جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سهم همدان از صادرات صنایع دستی در کشور ۱۸ درصد است

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ آذر ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲۸-به گزارش خبرنگار مهر، ریحان سروش مقدم عصر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با تاکید بر اینکه گردشگری نقش محوری و موتور محرکه استان همدان است، اظهار داشت: نبود آمار دقیق در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری یکی از مشکلات و معضلات این حوزه است.

وی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری استان همدان برنامه طراحی شده است، ابراز داشت: متاسفانه گردشگری تنها سه و نیم درصد سهم اشتغال در استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان همدان در برنامه چشم انداز بیست ساله جذب ۲۰ میلیون گردشگر در کشور است، عنوان داشت: استان همدان در حال حاضر با جذب گردشگر در رتبه ۱۷ در کشور قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه با بیان اینکه ۱۳ درصد تولید صنایع دستی در کشور مربوط به استان همدان است، اظهار داشت: سهم همدان از صادرات صنایع دستی در کشور ۱۸ درصد بوده است.

سروش مقدم با بیان اینکه هزار و ۷۵۰ اثر در استان همدان شناسایی شده است، بیان داشت: ۹۸۸ اثر در زمینه های مختلف طبیعی و تاریخی در استان همدان به ثبت رسیده است که این میزان چهار درصد کشور را در بر می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه طراحی شده برای بالابردن سهم اشتغال استان از گردشگری افقی بالا در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: پیگیری برای ثبت جهانی حداقل دو اثر در استان، حفظ و مرمت میراث فرهنگی تاریخی استان، انجام مطالعات پزوهشی، حمایت از تشکل های مردم نهاد از اهداف دیگر در توسعه گردشگری استان همدان است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: افزایش صادرات در حوزه صنایع دستی استان همدان، بسته بندی صنایع دستی و برند سازی، توسعه کارآفرینی در این حوزه، افزایش سهم تولید صنایع دستی استان در کشور و پیگیری برای دریافت مهر اصالت صنایع دستی استان از جمله برنامه ها در حوزه صنایع دستی است.

سروش مقدم جذب ۶۷۰ هزار نفر گردشگر به استان همدان تا پایان برنامه ششم توسعه را از اهداف گردشگری استان همدان عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه ای استراتژیک برای تبلیغات استان همدان، ایجاد کمپ های اقامتی و گردشگری حلال و تبدیل استان همدان به مقصد گردشگری از اهداف مهم در توسعه گردشگری استان است.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه مبلغ ۲۸ میلیارد تومان سهمیه استان همدان از محل صندوق توسعه ملی بوده است، اظهار داشت: تا کنون بیش از سهمیه مصوب یعنی مبلغ ۱۷۲ میلیارد تومان در قالب ۲۰۲ مورد به بانک ها معرفی شده که ۲۵ مورد منجر به عقد قرار داد شده است.

محمد رضا ابراهیمی در ادامه در خصوص سهمیه آبیاری تحت فشار استان همدان افزود: هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان یعنی ۱۳ درصد سهمیه کشوری سهم آبیاری تحت فشار در استان همدان بوده که ۱۰۰ درصد آن جذب شده است.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان همدان میزان زمین هایی که تحت سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفته اند را در سال جاری هشت هکتار عنوان کرد و گفت: این میزان تا پایان سال باید به ۱۲ هکتار برسد.

ابراهیمی اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی را ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: انتظار داریم که این اعتبارات را به طور ۱۰۰ درصدی جذب کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۰۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات کشت های زراعی در استان بوده که برابر با پنج درصد سهمیه کشور است که تا کنون ۲۸ درصد این اعتبار معادل ۵۳ میلیارد تومان عقد قرار داد شده است.

ابراهیمی سهم سازمان جهاد کشاورزی در مشاغل خانگی را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان تا کنون ۵۵ درصد عقد قرارداد شده است.

وی بیان داشت: ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به مجموعه شش آیتم فعالیت جهاد کشاورزی استان تعلق گرفته که این میزان نیز چهار برابر سهمیه کشوری است.

39 سهم همدان از صادرات صنایع دستی در کشور ۱۸ درصد است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد