جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سیر ترشی گیلانی

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ فروردین ۱۳۹۶

سیر ترشی از ترشی های مجلسی گیلان است. برای تهیه آن سیر های درشت و یک دست محلی را انتخاب کرده ، پوست زاید ان را می گیرند و ریشه ی ته آن را تمیز می کنند و در شیشه های در دار به نام محلی ( نقلدان ) می ریزند و می چینند و ظرف را پر از سرکه می کنند و کمی نمک داخل آن می ریزند . گاهی یک مشت کوچک زرشک هم داخل آن اضافه می کنند و می گذارند تا به مدت یک سال بماند. معمولا خانواده های صاحب ذوق ، هر سال دو نقلدان بزرگ ترشی می گذارند . یکی از ان را مطلقا دست نمی زنند و تا ۷ سال می گذارند تا بماند . ترشی هفت ساله ، ضمن این که بسیار مطبوع ، ترد و خوشمزه و شکلاتی رنگ است ، خاصیت دارویی نیز دارد . سیر ترشی هفت ساله (و گاهی چهار یا پنج ساله ) از سوغاتی های درون فامیلی است . یک شیشه سیر ترشی خوب و مرغوب و مایه دار ، تحفه دلپذیر و گرانی است که مطمئنا از طرف میزبان با رضایت تمام پذیرفته می شود.

306 سیر ترشی گیلانی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    گرمي سير مصلح سردي ماهي است. در برخي نقاط براي اينكه سركه گلو را اذيت نكند و سير نرم شود كمي شيره خرما نيز اضافه مي كنند.

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نسترن حبیب الهی

    سیر ترشی از ترشی های خوشمزه شمال است که پای ثابت سفره های شمال است و در رستورانها هم در کنارغذا به خصوص کباب ها سرو میشه .

    ۱۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *