیزده بدر کجا بریم؟

پارک جنگلی لویزان

این پارک با وسعتی معادل ۱/۱۰۰ هکتار که بیشتر کاربرد تفریحی است. از شمال به قوچک، از جنوب به شمس‌آباد، از غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم‌الانبیاء محدود می‌شود. پارک لویزان نیز از گردشگاه‌های بزرگ استان، به ویژه شهر تهران است.

لویزان سیزده بدر کجا بریم؟

دره اوین – درکه

این دره در شمال شهر تهران واقع است. ابتدای مسیر دره اوین – درکه روستای درکه قرار دارد که یکی از خوش آب و هواترین مناطق روستایی تهران است. در طول دره اوین رودخانه‌ای پر آب جریان دارد که در بخشی از مسیر خود، به صورت پلکانی در می‌آید که به هفت‌حوض معروف است و به صورت یک استخر طبیعی عمل می‌کند. دره اوین – درکه به علت قرار گرفتن در مسیر راه کوهنوردان، یکی از پررفت و آمدترین دره‌های شهر تهران است.

اوین سیزده بدر کجا بریم؟

دره کن – سولقان

این دره در شمال شرقی شهر تهران قرار دارد و رودخانه که از بلندی‌های شمال البرز سرچشمه می‌گیرد در مسیر آن جریان دارد. در طول دره‌ها قهوه‌خانه‌هایی وجود دارد که در روزهای هفته به ویژه در روزهای تعطیل تابستان از مسافران پذیرایی می‌کنند.

دره کن – سولقان 800x533 سیزده بدر کجا بریم؟

دره اوشان – فشم

این دو ناحیه به ترتیب در ۳۰ و ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارند. فشم از مسیر از جاده لشکرک دارای باغ‌های میوه بسیار است و هوای آن در بهار و تابستان معتدل است. روستاهای آهار، شکرآب، زایگون، گرماب دره و میگون نیز در همان حوالی، از مناطق تفریحی‌اند که برای سفرهای یک روزه بسیار مناسب هستند.

دره اوشان – فشم سیزده بدر کجا بریم؟

دره جاده چالوس

این دره که در مسیر جاده کرج به چالوس قرار دارد. یکی از زیباترین دره‌های ایران و شاید جهان به شمار می‌آید و چشم‌اندازهای بی‌مانند دارد. در این دره‌ها رستوران و هتل‌های پرشماری وجود دارد که می‌توان روز خوبی را در آنجا سپری کرد.

دره جاده چالوس سیزده بدر کجا بریم؟

پارک قوری چای

شهر ورزش ـ قوری چای محلی که روزی شنیدن نام آن فضایی نامناسب توأم با آلودگی های زیست محیطی را به یاد می آورد ، امروز به محلی برای تفریح و ورزش و گذران اوقات فراغت شهروندان ساکن این منطقه تبدیل شده است. این پارک در محدوده منطنقه ۲۱ واقع در جنوب آزاد راه تهران -کرج به پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته، محیطی مناسب برای تفریح به حساب می آید. پارکینگ طراحی شده برای مجموعه قوری چای با ظرفیت پارک ۲۰۰۰ خودرو از مهم ترین امکاناتی بوده است که هنگام ساخت این بوستان از نگاه تیزبین طراحان آن به دور نمانده است. خیالتان راحت باشد.

 قوری چای e1680384151502 سیزده بدر کجا بریم؟

بام تهران

بام تهران به بخش بالایی ولنجک و قسمت ابتدای تله کابین توچال گفته می‌شود. این مجموعه‌ که بین بخش پارکینگ تله کابین و ایستگاه اول آن بصورت جاده آسفالته بوده. به علت وجود مناظر زیبای کوهستانی و نیز دید زیبا از بالایی‌ترین نقطه شهر تهران موجب شده شهروندان تهران برای استفاده از طبیعت و مناظر زیبا. این جاده را به‌عنوان مسیری تفریحی و محلی برای پیاده‌روی انتخاب کنند. یکی از گزینه های روز طبیعت به حساب می آید.
خیابان بام تهران از ارتفاع ۱۸۳۰ متری در انتهای خیابان ولنجک تهران آغاز و در ارتفاع ۱۹۱۰ متری از سطح دریا در ایستگاه ۱ تله کابین توچال به پایان میرسد.

بام تهران 800x533 سیزده بدر کجا بریم؟

دربند

دربند منطقه‌ای خوش آب و هوا در دامنه کوهپایه البرز است که علاوه بر طبیعت زیبا، برای کوهنوردی نیز مسیرهای مناسبی دارد که به پناهگاه شیرپلا و آبشار دو قلو ختم می‌شود.

دربند 800x533 سیزده بدر کجا بریم؟

ارتفاعات شهرک شهید محلاتی

این شهرک که بین دامنه کوههای دارآباد و سوهانک قرار دارد تقریبا تا نقاط مرتفع تپه های منطقه توسعه پیدا کرده است . شمال شهرک ارتفاعات قرار دارند و از جنوب نیز به اتوبان لشکرک منتهی میگردد. گفتنی است، پارک این شهرک چشم انداز منحصر به فردی به تهران دارد که هر ساله در ایام نوروز و تعطیلات میزبان هزاران مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی است.

ارتفاعات شهرک شهید محلاتی سیزده بدر کجا بریم؟

پارک جنگلی خرگوش دره

این پارک جنگلی با مساحتی بیش از ۱۰۰ هکتار در منطقه ۲۲ شهرداری تهران و کنار مجموعه ورزشی آزادی و آزادراه های تهران کرج و آزادگان واقع شده است. پوشش گیاهی خرگوش دره از سرو و کاج و اقاقیا تشکیل شده و جزء کمربند سبز تهران نیز به حساب می آید.

پارک جنگلی خرگوش دره 800x527 سیزده بدر کجا بریم؟

پارک جنگلی کوهسار

این پارک جنگلی در شمال غرب تهران واقع شده است که با آرامشی که دارد می تواند یک روز خوب را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

پارک جنگلی کوهسار1 800x534 سیزده بدر کجا بریم؟

بوستان قیطریه

یکی از بوستان های شمال شهر تهران است که در ناحیه ۷ منطقه ۱ شهرداری تهران واقع شده است. بوستان قیطریه در شمال بزرگراه صدر و انتهای خیابان قیطریه واقع است و از شمال به فرمانیه. از جنوب به میدان پیروز و بزرگراه صدر، از شرق به چیذر و از غرب به قیطریه و شریعتی محدود می شود.

بوستان قیطریه 800x533 سیزده بدر کجا بریم؟

بوستان ولایت

مساحت کل این پارک بعد از راه اندازی تمام فازهایش به ۲۷۰ هکتار می‌رسد. انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان بوستان ولایت در زمین های پادگان قلعه مرغی ساخته شده است.

بوستان ولایت 800x533 سیزده بدر کجا بریم؟

بوستان نهج البلاغه

پارک در دره فرحزاد ساخته شده است بین بزرگراه های نیایش، همت و غرب یادگار امام مکان این پارک است.

بوستان نهج البلاعه 800x600 سیزده بدر کجا بریم؟

پارک جنگلی پردیسان

پردیسان یکی از بوستان های بزرگ و مشهور شهر تهران است که در شمال غربی آن قرار دارد.این پارک از شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل الله نوری. از غرب به مسیل رودخانه پونک و از جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می شود. بزرگراه یادگار امام با جهت شمال به جنوب، این بوستان را به دو بخش تقسیم نموده که پیوند آن ها از طریق دو پل برقرار شده است.

پارک پردیسان سیزده بدر کجا بریم؟

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد