رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ دی ۱۳۹۳

سفر۲هزار کیلومتری مسعود سلطانی فر به جنوب کشور

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۰۱-حدود ۱۱ ماه است که مسعود سلطانی فر ،مسوولیت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور را عهده دار شده است،برای او که مرد دولت است روزهای تعطیل و غیر تعطیل اغلب شبیه هم است و به مذاکره،جلسه،بازدید و سفرهای استانی می گذرد.

امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه دومین روز سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به همراه قباد افشار رییس سازمان اراضی،به جنوب کشور است.

او که طی دو روز به بخشی از نوار ساحلی کشور سفر کرده تا قابلیت های گردشگری مناطق مختلف را بررسی کند،امروز از مسیر بندر خمیر،بندر لنگه،بندرعسلویه ،منطقه ویژه اقتصادی پارس گذشته و وارد استان بوشهر شد.بازدید از نوار ساحلی بوشهر آخرین مقصد بود.

روز دوم سفر مسعود سلطانی فر در یک روز تعطیل و با برنامه های فشره همراه است ،در طول مسیر مسوولان استان و شهرستان ها ،او را همراهی می کنند و از توانمندی ها و امکانات مناطق می گویند.

معاون فرماندار عسلویه یکی از کسانی است که هنگام بازدید معاون رییس جمهور و همراهانش از عسلویه حضور دارد و درباره منطقه توضیحات کاملی می دهد.

“جنگل حرا “منطقه دیدنی است که نامش برای بسیاری آشناست . معاون فرماندار عسلویه می گوید که منطقه قابلیت تبدیل شدن به مرکز تاریخی،تفریحی را دارد،درختان ۴۰۰ ساله فضای زیبایی را ساخته اند ،و با افزایش میزان سفر به بندر عسلویه و گسترش ساکنان آن ،”جنگل حرا “می تواند محلی برای حضور گردشگران باشد،به خصوص که به بندرتاریخی سیراف هم نزدیک است.

روستای”کنارخیمه” هم منطقه دیگری است که در باره آن توضیح داده می شود معاون فرماندار عسلویه ایده ایجاد آلاچیق های ساحلی را می دهد و می گویدکه می توانیم به شیوه سنتی مجموعه آلاچیق های ساحلی را ایجاد کنیم، سایه درختان خود سایه بان می شود،کاری که ساکنان محلی انجام می دهند ؛به این شکل گردشگران می توانند از زیبایی ساحل استفاده کنند.”روستای کنار خیمه”می تواند در فصل سرما که سفر به استان های شمالی کمتر می شود محل خوبی برای تفریحات دریایی باشد.

مسعود سلطانی فر ایده ها و پیشنهادات مسوولان مناطق را می شنود و می گوید اجرایی شدن آن ها را بررسی خواهد کرد.

معاون استاندار هرمزگان که معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و همراهانش را همراهی می کندپیشنهادش ایجاد دو خط تله کابین از بندر عباس به جزیره قشم و جزیره هرمزاست. به این ترتیب تله کابین می تواند جایگزین لنچ و قایق شود.اگر این طرح اجرایی شود، این اولین تله کابین دریایی جهان است که در ایران نصب شده است.

مسعود سلطانی فر به همراه قباد افشار رییس سازمان اراضی کشور از پروژه سرمایه گذاری تفریحی گردشگری “روستای باغو” هم دیدن می کند؛ منطقه ای که می گویند تا مسافت ۲۰۰ متر به سمت دریا کم عمق است و می تواند محل مناسبی برای ورزش های دریایی باشد.

بازدید از منطقه “میرمهنا “در شهرستان گناوه و “عباسک “در بوشهر نیز دو سفر رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است که از آن صحبت به میان می آید .جزایری که بیش از ۱۴۰۰ هکتار زمین دارند و می توانند به منطقه گردشگری تبدل شوند. یک سرمایه گذار آلمانی هم برای حضور در این جزایر پیش قدم شده است.

مسعود سلطانی فر که برای صرف ناهار میهمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی است باز هم درگیر کار است. مسوولان عسلویه، مدیران شهرستان عسلویه و مجموعه پارسیان هم حضور دارند و پیشنهادات خود را ارایه می دهند.

حمید ضیایی پرور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛که در این سفر مسعود سلطانی فر را همراهی می کند؛می گوید: برای اولین بار نوعی از مدل تصمیم گیری شکل گرفته است،که می توان از آن به عنوان مدیریت سیار یاد کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به اتفاق استاندار ، معاون فرماندار و مدیرکل میراث فرهنگی هر استان در حال عبور خودرو؛مناطق بکر را مورد بررسی قرار می دهد و از مشکلات و امکانات آنها باخبر می شود،و در همان حال پس از بحث و بررسی تصمیم اجرایی می گیرد.

85 سفر2هزار کیلومتری مسعود سلطانی فر به جنوب کشور

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *