رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ مهر ۱۳۹۲

سفر گردشگران انفرادی به ایران بدون بیمه مسافرتی

لینک این مطلب کپی شد!

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ هر ساله هزاران نفر به خارج از کشور سفر می‌کنند و بیشتر آنان از مزایای بیمه مسافرتی بهره‌مند هستند، عده کمی از آنان می‌توانند از خدمات بیمه‌ای مناسب در زمان نیاز و ضرورت استفاده کنند. بسیاری از آنها ناگزیرند هزینه‌های گزافی را به هنگام بروز حادثه یا بیماری در مراکز درمانی پرداخت نمایند اما آنچه اهمیت دارد بیمه مسافران ورودی و خروجی است.

بیمه نامه مسافرتی عبارت است از پوشش صدمات بدنی و بیماری بیمه شده که پس از شروع سفر به خارج بروز نموده و یا عارضه ناگهانی و غیر قابل پیشبینی که ابتلا به آن یا آغاز آن پس از شروع سفر به خارج بوده و موجب درخواست امداد از طرف بیمه شده یا نمایندگان او شود .

عموما گردشگران از کشور مبدا با معرفی کشور مقصد بیمه می‌‌شوند اما از آنجایی که ایران توسط سایر کشورها تحریم شده‌است شاهد آن هستیم که گردشگران ورودی که به صورت انفرادی به ایران سفر می‌کنند توسط شرکت‌های بیمه کشور مبدا خود بیمه نمی‌شوند.

” محسن حاجی سعید” نایب رئیس انجمن صنفی راهنمایان ایران با اشاره به آنکه به دلیل تحریم‌های موجود ابعاد آن به جایی رسیده است که شرکت‌های آمریکایی و اروپایی حاضر به بیمه کردن گردشگران مسافر ایران نیستند تاکید کرد: «این موضوع باید با وزارت امور خارجه مطرح شود و از جمله تحریم‌هایی که باید حذف شود تحریم‌های بیمه‌ای سفر به ایران است.»

به گزارش CHN، گردشگران ورودی که توسط آژانسها و از طریق تور وارد ایران می‌شوند با مشکل بیمه روبه‌رو نیستند و این مشکل متوجه مسافرانی است که به صورت انفرادی‌ها و به منظور جهانگردی به ایران سفر می‌کنند.

به گفته حاجی سعید حدود ۲۰ درصد گردشگران ورودی ایران را گردشگرانی در برمی‌گیرد که به صورت انفرادی به قول معروف بک بکر که با کوله پشتی به سفر می‌روند به کشور ما سفر می‌کنند و با توجه به قوانین موجود این تعداد از گردشگران بیمه نمی‌شوند.

به گزارش CHN، انواع پوشش های بیمه مسافرتی شامل پرداخت هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور،هزینه های ناشی تاخیر در تحویل چمدان ها،جابجایی بیمه شدة مصدوم، یا بازگرداندن او به کشور، در صورت بروز بیماری یا وقوع حادثه در طول سفر،بازگشت همراهان و یا انتقال یکی از اعضای خانواده از ایران به کشور مقصد در صورت بستری شدن بیمه شده،بازگرداندن جسد متوفی با هزینه شرکت بیمه به کشور در صورت فوت بیمه شده،امکان مشاوره و ارائه مساعدت های حقوقی مورد نیاز در صورت بروز مشکل قانونی در کشور مقصد،پرداخت هزینه های لازم برای بازیابی مدارک شناسایی بیمه شده ، در صورت سرقت یا مفقود شدن،پرداخت هزینه بازگشت بیمه شده به کشور در صورت فوت یکی از اعضای خانواده،تهیه و ارسال داروهای خاص از داخل کشور برای بیمه شده است.

البته بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتشفشان، رانش زمین،جنگ، شورش، اغتشاش عمومی، اقدامات تروریستی و فعل و انفعالات هسته ای،انجام ورزش های حرفه ای و یا ورزش هایی که عرفاً خطرناک تلقی می گردند مانند اسکی، پرش با چتر، صخره نوردی و غیره.،استفاده از وسایل سفری که به عنوان وسیله عمومی حمل و نقل شناخته نشده اند،هزینه های مرتبط با بیماری هایی که بیمه شده سابق بر سفر خود، به آنها دچار بوده است،هزینه های اقدامات پیشگیرانه ) واکسیناسیون (،بیماری ها و یا عوارضی که ناشی از مصرف ارادی الکل، دارو و یا مواد مخدر در خارج از کشور به وجود آیند وکلیه بیماری های شیوع یافته در جهان از جمله مواردی هستند که تحت پوشش بیمه مسافرتی نمی‌شوند.

به طور میانگین حق بیمه مسافری که از ایران عازم کشورهایی مانند بحرین ، کویت، عمان، عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی است و بیمه آنرا تا سقف ۱۰ هزار یورو پوشش می‌دهد حدود ۸۸ هزار تومان می‌شود. برای سفر به آمریکا، کانادا و ژاپن هم با پوشش ۵۰ هزار یورو حدود ۸۰ هزار تومان می‌شود.

بیمه مسافرتی گردشگری که عازم کشورهای خاورمیانه ، ترکیه و آفریقایی است نیز حدود ۳۰ هزار تومان می‌شود.

به پیشنهاد فعالان حوزه گردشگری اگر بتوان امکانات بیمه‌ای در کشور ایجاد کرد که بتواند در زمان تحریم، گردشگران ورودی را بیمه کند می‌توان به سوی جذب گردشگر بیشتر قدم نهاد البته با توجه به آنکه درحال حاضر چنین خدمات بیمه‌ای در کشور وجودندارد کارشناسان بیمه پیشنهاد استفاده از بیمه حوادث انفرادی را می‌دهند.

پوشش‌های این بیمه نامه عبارت است از : فوت ناشی از حوادث مختلف مانند خفگی ، غرق شدن ، برق گرفتگی و …، مسمویت غذایی و یا مسمویت شیمیایی، صدمات بدنی ناشی از تاثیر اسید و یا هرگونه ماده خورنده دیگر، پیچیدگی یا پاره شدن عضلات و رگها،ابتلا به هاری، کزاز و سیاه زخم،نقص عضو و از کارافتادگی کامل و دائم ناشی از حادثه (کلی و جزئی)،- هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه، پوشش حوادث خانواده .

البته با توجه به کلی بودن بخش‌های مد نظر این نوع از بیمه نمی‌توان آنرا با بیمه مسافرتی مقایسه کرد این درحالی است که شرکت‌های بیمه می‌توانند با توجه به نرخ بیمه شدگان داخلی و با توجه به نرخ ارز ، بیمه‌ مسافرتی برای گردشگران ورودی تعریف کنند که به صورت انفرادی به کشور سفر می‌‌کنند.

52302-101915 سفر گردشگران انفرادی به ایران بدون بیمه مسافرتی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *