جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سومین گردهمایی گردشگری مهر۹۶ برگزار می شود

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ تیر ۱۳۹۶

تهران – ایرنا – رئیس مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران با تاکید براینکه تشکل های دانشجویی مرتبط می‌توانند در تدوین دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها و آئین‌نامه‌های گردشگری در جهت تسهیل، تسریع و بهبود کارها مشارکت داشته باشند، از برگزاری سومین دوره گردهمایی تشکلهای دانشجویی گردشگری در مهر سالجاری خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه گروه فرهنگی ایرنا، رحیم یعقوب زاده در دومین گردهمایی تشکل‌های دانشجویی حامی گردشگری و حافظ میراث فرهنگی با معرفی برخی فعالیت‌های مرکز همچون برپایی دوازده دوره طرح ملی ‘ایران، مرز پرگهر’، یازده دوره همایش ملی خلیج فارس، طرح هایی چون گنبدگیتی، دریای خاک، انتشار کتب و فصلنامه های علمی- تخصصی چون فصلنامه مطالعات فرهنگی- سیاسی خلیج فارس و میراث فرهنگی،گردهمایی تشکلهای دانشجویی گردشگری را از فعالیت های شاخص این مرکز به شمار آورد.
به گفته وی درپایلوت اولیه در سال ۱۳۹۱ با حضور برخی از کانون‌ها و انجمن‌های علمی-گردشگری برگزار شد و این بار دومین مرحله این گردهمایی با محوریت استان‌های تهران و البرز نیز با حضور تشکل‌های دانشجویی حامی گردشگری و حافظ میراث فرهنگی برگزار شده است.

** تشکلهای دانشجویی مرتبط در تدوین مسائل حوزه گردشگری مشارکت کنند
براساس اعلام روابط عمومی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، یعقوب زاده حمایت از تشکل‌های دانشجویی فعال در این حوزه‌ را راهبردی مهم در جهت پاسداری از مواریث فرهنگی و رشد گردشگری عنوان کرد و افزود: تشکل‌های دانشجویی مرتبط می‌توانند در تدوین دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها و آئین‌نامه‌های گردشگری در جهت تسهیل، تسریع و بهبود کارها مشارکت داشته باشند. شاکله دانشجویی، داوطلبانه، غیرسهم‌خواهانه، صادقانه و دلسوزانه دانشجویی موجب نقد و باعث رشد، پویایی و حرکت می‌شود و جلوی سکون را می‌گیرد.

** بدنه دانشجویی در صنعت راهبردی گردشگری فعال باشد
یعقوب زاده خاطرنشان کرد: آنچه که در حال حاضر نشان دهنده فاصله و تفاوت سهم بازار گردشگری ایران و نیز سطح کیفی و کمی حفاظت و شناساندن مواریث فرهنگی و تمدنی ایران با دیگر کشورهاست، توان گردشگری و فرهنگی کشور نیست؛ بلکه، مسئله مهم، نوع سیاست‌گذاری و نگاه و عزم مسوولان، ‌برای حفظ میراث فرهنگی و درآمدزایی گسترده از صنعت راهبردی گردشگری است و این همان عرصه‌ای است که بدنه دانشجویی می‌تواند به‌صورت فعالانه مشارکت داشته و اثربخش باشد.

** ساماندهی تشکلهای دانشجویی حامی گردشگری
به گفته رئیس مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران با توجه به فعالیت این کانون‌ها و تشکل‌های دانشگاهی با موضوع گردشگری و میراث فرهنگی و توانمندی‌های شایان میراث فرهنگی و گردشگری در پهنه سرزمین بزرگ ایران و کاستی‌های موجود و نگرانی‌های مشهود دانشگاهیان در حفاظت و معرفی این میراث و توسعه صنعت گردشگری در کشور و نیاز به فرهنگ‌سازی در این عرصه در میان اقشار مختلف،‌ مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران به منظور هم‌افزایی و اثربخشی بیشتر فعالیت‌ها،‌ در نظر دارد تشکل‌های دانشجویی حامی گردشگری و حافظ میراث فرهنگی را ساماندهی کند.

**شعبات مختلف مرکز گردشگری تشکلهای دانشجویی در سراسر کشور
یعقوب زاده درپایان خاطرنشان کرد: مرکز گردشگری دارای شعبه های مختلفی در سراسر کشور می باشد که به عنوان اهرم های این مرکز در حوزه های مختلف گردشگری فعالیت می کنند که می توانند این تشکل‌های دانشجویی گردشگری را نیز تحت پوشش و حمایت خود قرار دهند.

** تشکلهای دانشجوی گردشگری اهرمی برای تقویت این صنعت در جامعه
رئیس ستاد گردشگری شهرداری استان تهران نیز با اشاره به اینکه استان تهران یک شهر ۴۵۰ ساله با اماکن تاریخی بسیار ارزشمندی همچون منطقه عودلاجان، پامنار، سنگلچ و منطقه ۱۲پایتخت، قلب تاریخی تهران است که بیش از چندین خانه تاریخی با قدمتی دیرین که قابلیتهای زیادی برای عرضه به گردشگری از جمله گردشگران خارجی دارد، تشکلهای دانشجویی حامی گردشگری و میراث فرهنگی را اهرمی برای تقویت گردشگری در سطح دانشگاه ها و سپس در سطح جامعه عنوان کرد.
محمد هوشیار گفت: برای تقویت گردشگری ابتدا باید گردشگری داخلی را در سطوح مختلف تقویت کرد چه بسا گردشگری که داخل کشور خود را نشناسد گردشگر واقعی نیست.
وی کشور عمان را نمونه موفق یک کشور در حوزه گردشگری معرفی کرد و گفت: این کشور چهار میلیون جمعیت دارد که سالانه گردشگران بسیاری را نیز پذیرا می باشد که تمامی هزینه هایش را تأمین می کند.
هوشیار افزود: اگر در حوزه گردشگری ۱۶ پارامتر تاثیرگذار باشد، موارد غیرمجاز همچون نوشیدنی های حرام و نداشتن حجاب و … جزو آخرین پارامترها خواهند بود.

یعقوب زاده سومین گردهمایی گردشگری مهر96 برگزار می شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *