رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

سفر بیش از ۵۵ میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ – تهران – ایرنا – با آغاز سفرهای نوروزی از روز ۲۵ اسفندماه جاری پیش بینی می شود در مجموع بیش از ۵۵ میلیون مسافر با بهره گیری از شبکه حمل و نقل ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی در سطح کشور جابه جا شوند.

به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد در تعطیلات نوروز سال جاری بیش از ۴۵ میلیون مسافر از طریق راههای مواصلاتی کشور توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری و خودروهای سواری شخصی به سفرهای نوروزی بروند.

کارشناسان حوزه های مختلف صنعت حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی نیز انتظار دارند که در این ایام بیش از شش میلیون مسافر دریایی، دو میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر ریلی و بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر هوایی از طریق ناوگان یادشده جابه جا شوند.

همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور تامین رفاه حال مردم یکهزار و ۱۰۰ گروه راهداری در تمام راه های کشور با هدف خدمت رسانی به مسافران نوروزی مستقر شدند که ۹۷ اکیپ آن خط کشی ۴۲ هزار کیلومتر از جاده ها را همزمان با شروع سفرهای نوروزی به پایان رسانده اند.

عباس آخوندی ضمن تبریک سال نو به همه مسافران و مردم ایران، از آمادگی ۲۰۷ هزار راننده و کمک راننده برای ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: تمام شقوق صنعت حمل و نقل اعم از هوایی، دریایی، زمینی و ریلی برای ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی آماده شده اند.

با آغاز سفرهای نوروزی در مجموع ۱۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۵ هزار و ۹۰۰ دستگاه مینی بوس و ۳۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه سواری کرایه خدمات خود را برای مسافران نوروزی آغاز کردند. سازمان بنادر و دریانوردی نیز برای انجام سفرهای نوروزی دریایی برنامه های خود را در سه محور ایمنی شناور ها، مسیرهای تردد و پایانه های مسافری مدنظر قرارداده است.

پیش بینی شده است بیش از شش میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر برای انجام سفرها در این ایام از شناورهای های دریایی استفاده کنند و سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری بخش خصوصی ۵۶ فروند شناور مدرن مسافری و ۵۷ فروند شناور لندینگ کرافت (ویژه حمل خودرو) را در بنادر مسافری کشور برای مسافران نوروزی آماده کرده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه حمل ونقل ریلی در ایام نوروز، افزود: امسال در محور تهران – مشهد ۹ رام قطار سریع السیر در حرکت خواهد بود در حالی که این رقم سال قبل ۳ رام بوده است. هم اکنون زمان سیر ترن ست در محور تهران – مشهد ۵/۷ و قطار کوپه ای سریع السیر ۹ ساعت است.

وی با اشاره به میزان مسافران نوروزی در حوزه حمل و نقل هوایی، پیش بینی کرد: امسال دو میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر در ایام نوروز با ناوگان هوایی جابه جا شوند، ضمن آنکه با برنامه ریزی های انجام شده یکهزار صندلی نیز به صندلی های موجود صنعت حمل و نقل هوایی اضافه شده است.

ستاد مدیریت نوروزی قطارهای مسافربری نیز به منظور رفاه حال مسافران فعالیت خود را همزمان با سفرهای نوروزی در ایستگاه راه آهن تهران از روز ۲۵ اسفند ماه جاری آغاز کرده تا این ستاد به صورت آنی به تمام مسایل مسافران نوروزی در رابطه با شرکت های حمل و نقل ریلی رسیدگی کند. همچنین برای ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی پیشتر هماهنگی های لازم با شرکت های حمل و نقل ریلی انجام شده تا هموطنان در تعطیلات نوروز با سهولت بیشتری به مقاصد خود سفر کنند.

هرچند که به گفته مجید بابایی دبیر انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی، نظارت بر عملکرد قطارهای مسافربری به صورت مستمر در دستور کار است اما در ایام نوروز واحدهای نظارتی در ایستگاه ها و داخل قطارها نظارت خود را تشدید خواهند کرد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد مدیریت نوروزی قطارهای مسافربری، گفت: این ستاد تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۳ فعالیت خواهد کرد تا تمام مسایل مربوط به شرکت های حمل و نقل ریلی از جمله زمان حرکت قطارها و نحوه سرویس های مناسب به مسافران طبق برنامه ریزی های انجام شده دنبال شود.

بالا بودن تلفات جانی سفرهای جاده ای کشور نیز سبب شده که فرمانده پلیس راه کشور به مسافران نوروزی توصیه کند: به منظور کاهش حوادث رانندگی در جاده های کشور، رانندگان در ایام نوروز از انجام سبقت غیرمجاز در جاده های دو طرفه خودداری کنند.

محمدرضا مهماندار تصریح کرد: آمارها نشان می دهد در تعطیلات نوروز بیش از ۴۰ درصد حوادث رانندگی جاده های کشور ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی و عدم سبقت غیرمجاز در جاده های دو طرفه، نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی در جاده های کشور خواهد داشت، بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات رانندگی در ایام نوروز در جاده ها و شهرهای کشور تاکید کرد و گفت: رانندگی با شتاب و عجله همراه با خستگی سبب می شود، میزان تخلفات رانندگان در جاده های کشور بیشتر افزایش یابد.

فرمانده پلیس راه کشور به تمام رانندگان توصیه کرد: به منظور حفظ سلامت مردم و کاهش حوادث رانندگی، در این ایام با هوشیاری کامل، بدون خستگی و خواب آلودگی در راههای کشور رانندگی کنند.

آمار پزشکی حاکی از این است که از سال ۱۳۸۸ تا ۹۱ شش هزار و ۴۴۵ نفر از هموطنان ما براثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و این مساله نشان می دهد که رانندگان در راههای کشور در این ایام پرتردد باید به رعایت قاونین و مقررات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در این مدت آمار تلفات نوروزی مربوط به سال ۸۹ هزار و ۱۴۱ نفر بوده ضمن اینکه در تعطیلات نوروزی ۹۱- ۹۲ نیز ۸۷۳ مرد و ۳۵۴ زن در حوادث رانندگی جاده های کشور جان خود را از دست داده اند.

طبق آمار پزشکی قانونی در تعطیلات نوروزی که همواره از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین است به طور متوسط روزانه ۶/۶۹ نفر از هموطنان ما در حوادث رانندگی در راههای کشور جان خود را از دست داده اند.

رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی در جاده های کشور در این ایام ضرورتی انکارناپذیر است تا هرچه می توانیم خسارات جانی و مالی حوادث رانندگی را در سطح کشور به کمترین میزان ممکن کاهش دهیم.

81091549-5575427 سفر بیش از 55 میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *