جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سورتمه‌ تبریز در انتظار مسافران

تاریخ بروزرسانی :
۹ مرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۵/۹ – شهردار تبریز از اجرای برنامه‌های جدید گردشگری در شهرداری تبریز، هم‌زمان با آغاز دور جدید سفرهای تابستانی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، «صادق نجفی» با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: با پایان ماه مبارک رمضان و آغاز دور جدید سفرها، پیش‌بینی‌های لازم برای خدمت‌رسانی به مسافران هم‌چنین معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی شهر انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه کاهش شمار گردشگران در ماه مبارک رمضان، طبیعی و قابل پیش‌بینی بود، اظهار کرد: یک ماه اخیر، فرصت مناسبی بود تا شهرداری تبریز، در رویکردها و برنامه‌های حوزه‌ی گردشگری، تجدیدنظر اساسی داشته باشد و در این راستا، ارتقای جایگاه گردشگری از «مدیریت» به «سازمان» مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفت.

شهردار تبریز با اشاره به آغاز طرح تابستانی ۹۳ ویژه‌ی میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی از هشتم مرداد، خاطرنشان کرد: تجهیز پارک‌های مسافر، رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، طراحی، چاپ و پیش‌بینی توزیع مناسب بروشورها و نقشه‌های گردشگری، از برنامه‌های فصل جدید گردشگری است.

نجفی افزود: به این منظور، ۳۰ دستگاه اتوبوس تبریزگردی با ۱۵ راهنما در پنج ایستگاه هم‌چنین ۲۰ دستگاه تاکسی «از من بپرس» با ۱۷ راهنما در ۱۲ ایستگاه سطح شهر رسماً آغاز به کار کرده است.

وی گفت: در طرح تابستانی ۹۳، موزه‌ی شهر و شهرداری، خانه‌ی استاد شهریار و خانه‌ی «علی مسیو» با فعالیت ۲۵ راهنما به طور رایگان پذیرای عموم مسافران و گردشگران است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تله‌کابین تبریز واقع در مجموعه‌ی «عون ابن علی» هم‌چنین بزرگ‌ترین مجموعه‌ی سورتمه‌سواری شمال‌غرب کشور در مجموعه‌ی تفریحی ائل باغی تبریز فعال بوده و آماده استفاده از گردشگران است.

نجفی با تأکید بر اینکه استقبال شایسته از مسافران و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری شهر، در گرو مشارکت همه‌ی بخش‌های شهرداری تبریز است، گفت: سازمان حمل و نقل و ترافیک با افزایش ساعت‌های کاری مراکز مکانیزه معاینه‌ی فنی خودرو، آماده‌سازی پارکینگ‌های طبقاتی ‌و هم‌سطح‌ و برطرف کردن نواقص‌ احتمالی آنها، خدمات تخصصی خود را در فصل گردشگری پیگیری می‌کند.

وی هم‌چنین توسعه‌ی طرح‌های گلکاری و فضای سبز زینتی در مسیر مسافران و گردشگران را از سوی سازمان فضای سبز و پارک‌های شهرداری، یادآور شد و ادامه داد: پاکسازی و آماده سازی مجموعه پارک تاریخی ائل‌گلی هم‌چنین تجهیز و آماده‌سازی‌ مطلوب دو ‌مرکز اطلاع‌رسانی‌ گردشگری‌ ائل‌گلی‌ با‌ همکاری‌ سازمان ‌توسعه گردشگری از دیگر اقدامات طرح گردشگری تابستانی است.

شهردار تبریز یادآور شد: ارائه‌ی خدمات اینترنت بی‌سیم به مسافران و گردشگران در مراکز گردشگری با ارائه‌ی پشتیبانی و راهنمایی فنی هم‌چنین ارسال نقشه‌ی تبریز از طریق بلوتوث به تلفن همراه گردشگران از وظایف سازمان آمار و فنآوری اطلاعات شهرداری تبریز است.

نجفی خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های گسترده در معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و همکاری ارزنده‌ی صدا و سیمای مرکز استان، هتل‌ها، مراکز اقامتی و حتی مهمان‌سرای برخی ادارات و سازمان‌ها، در روزهای اخیر شاهد حضور چشمگیر مهمانان و گردشگران از جای جای کشور بوده است.
25380 سورتمه‌ تبریز در انتظار مسافران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد