رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ شهریور ۱۴۰۱

روستای دره کی

لینک این مطلب کپی شد!

روستای دره کی از توابع شهرستان سرو آباد استان کردستان و در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب سرو آباد قرار دارد.روستای دره کی در محدوده‏ای کوهستانی استقرار یافته و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۱۱۰۰ متر است . این روستا با اقلیمی مدیترانه ایی در فصل بهار آب و هوایی معتدل و مطبوع، در تابستان هوای نسبتآ گرم ، در پاییز سرد و در زمستان دارای آب و هوای خیلی سرد می‏باشد.

-دره-کی2 روستای دره کی

زبان و دین

مردم روستای دره کی به زبان هورامی سخن می‏گویند، مسلمان و پیرو مذهب تسنن (شافعی مذهب) هستند ، مردم روستا در اعیاد دینی عید فطر، عید قربان و میلاد پیامبر اکرم (ص) با برگزاری جشن به شادمانی می‏پردازند و عید نوروز باستانی را نیز گرامی می‏دارند.

جاذبه های گردشگری روستای دره کی

روستای دره کی به دلیل برخورداری از موقعیت ویژه جلوه‏ای زیبا و بسیار منحصر به فرد دارد.مناظر و چشم‏ اندازهای زیبای آن، در بیشتر فصول جذاب و جالب توجه است.کوه های عوالان و سه کو در شمال و کوه های دالانی و کمانجر در جنوب و روبه روی آبادی قرار دارند که زیبایی خاصی را به روستا و حتی منطقه داده اند.جاذبه‏ های طبیعی روستا را آبشار وه زه ن (سلور) ، منطقه ی زیبا ی قه لا خانی ، باغ های سلور و هزارانی و… تشکیل می دهند .

اقتصاد روستا

اقتصاد این روستا بر پایه زراعت، باغداری ،دامداری و کارگری است.کشت آبی و دیمی در روستا رواج دارد ؛ آب آشامیدنی از طریق چشمه های گولم و هانه وی و آب کشاورزی روستا از طریق چشمه گولم و چشمه ی آب حوش و بدرانی تأمین می‏شود.گندم ، جو ، نخود ، توت فرنگی ،بادام ، گردو ،توت،زردالو،آلوچه ،گیلاس و گلابی و انواع لبنیات شامل شیر،ماست ،کره،دوغ و کشک مهم‏ترین محصولات روستا هستند.

50125788498246404107 روستای دره کی

-دره-کی3-800x600 روستای دره کی

-دره-کی4-800x600 روستای دره کی

           
 

نظر کاربران :

  • اسامه

    و ۴کیلو متری مرز عراق است

    ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *