رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ خرداد ۱۳۹۵

ساخت بی‌رویه‌ هتل در مشهد نگران‌کننده است

لینک این مطلب کپی شد!

مدیرعامل یکی از هتل‌های سه ستاره مشهد گفت: روند بی‌رویه ساخت هتل‌ها در مشهد بدون نیاز این شهر نگران‌کننده است.

به گزارش خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، امیر سامان سایه‌بان در جریان بازدید اعضای هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی از تعدادی از هتل‌های مشهد اظهار کرد: در این هتل سه ستاره که در چند قدمی حرم مطهر قرار دارد، خدماتی بیش از یک هتل سه ستاره را ارائه می‌کنیم اما ما هم‌اکنون علاقه‌ای به دریافت عنوان “چهار ستاره” نداریم.

سایه‎بان درباره علل کاهش مسافر در هتل‌ها یادآور شد: در چند وقت اخیر ما با کاهش مسافران سازمان‌ها مواجه شدیم که این امر به ساخت زائرسراهای سازمانی و کاهش بودجه ستاد رفاهی سازمان‌ها برمی‌گردد.

‌وی با بیان اینکه این هتل با دو هزار و ۲۰۰ متر مساحت ۱۸۸ واحد اقامتی دارد، خاطرنشان کرد: نرخ اشغال هتل حدود ۳۰ درصد است و از زمان حمله به سفارت عربستان در مشهد با کاهش تعداد زائران عرب‌زبان مواجه شدیم.

‌در ادامه این بازدید حمیدرضا باقرنژاد، مدیرعامل یکی از هتل‌های چهار ستاره اطراف حرم در ادامه این بازدید گفت: این هتل یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های مشهد است که سابقه ساخت آن به سال ۱۳۲۶ برمی‌گردد. در سال ۱۳۸۹ کاملا ساختمان هتل بازسازی و بر آن افزوده شد.

‌وی یادآور شد: هتل ما از معدود هتل‌هایی بود که از قطع روابط با عربستان متضرر نشد، در واقع ما همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذاشتیم و همواره تنها نیمی از ظرفیت هتل را به میهمانان غیرایرانی اختصاص دادیم.

قاسم هنرمند، مدیرعامل یک هتل‌ پنج ستاره در طی بازدید از این هتل اظهار کرد: کلنگ ساخت این هتل سال ۱۳۷۳ خورد و این هتل با ۱۶۴ واحد و ۵۰۰ تخت ساخته شد.

265 ساخت بی‌رویه‌ هتل در مشهد نگران‌کننده است

وی گفت: ۷۰ درصد هتل‌های ما با بافت مسکونی ساخته شده است و کمتر هتلی وجود دارد که بافت آن از همان ابتدا با بنای هتل ساخته شود.

این هتلدار با انتقاد از روند رو به رشد ساخت هتلهای بدون نیازسنجی خواستار توجه مسولان به این امر شد و خاطرنشان کرد: تعدیل نیرو در شرایط کنونی امری ضروری است و ما توانستیم ۲۲۰ پرسنل هتل را به ۱۶۰ نیرو کاهش دهیم.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *