جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سفر در تابستان؛ چطور در سفر با گرما کنار بیاییم

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ آبان ۱۳۹۶

سفر در تابستان گزینه‌ پیش روی کسانی است که بچه‌ مدرسه‌ای دارند یا دانشجو هستند.

ایران به کشوری چهار فصل معروف است، یعنی در هر فصلی از سال می‌توانید مقصدی با آب و هوای مناسب پیدا کنید، در اینجا شهرهای خنک برای سفر در تابستان را معرفی کرده‌ایم.

از این‌ها که بگذریم خیلی از مقاصد محبوب گردشگری تابستان‌های گرمی دارند، ضمن اینکه هزینه سفر به این شهرها در تابستان پایین‌تر است. پس اگر شما هم سفر در تابستان را انتخاب کرده‌اید این مطلب را بخوانید و با نکاتی برای سفر در فصل‌های گرم آشنا شوید:

در مسافرت‌های تابستانی چه چیزهایی همراه داشته باشیم:
لباس‌های رنگ روشن و خنک:

در سفر تابستانی لباس های نخی و خنک بپوشید

در درجه اول به جنس لباس‌هایی که برای سفر در تابستان برمی‌دارید توجه کنید. لباس‌های نخی، ابریشم و کتان خنک‌تر هستند. حواستان باشد که لباس‌های پلی‌استر گرما را چند برابر می‌کنند.‍ اگر به جایی سفر می‌کنید که آب‌وهوایی گرم و مرطوب دارد پارچه‌هایی را انتخاب کنید که زودتر خشک می‌شوند. در مرحله بعد به رنگ لباس‌هایی که بر می‌دارید توجه کنید، برای سفرتان لباس‌های رنگ روشن را انتخاب کنید تا گرمای کمتری به خودشان جذب کنند. لباس‌ها را هم کمی گشادتر انتخاب کنید تا گرما کمتر اذیتتان کند.
کفش و صندل مناسب:

پوشیدن کفش های خنک در تابستان
سفر تابستان 3 سفر در تابستان؛ چطور در سفر با گرما کنار بیاییم
قارچ‌ها در محیط‌های تاریک و مرطوب به وجود می‌آیند، به همین دلیل باید سعی کنید تا جایی که می‌توانید پاهایتان را خشک نگه دارید. بهترین گزینه برای هوای گرم صندل است، اما بسیاری از مردم تصور می‌کنند با صندل ظاهر زیبایی ندارد یا صندل برای فعالیت‌های سفرشان مناسب نیست. کفش‌های کتانی‌ تابستانی انتخاب خوبی برای سفر است.
این مطلب را از دست ندهید: ۶ مشکل پیش روی مدیریت سفرهای کاری
یخدان برای ماشین:
سفر تابستان2 سفر در تابستان؛ چطور در سفر با گرما کنار بیاییم
یخدان ماشین را با بادکنک‌های یخی پر کنید

در سفر با ماشین شخصی که جاده‌ای و طولانی‌ هستند، خوب است که بادکنک‌هایی را با آب پر کنید و بگذارید یخ بزند. در مرحله بعد این بادکنک‌ها را در کلمن قرار دهید و غذا و بطری‌های آبی را که برای بین راه آماده ‌کرده‌اید در آن قرار دهید.

کرم ضدآفتاب، کلاه و دستمال سر، بطری شیشه‌ای آب و عینک آفتابی از موارد دیگری هستند که همراه داشتنشان را در سفر در تابستانی نباید فراموش کنید.
در مسافرت‌های تابستانی چه چیزهایی بخوریم:
نوشیدنی‌ چه بخوریم؟
سفر تابستان 1 سفر در تابستان؛ چطور در سفر با گرما کنار بیاییم
در تابستان بیشتر از هر نوشیدنی ای آب بنوشید

در هوای گرم برای نوشیدن آب منتظر نشوید تا تشنه شوید، مدام آب بنوشید تا به بدنتان آب برسد و خنک شوید. نوشیدنی‌های شکرداری مثل نوشابه (حتا نوشابه‌های بدون قند) را فراموش کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها اجازه نمی‌دهند آب در بدنتان جذب شود. در صورتی که هتل‌تان یخچال و فریزر داشت، هر شب یک بطری آب برای روز بعد در فریزر داشته باشید.
در رستوران چه بخوریم؟
سفر تابستان سفر در تابستان؛ چطور در سفر با گرما کنار بیاییم
سالاد پیش غذای مناسبی برای تابستان است

سعی کنید در سفر در تابستان تا جای ممکن غذاهای گوشتی کمتر بخورید، زیرا غذاهای گوشتی متابولیسم بدنتان را بالا می‌برد و باعث می‌شود بدنتان به آب بیشتری نیاز داشته باشد. البته ما ایرانی‌ها در سفر نمی‌توانیم از خیر کباب بگذریم، پس دست‌کم ماست و سالاد همراه غذایمان بخوریم. مخصوصا سالادهایی که از سبزیجات تازه‌ای مثل کرفس و بروکلی و خیار، اسفناج، گوجه‌فرنگی و… تهیه شده‌اند. به جز کباب، برای رساندن پروتئین به بدنتان می‌توانید ماهی آزاد بخورید.
میان‌وعده چه بخوریم
سفر تابستان 5 سفر در تابستان؛ چطور در سفر با گرما کنار بیاییم
انواع توت انتخاب خوبی هستند برای میان وعده های تابستانی

خوردن میان‌وعده‌های شور تشنگی‌تان را چندبرابر می‌کند و میان‌وعده‌های شیرین اجازه جذب آب را به بدنتان نمی‌دهند، به همین دلیل سعی کنید در سفر در تابستان میان‌وعده‌هایی طبیعی را انتخاب کنید و خوردن میوه‌ و دانه‌های مغذی را فراموش نکنید. طالبی، هندوانه و انواع توت هم در هوای گرم هم آب و هم ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدنتان را تامین می‌کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد