جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای کچپ محله

تاریخ بروزرسانی :
۷ بهمن ۱۳۹۸

روستای کچپ محله در منتهی الیه شرقی دهستان سخت خوش دربخش هزار جریب شهرستان نکا واقع شده است این روستا از شمال به روستای ولام ده از شرق متصل به روستای آکرد ازغرب به اسماعیل محله و از سمت جنوب به روستای رودبارمحله و سفیدکوه ارم متصل می باشد. این روستا ۱۹۳خانوار دارد که جمعیت ثابت آن ۹۷۱ نفر و جمعیت شناور آن به ۱۶۰۰نفرنیز افزایش می یابد .شغل بیشتر مردم این روستا کشاورزی و دامداری می باشد. کشت گیاهان دارویی خصوصا گل گاو زبان در این منطقه از رونق خاصی برخوردار است . روستای کچپ محله در گذشته ی دورمعروف به ترکار بوده که بعدها به سادات محله تغییر نام داده اما در حال حاضر به علت قرارگرفتن برروی تپه ای که دورتادور آن پر از درخت کچپ است کچپ محله معروف شده است.

3001 روستای کچپ محله

طبیعت کچپ محله علاوه بر زیبایی های بصری و هوای پاک، دارای گیاهان دارویی است که نقش مهمی در اقتصاد اهالی این روستا پیدا کرده است بخصوص گیاه گل گاو زبان که برخی گردشگران، روستای کچپ محله را با نام گل گاو زبان و مناظر بنفش رنگ در دل دشت های آن می شناسند و گل گاو زبان را بعنوان سوغاتی این دیار می دانند.

کچپ محله 1 روستای کچپ محله

سفر به استان مازندران بیشتر در ذهن گردشگران آماتور یادآور دریا و شهرهایی ساحلی است اما به یاد بسپاریم که برخی قسمت های استان مازندران به دلیل همجواری جنگل وکوهستان و تاثیرات اقلیمی متفاوت هریک در مجموع سبب تفاوت های جغرافیایی در سطح استان شده اند. مناطقی از جمله کیاسر، نکا و هزارجریب مثالی از این نوع اند. این همه زیبایی حاصل پیوند مناطق ییلاقی با دشت های رنگارنگ و جنگل های با تراکم پوشش گیاهی از انبوه تا تُنُک. روستای کچپ محله با درختانی کوتاه قد روی تپه ها و دشت است و همین ویژگی اش جاذب گردشگران شده است، گردشگرانی که هدفشان از سفر به استان های شمالی ایران، صرفا دیدن شهرهای ساحلی نیست بلکه در جستجوی لذت بردن از دیدن مناظر متفاوت در پهنه ی سبز خزری هستند.

3006 روستای کچپ محله

نحوه دسترسی به روستای کچپ محله

از سمت ساری : ورود به جاده ی اصلی ساری _ بهشهر ، سپس وارد نکا شوید ، به سمت جنوب نکا رانندگی کنید _ منطقه ی هزارجریب _ روستای کچپ محله.

3002 روستای کچپ محله

3003 روستای کچپ محله

3004 روستای کچپ محله

3005 روستای کچپ محله

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 1.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • علي

    مديريت محترم سايت سي ايران
    اين عكسايي ك گذاشتي از روستاي رودبارمحله واقع در هزار جريب نكاست نه كچپ محله
    كچپ محله يك روستايي ديگست
    يه سرچ توو گوگل بكنيد متوجه ميشيد
    با تشكر

    ۲۱ تیر, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
    • اسلوب

      با سلام و تشکر از شما , دوست عزیز منبع تصاویر صدا و سیما می باشد شما اگر تصاویری از روستای کچپ محله داریدبه آدرس ایمیل (info@seeiran.ir) برای ما ارسال کنید تا با نام خودتان در سایت قرار دهیم .

      ۱ مرداد, ۱۳۹۶
    • کچپ محله

      رودبارمحله خودش جزیی از کچپ محله هستش زمین های اطرافش متعلق به کچپ محله هستش.خود رودبار خیلی وسیع نمیباشد این طبیعت و زمین ها جزیی از خاک کچپ محله هست

      ۲۲ مرداد, ۱۴۰۱

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد