جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای دره کاشان

تاریخ بروزرسانی :
۷ آذر ۱۳۹۶

روستای زیبا و دیدنی دره کاشان واقع در ۱۰ کیلومتری جنوب کاشان محصور در بین کوههای آتشفشانی زیر دریایی مربوط به ۶۰میلیون سال پیش نمایی دیدنی دارد.جمعیت این روستا حدود ۵۰۰ نفر می باشد. وشغل بیشتر این مردم گلابگیری سنتی می باشد و انواع عرقیات به صورت سنتی تولید می شود که کاملا” بهداشتی بوده و حتی با جرات می توان گفت: گلاب و عرقیات سنتی از نمونه های صنعتی بهداشتی تر و سالم تر می باشند! اما متاسفانه به علت عدم توجه مسئولین .این روستا این سالها از بی آبی رنج می برد! اگر مسئولین نسبت به این روستا بی توجه باشند در آینده ای نه چندان دور این روستای زیبا از بین خواهد رفت!

در ابتدای این روستا شرکت درین گلاب کاشان قرار دارد که با بیش از ۱۰ سال سابقه به فعالیت می پردازد.

تولیدات این شرکت: گلاب و انواع عرقیات به صورت صنعتی می باشد.

در قسمت جنوب غربی این روستا معدن باریت(سولفات باریم) قرار دارد که بیش از ۳۰ سال است سنگ باریت از این معدن استخراج میگردد.

سنگ باریت که در علم پزشکی (رادیولوزی) و حفر چاههای نفت بیشترین کار برد را دارد برای دولت از طلا هم با ارزش تر می باشد!

این روستا از نظر هوایی فاصله چندانی با معدن ندارد و به همین خاطر به علت انفجارهای پی در پی دینامیت خانه های این روستا از موج انفجار در امان نبوده و ما خصوصا” در خانه های قدیمی تر شاهد شکافهای عمیقی در دیوارهای خانه ها هستیم!

البته در این سالها به علت اتمام باریت با درصد خلوص بالا در این معدن انفجارهای با موج بالا صورت نمی گیرد اما قابل توجه این است که در سالهای گذشته تا ثیرات منفی به جا مانده در ساختمانها هنوز به چشم می خورد.

سئوال این است که با وجود چنین معدنی گرانبها در کنار این روستا و ثروت عظیمی که تا به حال از این معدن خارج شده آیا نباید سهمی از این ثروت عظیم عاید مردم این روستا می شد!؟

چرا باید این روستا با وجود چنین ثروتی در کنار خود و تحمل صدا و موج انفجار و گردو غبار این معدن مردم این روستا در تابستان از بی آبی شدید رنج ببرند و در زمستان از دسترسی نداشتن به گاز طبیعی از سرما بلرزند!؟ آیا این حق این روستاست!؟؟؟

روستای دره 1 روستای دره کاشان

روستای دره روستای دره کاشان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 5 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *