رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ بهمن ۱۳۹۲

زمین گرشگری ناهموار است؛ بخش خصوصی صبور باشد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ – معاون گردشگری با اشاره به آنکه بخش خصوصی صبر بیشتری داشته باشد تصریح کرد: «رویکرد ما نسبت به بخش خصوصی رویکردی مشارکتی و همکاری دوسویه است و با افرادی که مسئولیت هایی گرفته اند و کارهای موازی انجام می دهند کاری نداریم. در این راستا بخش خصوصی باید متناسب با موقعیت و شرایط با ما همکاری کند. امید است در سال جدید با بودجه و برنامه ریزی جدید شاهد کاهش مشکلات و حل شدن آن‌ها باشیم.»
خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری و معرفی “حسن روحانی” به عنوان رییس دولت تدبیر و امید، امید بخش خصوصی به واسپاری بخشی از اختیارات دولت به این بخش بیشتر شد.

اما آنچه طی ۶ ماه گذشته با حضور “محمد علی نجفی” و پس از آن “مسعود سلطانی فر” در ریاست سازمان میراث و گردشگری اتفاق افتاد امید بخش خصوصی برای مشارکت در امور را ناامید کرد.

در این میان بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری بیش از سایر بخش ها حرف ها و نقل قولهای رئسا و سپس معاونت گردشگری را مورد نقد قرار دادند چراکه با توجه به سند چشم انداز و برنامه هایی که برای حضور ۲۰ میلیون گردشگر در پایان موعد این سند در نظر گرفته شده، این حوزه بیش از سایر حوزه ها نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است.

“مرتضی رحمانی موحد” معاون گردشگری پس از انتشار نقدها و صحبت های بخش خصوصی درباره چرایی تعلل در واسپاری بخشی از اختیارات و وظایف سازمان میراث و گردشگری به این بخش گفت: «وضعیت کنونی معاونت گردشگری و آنچه در اختیار من قرار داده شد یک زمین ناهموار است که آماده سازی آن زمان لازم دارد. ما در معاونت گردشگری زمین همواری را تحویل نگرفتیم که بتوانیم تمام موجودی و ایده هایمان را اجرایی کنیم. درحال حاضر بسیاری از انرژی های ما صرف هموار کردن راه ها می شود.»

او با اشاره به آنکه برخی واگذاری های غیر کارشناسانه در دوره گذشته سبب شده تا به یک نفر بیش از ۶ مجوز داده شود تصریح کرد: «این واگذاری ها سبب شده تا بسیاری از وظایف سازمان میراث و گردشگری واگذار شود و بررسی این امور نیازمند زمان است و سایر بخش های خصوصی باید با صبر این زمان را در اختیار ما بگذارند.»

به گفته رحمانی موحد، هرچند در این زمان بخش خصوصی به دلیل مشکلات موجود کارش به تعویق افتاد اما معاونت گردشگری این زمان را نیاز دارد تا راه های ناهموار را هموار کنند.

او افزود: «در بسیاری از موارد شاهد آن بودیم که به دلیل نبود کار کارشناسانه در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری، سرمایه گذاران با مشکلاتی از جمله نبود امکانات و اختصاص نیافتن تسهیلات و وام بانکی روبه رو شدند. تلاش ما برآن است تا در این مدت این مسائل را شناسایی و در صدد رفع آن برآییم.»

معاون گردشگری همچنین از آینده ای روشن برای بخش خصوصی در سال آینده خبر داد و به خبرنگار CHN گفت: «رویکرد ما نسبت به بخش خصوصی رویکردی مشارکتی و همکاری دوسویه است و با افرادی که مسئولیت هایی گرفته اند و کارهای موازی انجام می دهند کاری نداریم. در این راستا بخش خصوصی باید متناسب با موقعیت و شرایط با ما همکاری کند. امید است در سال جدید با بودجه و برنامه ریزی جدیدی که در دست داریم با کاهش مشکلات و حل شدن آن روبه روشویم.»

او همچنین از آغاز راه تعامل معاونت گردشگری با بخش خصوصی از سپردن برگزاری برخی نمایشگاه های خارجی به این بخش خبر داد و گفت: «همانگونه که کانون اتومبیل رانی و جهانگردی برگزاری فیتور را در دست داشت برگزاری نمایشگاه ITB را به جامعه تورگردانان دادیم و برای برگزاری نمایشگاه پکن نیز به دنبال مجری قابل هستیم.»

IMAGE635215037489736521 زمین گرشگری ناهموار است؛ بخش خصوصی صبور باشد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *