رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ دی ۱۳۹۲

زیارت یکی از منابع مهم توسعه گردشگری در کشور است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ – معاون گردشگری کشورگفت: زیارت یکی از منابع توسعه گردشگری در کشور است که باید در این زمینه اقدامات گسترده ای صورت گیرد.
مرتضی رحمانی موحد در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در استان قم افزود: اکنون ساماندهی گسترده ای در زمینه گردشگری زیارت در برنامه های مختلف در سطح کشور دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بحث های زیادی در خصوص زوارعراقی صورت گرفته است، گفت: در این زمینه بر روی تکریم، خدمات رسانی مطلوبتر و رسیدگی به وضعیت زوار تاکید شده است.
وی خاطر نشان کرد: براساس جلسات صورت گرفته برگزاری کارگروهی با حضور همه ارگان های مربوطه در دستور کار قرار گرفت.
رحمانی موحد با اشاره به تشکیل کارگروه تسهیل روادید برای گردشگران از سوی دولت افزود: در طول هشت ماهه امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار زایر عراقی وارد کشور شدند که تا پایان امسال این میزان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می رسد.
وی ادامه داد: بر اساس میانگین روزی دو هزار نفر از عراق وارد ایران می شوند که قم و مشهد از مقاصد اصلی آنهاست.
وی با اشاره به فعالیت دفاتر مسافرتی ایران در این زمینه گفت: اکنون دفاتر ما دارای تجربه های خوبی در این زمینه هستند که با تعامل بیشتر با دفاتر مسافرتی در عراق می تواند بستر تعامل این تجربیات را فراهم کرد.
رحمانی موحد افزود: با اشاره به تعاملاتی که با وزیر گردشگری عراق شده این زمینه فراهم شده است که بتوان این دفاتر را با هم ارتباط دهیم و در این زمینه از سوی کشور عراق اعلام آمادگی شده است.
نماینده آیت الله سیستانی در استان قم نیز در این دیدار بر لزوم مدیریت صحیح در جامعه تاکید کرد و گفت: بخش زیادی از مشکلات جامعه ناشی از نحوه مدیریت است.
حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد شهرستانی افزود: کشور اکنون فرصت های خوبی دارد که باید از آن استفاده کرد چراکه ممکن است همیشه این فرصت ها برای افراد پیش نیاد.
وی خاطر نشان کرد: اگر به صورت نظامند و سازماندهی شده عمل کنیم دیگر اشخاص نمی توانند اقدامات را تحت تاثیر خود قرار دهند.
به گفته وی از لحاظ نیروی انسانی ظرفیت بالایی داریم که در بخش های مختلف صنعت سینما، ورزش و هنر در سطح بین الملل خوش درخشیدند.
وی در ادامه با تاکید بر انجام فعالیت ها به صورت هدفمند، سیستماتیک و سازمان دهی شده افزود: غرب نیز اکنون از این روش برای انجام کارهای خود استفاده می کنند.
شهرستانی بیان داشت: تشیع نیز باید حرکت خود را به این سمت هدایت کند تا با استفاده از غنای مفاهیم در این مکتب می تواند روز به روز رشد کند.
وی ادامه داد: انتشار مفاهیم و آموزه های اسلامی و شیعی در خاورمیانه روز به روز در حال رشد است و اکنون دشمن نگران این وضعیت است که شیعه بر همه چیز تسلط پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی بیان داشت: در این زمینه باید به گونه ای عمل کرد که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد و آنها از آن علیه ما استفاده کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بر اساس منطق استوار است گفت: این در حالی است که زبان وهابیت چاقو و کشتار است و قادر به مناظره منطقی نیستند.وی یادآور شد: باید اصول و اهداف خود را بر اساس منطق پیش برد و این نکته ای است که از مکتب اهل بیت(ع) آموخته ایم.
ImageHandler.ashx زیارت یکی از منابع مهم توسعه گردشگری در کشور است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *