جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سلطانی فر: در بخش گردشگری خارجی سیاست ما بر جذب گردشگر بیشتر است

تاریخ بروزرسانی :
۳ مرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۰۳ – تهران- ایرنا- رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به چشم اندازی که برای کشور در سال ۱۴۰۴ پیش روی ماست، سیاست و استراتژی ما بر جذب گردشگر بیشتر است.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی در زمینه گردشگری، جامعه هتل داران و تشکل های مرتبط با دفاتر مسافرتی و آژانس های گردشگری کشوری و استان تهران، اظهار کرد: در چشم اندازی که برای سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده، باید پذیرای ۲۰ میلیون گردشگر با حدود ۲۵ میلیارد دلار درآمد باشیم.

وی با بیان اینکه تا آن زمان ۱۱ سال فرصت داریم، گفت: این در حالی است که در سال گذشته پذیرای ۴.۵ میلیون مسافر ورودی بودیم که تعدادی گردشگر و تعدادی هم برای امور مختلف به ایران سفر کرده بودند و درآمد تقریبی ما از این محل، بیش از ۶ میلیارد دلار نبوده است.

وی تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در سال ۱۴۰۴ در افق سند چشم انداز ۲۰ ساله به ۲۰ میلیون گردشگر با دست کم ۲۵ میلیارد دلار درآمد برسیم.

سلطانی فر ادامه داد: با توجه به رغبت و گرایشی که گردشگران خارجی برای ورود به ایران داشتند، در ماه های اخیر با رشد چشمگیر ورود گردشگران به صورت گروهی و انفرادی مواجه بودیم.

وی افزود: بایستی از این ظرفیت ها برای گسترش تعاملات فرهنگی و نشان دادن جاذبه های فرهنگی و تاریخی کشورمان استفاده کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به رکود چشمگیر اقتصادی کشور در سال های اخیر، گفت: از تحرک به وجود آمده در زمینه گردشگری باید در خصوص ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و نیز اقتصاد کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به گردشگرهای زیارتی ورودی به ویژه از کشور عراق که جمع قابل توجهی را شامل می شود، گفت: به دنبال ساماندهی این گردشگران هستیم تا بتوانیم سرویس و خدمات استثنایی ارئه کنیم و بهره برداری بیشتری داشته باشیم.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تسهیل در صدور روادید برای گردشگران خارجی گفت: در صدد هستیم نحوه ارائه و صدور ویزا در نمایندگی های خارجی را تسهیل و مدت زمان ویزای فرودگاهی را به دوبرابر افزایش بدهیم.

وی توضیح داد که نحوه صدور ویزای الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته که این امر، افزایش میزان گردشگران خارجی را سبب می شود.

81249083 5842756 سلطانی فر: در بخش گردشگری خارجی سیاست ما بر جذب گردشگر بیشتر است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *