رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ فروردین ۱۳۹۴

سلطانی فر: گردشگری از رکود خارج شده است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۱/۱۲ – به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر سه شنبه شب در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران افزود: در ۶ سال اخیر که آمار ورود گردشگران غربی به کشور به صفر رسیده بود اما اکنون ورود گردشگران خارجی رونق یافته است.

معاون رییس جمهوری با بیان این که روند صدور روادید از دیگر کشورها به ایران رو به رشد است، گفت: برای اتباع ۱۹۰ کشور دنیا ویزای فرودگاهی به مدت دو هفته صادر می شود تا یک ماه هم قابل تمدید است.

سلطانی فر از راه اندازی سامانه صدور ویزا الکترونیک در سال ۹۴ خبر داد و اظهار کرد: راه اندازی ویزای الکترونیکی سهم قابل توجهی در جذب گردشگران دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که ۹۵۰ پروژه گردشگری با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور در دست اجراست، گفت: به نسبت ظرفیت های بسیار بالای گردشگری، وضعیت موجود گردشگری مناسب نیست.

وی افزود: اکنون خدمات رسانی بیشتر به مردم یک حال رقابتی در استان پیدا کرده که این فرهنگ مورد حمایت مسوولان است.

سلطانی فر ادامه داد: امسال برنامه ریزی ها برای ارایه خدمت به مردم از سه ماه قبل آغاز شده و خوشبختانه از وضعیت بهتری نسبت به سال قبل برخوردار هستیم.

وی با بیان این که در ایام نوروز بیشترین ترافیک سفر را داریم، افزود: امسال حضور مردم در استان هایی که در سال های قبل به عنوان مقاصد گردشگری مطرح نبوده پررنگ تر شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از گردشگری به عنوان صنعت سبز و زودبازده یاد کرد و گفت: نیمی از گردشگران خارجی ورودی به کشور مسلمان هستند که برای زیارت و بازدید از اماکن مذهبی وارد ایران می شوند و باید توجه ویژه ای به این بخش شود.

سلطانی فر تصریح کرد: حتی یک مورد گردشگر غربی نداشتیم که در سفر به این کشور مسایل اعتقادی و اخلاقی کشور ما را رعایت نکند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به این که در گردشگری دریایی اقدامی ویژه باید صورت گیرد، گفت: چندین اسکله و بندر داریم که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

وی ادامه داد: گردشگران داخلی نیازمند هتل های دو و سه ستاره و واحدهای پذیرایی هستند اما گردشگران خارجی خواهان هتل های چهار و پنج ستاره هستند که باید نسبت به ساخت هتل های بزرگ اقدام شود.

سلطانی فر خاطر نشان کرد: فرهنگ استفاده از هتل ها و مراکز اقامتی برای گردشگران داخلی به خوبی نهادینه نشده است.
11 سلطانی فر: گردشگری از رکود خارج شده است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *