جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای هدف گردشگری افین

تاریخ بروزرسانی :
۲ بهمن ۱۳۹۵

روستای هدف گردشگری افین از مراکز مهم تاریخی شهرستان قاین در ۸۵ کیلو متری جنوب شرقی قاین قرار گرفته است. وجود چندین اثر تاریخی از جمله مسجد جامع، قلعه، بافت تاریخی، کاروانسرا، آسیاب های آبی، برج ها، حوض ها و… مجموعه ای از جاذبه های تاریخی را درخود گنجانده است که به دلیل قرار گرفتن در حاشیه ارتفاعات و همجواری با درختچه های زرشک مجموعه بی نظیری از جاذبه های مختلف را با خود به همراه دارد.

روستای زیبای افین با فاصله ۴۰ کیلومتری از مرکز شهرستان زیرکوه به جهت دارا بودن جاذبه های زیبای تاریخی و گردشگری و همچنین برخورداری از طبیعتی جذاب و باغزارهای بزرگ زرشگ یکی از بهترین مناطق گردشگری شهرستان زیرکوه است. این روستا به همین لحاظ به عنوان روستای هدف گردشگری در شهرستان نیز معرفی شده است.
مسجد جامع افین؛ که در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است، بنای ماندگار با طراحی و معماری بسیار زیبا یادگار دوران سلجوقی است بنای فعلی مسجد به صورت خرابه ای درآمده که دیواره ها به همراه گلدسته های اطراف ایوان باقی مانده است و هر آن چه مانده گویای معماری دوره سلجوقی می باشد که در دوره های بعدی الحاقاتی به آن افزوده یا بخش هایی از آن مرمت و بازسازی شده است.

آدرس :خراسان جنوبی – قاینات – بخش زهان – ۸۵ کیلومتری جنوب شرق شهر قاین

911 1 روستای هدف گردشگری افین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد