رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

سلطانی فر: فقط حدود یک میلیون گردشگری خارجی درایران هزینه می کنند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ – تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درسال از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی ورودی به ایران تنها حدود یک میلیون نفر آنان در کشور هزینه می کنند.

مسعود سلطانی فر روز یکشنبه در مراسم تشریح اقدامات دستگاه های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نوروز ۹۳ افزود: مابقی گردشگران ورودی معمولا برای فعالیت های دیگر از جمله تعویض ویزا به ایران سفر می کنند و هزینه ای نیز در کشور پرداخت نمی کنند.

وی بااشاره به اینکه تراز گردشگری ایران بسیار منفی است، گفت: سیاست کلی ما مثبت کردن تراز گردشگری کشور بوده و اکنون این تراز بسیار منفی است.

سلطانی فر با بیان اینکه در زمان حاضر سالانه حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به عنوان مسافر و گردشگر از ایران خارج می شوند، گفت: بخشی از این گردشگران را زائران مکه مکرمه و مدینه منوره تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد تراز گردشگری ایران اصلا مناسب نیست و برای رشد صنعت گردشگری کشور باید زیر ساخت ها و همچنین تسهیلات گردشگری در کشور ایجاد شود.

سلطانی گفت: برای صنعت گردشگری ایران باید بخش خصوصی فعال تر شود تا در سال های آینده ورودی گردشگران زیاد و تراز گردشگری مثبت شود.

وی عنوان کرد : رشد گردشگری در کشور از تاکیدات رییس جمهوری است و ما در این مسیر گام بر می داریم.

رییس سازمان میراث فرهنگی به ایجاد ستاد هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد و گفت: این ستاد با مصوبه دولت تشکیل شد که در کمتر از دوماه تلاش های زیادی برای سفرهای نوروزی ۹۳ انجام داده است.

معاون رییس جمهوری گفت: گام های خوبی برای تسهیل در مسافرت و گردشگری فراهم شده که این خدمات در سفرهای مختلف از جمله نوروز و تابستان ارایه خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز دراین مراسم گفت: ستاد مرکزکمیته نظارت بر اماکن و رسیدگی به شکایت در ۳۱ استان کشور تشکیل شده که به امور سفرهای نوروزی ۹۳ رسیدگی می کند.

مرتضی رحمانی موحد گفت: در ایام نوروز و تعطیلات این ستاد به طور مستمر به امور مسافرت رسیدگی خواهد کرد.

در حاشیه این مراسم همچنین نمایشگاه فعالیت های ۱۴ دستگاه مرتبط با گردشگری درمحل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نمایش گذاشته شد.

سلطانی فر سپس از غرفه های مختلف این نمایشگاه دیدن کرده و از نزدیک با فعالیت های دستگاه های مختلف خدمات رسانی نوروز ۹۳ آشنا شد.

81089987-5572975 سلطانی فر: فقط حدود یک میلیون گردشگری خارجی درایران هزینه می کنند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *