رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ دی ۱۳۹۳

زیرساخت‌های گردشگری خراسان جنوبی فراهم شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۰۱- حسن رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با سفر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی و مهم‌ترین مطالبات حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اظهار داشت: خراسان جنوبی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناسبی در راستای توسعه صنعت گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی دارد.

وی یکی از ظرفیت‌های استان را کویر‌ها و بیابان‌های آن برشمرد و تصریح کرد: خراسان جنوبی با داشتن این ظرفیت می‌تواند به قطب بیابانگردی و کویرنوردی کشور تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان مرتفع‌ترین تپه‌های جهان را دارد و یکی از گرم‌ترین نقاط جهان است و همچنین یکی از تاریک‌ترین آسمان‌ها را دارد که می‌تواند در زمینه رصد ستارگان گردشگران زیادی را به سوی خود جلب کند، افزود: همچنین خراسان جنوبی یکی از مهم‌ترین مراکز تولید گیاهان دارویی است و این استان با داشتن گونه‌های ویژه جانوری در سطح کشور می‌تواند مقصد گردشگران برای حیات وحش باشد.

رمضانی به بخش جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این بخش آثار فراوانی در استان وجود دارد که از جمله می‌توان به مساجد و منازل تاریخی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی باغات تاریخی فراوانی وجود دارد که با تلاش گذشتگان باقی‌مانده است، اضافه کرد: این باغات می‌تواند گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به جاذبه‌های استان در حوزه مردم‌شناسی اشاره کرد و یادآور شد: این استان در حوزه مردم‌شناسی یکی از قدیمی‌ترین مراکز کشور بوده و این به این دلیل است که مردم خراسان جنوبی به شدت پای‌بند به میراث فرهنگی به جای مانده از گذشتگان خود هستند.

رمضانی با بیان اینکه در حال حاضر هفت روستای شگفت‌انگیز در کشور وجود دارد، یادآور شد: دو مورد از این روستاها به نام روستای چنشت و روستای ماخونیک مربوط به خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری در خراسان جنوبی وجود قلعه‌های تاریخی متعدد است، تصریح کرد: مهم‌ترین قلعه‌ها بعد از قلعه الموت در این استان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: مجموعه این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در استان وجود دارد که می‌تواند این استان را مقصد گردشگران قرار دهد.

رمضانی با بیان اینکه با توجه به کمبود منابع آبی و نزولات جوی در بخش کشاورزی و به سبب دوری از مراکز فروش در بخش صنعت استان این دو بخش نمی‌تواند سبب توسعه خراسان جنوبی شود، یادآور شد: پاکیزه‌ترین و محوری‌ترین راه توسعه استان بخش گردشگری و جذب گردشگران است.

وی ادامه داد: جذب گردشگر در استان می‌تواند سبب ایجاد اشتغال برای روستائیان و درآمدزایی برای مردم مناطق شهری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر باید فراهم شود، اضافه کرد: در بخش حمل و نقل نیز باید پروازها به مقصد بیرجند و بیرجند به سایر نقاط کشور افزایش یابد تا این امر سبب ورود گردشگر به این استان شود.

رمضانی افزود: در بحث تجهیز زیرساخت‌های گردشگری استان و فعالیت‌هایی که منجر به جذب گردشگر می‌شود باید تلاش شود.

وی ادامه داد: در این راستا باید امکانات اساسی فراهم و مجهز شود و دولت به ویژه شرکت‌های وابسته به دولت ترغیب به سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان شوند تا این امر سبب گسترش فضای سرمایه‌گذاری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی به حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبی از نظر منسوجات و پارچه‌بافی به لحاظ کیفیت در سطح کشور نمونه است که باید به این موضوع توجه شود.

رمضانی به برنامه معاون ریاست جمهور در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: معاون رئیس جمهور در جمع مردم بشرویه حضور می‌یابد و از بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید می‌کند و همچنین مطالبات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به صورت مکتوب آماده شده که به ایشان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در روز چهارشنبه پذیرای ریاست جمهور و اعضای هیئت دولت است، خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم سکانداری دولت تدبیر و امید و حضور ایشان در این استان منجر به این می‌شود تا تصمیمات مدیران با تدبیر و امید در بین مردم افزایش یابد.

87 زیرساخت‌های گردشگری خراسان جنوبی فراهم شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *