جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

زمین لرزه به آثار تاریخی آبدانان و دهلران رحم نکرد

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ مرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ – ایلام – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: آثار تاریخی و بقاع متبرکه در شهرستان های دهلران و آبدانان در اثر زمین لرزه روز گذشته خسارت دیدند.

«عبدالمالک شنبه زاده» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از وقوع زمین لرزه روز گذشته در بخش مورموری و وقوع بیش از ۷۰ پس لرزه، بسیاری از مکان های تاریخی و مذهبی در شهرستان های آبدانان و دهلران دچار آسیب شد.

وی افزود: گروه های ویژه ای به منظور بررسی میزان تخریب این آثار به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

شنبه زاده ادامه داد: بر پایه بررسی ها و بازدید کارشناسان بین ۵ تا ۱۵ درصد از مکان های تاریخی و بقاع متبرکه مناطق زلزله زده خسارت دیدند.

وی بیان کرد: آثار تاریخی نظیر پشت قلعه، قلعه هزاردر و امام زاده پیرمحمد(ع) در آبدانان قلعه شاخ و امام زاده سید ابراهیم (ع) در شهرستان دهلران دچار خرابی و ترک خوردگی شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: بقعه امامزاده صالح (ع) در بخش ماژین و پل تاریخی ˈگاومیشانˈ شهرستان دره شهر و قلعه میرغلام هاشمی آبدانان دچار آسیب شده اند.

شنبه زاده اضافه کرد: به محض جمع آوری اطلاعات و بررسی دقیق کارشناسان میراث فرهنگی و برآورد خسارت، وضعیت و میزان آسیب های وارده به آثار تاریخی اعلام خواهد شد.

استان کهن ایلام یکی از مناطق نخستین استقرار انسان است.

این استان دارای بیش از یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی است.

صبح روز دوشنبه زمین لرزه ای با قدرت ۶.۲ ریشتر بخش مورموری شهرستان آبدانان را لرزاند که به منازل مسکونی، تجاری و ارادی در شهرها و روستاها خسارت بسیاری وارد کرد.

همچنین دوشنبه شب گذشته زلزله دیگری با قدرت ۵.۸ ریشتر بخش موسیان شهرستان دهلران را لرزاند که به شش روستای منطقه آسیب وارد کرد.

81278175 5893254 زمین لرزه به آثار تاریخی آبدانان و دهلران رحم نکرد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *