رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

سازمان میراث فرهنگی لرستان میراث پدران ما را به تاراج برد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه مجلس: عضو مجمع نمایندگان استان لرستان با انتقاد از وضعیت میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان، می گوید: سازمان میراث فرهنگی در لرستان میراث پدران ما را به تاراج برد.

ابراهیم آقا محمدی، عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی CHN با انتقاد از بکارگیری مدیران غیر متخصص در اداره میراث فرهنگی و گردشگری، می گوید «تا حالا یک مدیر کل متخصص در در میراث فرهنگی استان به کار گرفته نشده است». او توضیح می دهد که «اکثر مدیرانی که مسئولیت میراث فرهنگی استان لرستان را بر عهده گرفته اند، افرادی بودند که با رانت آمده اند. فامیل این و آن بوده اند و بر سر کار آمده اند.

نماینده خرم آباد و دوره تاکید می کند که «هیچگاه کسی را در این جایگاه قرار نداده اند که میراث را بشناسد، تعهد به میراث این مملکت داشته باشد یا بخواهد توجهی به پدیده های گردشگری داشته باشد». او این موضوع را دلیل تخریب زیرساخت های میراث فرهنگی لرستان می داند و می گوید: مکان های گردشگری ما نا به سامان هستند. امکانات لازم و در خور میراث فرهنگی لرستان، در استان دیده نشده است.

آقامحمدی در ادامه با تاکید بر اینکه «همواره دیدگاه مسئولان این چنین بوده است و الان هم همین دیدگاه بر میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان حاکم است»، می گوید: دو رئیس که در زمان دولت دکتر روحانی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آمده اند، هر دو به همین راه رفته اند. همین الان ببینید چه کسی رئیس میراث لرستان بوده است و چه کسی جانشین او شده است. همیشه فردی ضعیف تر و نادان تر از قبلی را برای میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان انتخاب می کنند. با این وضعیت نباید انتظار داشت میراث و گردشگری استان رونقی داشته باشد.

عضو مجمع نمانیدگان استان لرستان البته تاکید می کند که «مردم خودشان در خدمت مسافران هستند. اداراتی که تعهد دارند مسافران را روی چشمشان می گذارند. تا جایی که لازم باشد امکانات فراهم می کنند، اما از سوی اداره میراث فرهنگی کار ویژ] ای انجام نشده و نمی شود».

او با تاکید بر این «من با رئیس جدید میراث فرهنگی و گردشگری استان موافق نیستم»، می گوید: ایشان چه ارتباطی با میراث فرهنگی دارند؟ چه سابقه ای دارد و چه کاری کرده است؟ این اهانت به میراث فرهنگی پدران ماست.

آقامحمدی در پاسخ به این سوال که «آیا تاکنون در این باره مذاکره ای با مسئولان سازمان میراث فرهنگی داشته است؟»، می گوید: مجمع نمایندگان استان لرستان پیش از این می خواست با آقای نجفی دیداری داشته باشد. اما ایشان وقت ملاقات به ما ندادند. امروز و فردا کردند تا آقای نجفی از سازمان رفت. در حال حاضر هم برای دیدار با آقای سلطانی فر تقاضا داده ایم، اما تا کنون زمانی برای ملاقات تعیین نشده است. ما احساس می کنیم که اراده ای نیست که به استان لرستان توجه شود.

IMAGE635304976186464022 سازمان میراث فرهنگی لرستان میراث پدران ما را به تاراج برد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *