جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای سرخ انبوه گیلان

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ آذر ۱۴۰۰

روستای سرخ انبوه گیلان بازمانده از دوران کهن و جلوه‌گاهی از فرهنگ تاریخی مردمان گیل و دیلم است. روستایی که در طول عمر دراز خود میراث مردم گیل و دیلم را حفظ کرده و این روزها یکی از جاذبه های بکر و کم نظیر گردشگری به شمار می رود. گفته می‌شود قدمت سکونت انسان در روستای “انبوه” به سه هزار و ۵۰۰سال قبل از میلاد می‌رسد. این روستا که در دامنه کوه‌های البرز شمالی در دل کوه و درامتداد گردنه “نواخان” قرار گرفته است. به دلیل بن‌بست جغرافیایی، عدم دسترسی آسان و وفاداری مردمان آن به آیین‌ها و رسوم کهن، هنوز فرهنگ غنی کار، تلاش، زحمت و رسوم و باورداشت‌های آیینی را حفظ کرده است.

سرخ انبوه روستای سرخ انبوه گیلان

مراسم انارچینی

انار یکی از محصولات اصلی این روستا است . به تبع آن، جشن انار هم یکی از مهم‏ترین مراسم محلی روستا. این جشن، در طلوع صبح روز جمعه (یکی از روزهای ۲۰ الی ۲۵ مهر) هر سال، با ندای «یا الله» پاکارکرپی ـ کسی که به مدت یک سال از طرف باغداران. برای نگهبانی از باغات انار انتخاب شده است ـ برگزار می‏شود. در این روز، تمام مردم روستا (حتی کسانی که بیرون از روستا زندگی می‏کنند) برای کمک و چیدن انار به روستا می ‏آیند. با وسیله نقلیه به سمت باغات انار حرکت می‏کنند. انجام این مراسم تا غروب طول می‏کشد.

نحوه دسترسی

روستای تاریخی، توریستی و کوهستانی انبوه را باید در ۱۸۰کیلومتری جنوب شهر رشت و ۱۱۶کیلومتری نیمه شرقی شهرستان رودبار ببینید.

soanbo1 e1638863891901 روستای سرخ انبوه گیلان

soanbo2 e1638863931290 روستای سرخ انبوه گیلان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد