جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سه بنای تاریخی در تهران، اصفهان و چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد

تاریخ بروزرسانی :
۹ شهریور ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۰۹ – تهران – ایرنا – معاون میراث فرهنگی کشور از ثبت ملی ۳ بنای تاریخی در استان­های تهران، اصفهان و چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری، محمد حسن طالبیان گفت: خانقاه صفی علیشاه، قلعه جندق و آرامگاه آقا حسین جوانبخت بناهایی هستند که به ترتیب در استان­های تهران، اصفهان و چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ثبت و مراتب به دستگاه­های ذیربط استانی اعلام شد.

وی با اشاره به ثبت این ۳ بنای تاریخی در هفته پایانی مرداد ۹۳ اظهار داشت: آرامگاه آقاحسین جوانبخت واقع در استان چهارمحال و بختیاری، شهر فرخ شهر، تپه قلعه غارت، قبرستان قدیم شهر، پس از طی تشریفات قانونی به شماره ۳۱۰۹۳ مورخ ۲۵/۵/۹۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

طالبیان افزود: همچنین قلعه جندق واقع در استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک، شهر جندق، محله قلعه به شماره ۳۱۰۹۴ و بنای خانقاه صفی علیشاه واقع در شهر تهران، خیابان انقلاب، خیابان صفی علیشاه، نبش کوچه مصباح به شماره ۳۱۰۹۷ ، هر دو اثر در تاریخ ۲۷/۵/۹۳ ثبت ملی شدند.

معاون میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: آثار ثبت شده از این پس تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام وعملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت این آثار شود برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ کتاب پنجم قانون مجازات­های اسلامی( تعزیرات و مجازات­های بازدارنده ) جرم محسوب می­شود و مرتکب، مشمول مجازات­های قانونی خواهد شد.

وی افزود: از این پس مرمت و بازسازی آثار یادشده صرفا با تایید و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری ممکن خواهد بود.

81293630 5919552 سه بنای تاریخی در تهران، اصفهان و چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد