جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سفره هفت سین

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ بهمن ۱۳۹۵

این سفره یک سفره خیالی و پوچ وبی معنی نیست بلکه نشانه ای از آنست که در آغاز سال که روز و سال نو می شود ما نیز نفس خویش راتهذیب کنیم و برآن تزکیه ارج نهیم تا خداوندی که هفت آسمان را آفریده و هفت دریا را زیر آن نشانیده و بدین وسیله هفت نماد را فرا روی ماقرار داده و به ما نشان می دهدکه به کدامین وجه زندگی خویش را سپری کنیم و با نشستن و برخاستن درکناراین سفره اسطوره ای عشق و صفا و پاکی ای را که درآن وجود دارد در جسم وروح خود منعکس کنیم.

اولین سین سنجد

286 سفره هفت سین

سنجد نماد سنجیده عمل کردن است.سنجد را بر این باور بر سفره میگذارند که هرکس با خویشتن عهد کند که درآغازسال هرکاری را سنجیده انجام دهد.سنجد نشانه گرایش به عقل است. احترام به تفکر و ترویج و خردمندی.اولین چیزی که خداوند آفرید عقل بود پس عقلانیت را ارج مینهیم و خردمندی را بزرگ.
دومین سین سیب

287 سفره هفت سین

دومین سینی که برسفره مینهند سیب است که نماد سلامتی میباشد.

سومین سین سبزه

288 سفره هفت سین

سبزه پس از سنجد و سیب بر سفره گذاشته می شود که نشانه خرّمی و شادابی و خوش اخلاقی است.سبزی با خود شادابی نیکوییوزندگیرابههمراهمی آورد.من باخویشتن عهد میکنم که دراین سال شاد و خوش خلق و خوش اخلاق باشم.رنگ سبز ارتعاش افکار ما را موزون نگه می دارد و به ما آرامش می دهد .

چهارمین سین سمنو

289 سفره هفت سین

سمنو مظهر صبر و مقاومت و عضو عدالت و قدرت است.

پنجمین سین سیر

290 سفره هفت سین
سیر به نشانه دست نگه داشتن از تجاوز به سفره هفت سین راه یافته تا پای را از گلیم خویش بیرون ننهیم .سیر نماد مناعت طبع است یعنی انسان باید همواره با قناعت بر جهان بنگرد که انسان قانع ازنفس کریحش برترازانسان قانع به دارندگی ثروت است.
پس سیر که نشانه قناعت و یادآور امتناع از تجاوز است را بر سر سفره می نهیم تاانسانی عاقل سالم شاداب قوی و قانع باشیم.سیر چشمی و چشم سیری از بزرگترین صفات انسان برتر می باشد.

ششمین سین سرکه

291 سفره هفت سین

سرکه نماد پذیرش ناملایمات و نماد رضا و تسلیم است.واقف بر این نکته هستیم که زندگی پیوسته توام بارنج و مشقت و زحمت است و هیچ انسان متعهد و با مسئولیتی نیست که بدون دغدغه بتواند به زندگی ادامه دهد.خداوند زمین و آسمان وانسان راآسوده وبی غم نیافریدو سرکه گویای نکته ایست ازتسلیم در برابر رخدادهای ناگوار زندگی.

و هفتمین سین سماق

292 سفره هفت سین

آخرین سین سفره هفت سین سماق است.سماق نمادصبروبردباری وتحمل دیگران است.صبربه انسان میاموزدکه درگذرزندگی خستگی رابایدخسته کندوکام رابیابد.
پس بیائید باایمان به چنین ارزشهایی سال نو را آغازکنیم و با گرایش به عقل و غلبه بر ترس و اضطراب تصمیم بگیریم زندگی را ازنوبسازیم….

294 سفره هفت سین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *