رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ دی ۱۳۹۴

روستای خواجه جمالی

لینک این مطلب کپی شد!

روستای خواجه جمالی یکی از چند روستای پیوسته به هم از بخش خشت می باشد.
سه روستای انتهایی شهر خشت به ترتیب بزین ، خواجه جمالی و چیتی نام دارند.

روستای خواجه جمالی از هوایی همچون خشت برخوردار است .به گونه ای که در تابستان هوا گرم و خشک می باشد و زمستان ها هوا سرد .

شغل اکثر مردم این روستا نخلداری و تعدادی نیز به دامداری و دیگر اهالی نیز به کار اداری در شهر خشت و یا هومه و شهرستان کازرون و یا شهر های استان فارس و بوشهر و دیگر اقسا نقاط کشور مشغول به کارند.

این روستا شهدای بسیاری را به کشور عزیزمان اهدا کرده که تعداد انها ۸ نفر می باشد که از این میان یکی از انان زن می باشد که مایه افتخار روستا می باشد.

به گواه تاریخ مکان فعلی این روستا در ابتدا در این مکان واقع نبوده و به دلیل برخی تغییرات به مکان فعلی منتقل گردیده.مکان سابق این روستا در محل باغ های اهالی روستا واقه بوده که در سالی که به دلیل بارش زیاد در ان مکان سیل جاری شد مردم مجبور به ترک و تغییر مکان روستا شدند.

تعداد خانوار این روستا در طول سالیان سپری شده متفاوت می باشد.به گونه ای که به دلیل مهاجرت به شهر ها ی دیگر نگرانی اهالی را در پی داشته است .۷۵ خانوار در این روستا ساکن می باشند که حدودا تعداد کل ساکنین روستا به ۳۲۰ نفر می رسد.
سن افراد این روستا به طور نامساوی بین سنین متفوات تقسیم شده. به گونه ای که در سنین پایین تعداد افراد بسیار اندک میباشد که به همین دلیل دبستان این روستا از سال ۱۳۸۳ بسته شد ، به صورتی که تعداد اندک دانش اموزان این روستا برای ادامه تحصیل به مرکز بخش (خشت) مراجعه می کنند.

این روستا یکی از قدیمی ترین روستا های بخش می باشد و یکی از قدیمی ترین مدرسه های دبستان می باشد.
دبستان شهید محمدصادقی ، تنها مدرسه این روستا می باشد .ساختمان این روستا به صورت یک طبقه ای و شامل ۵ کلاس و یک دفتر و اتاق مدیر بود.

این مدرسه در طی سالیان متمادی چند بار باز سازی شده است. که بعد از گذشت سالیان متوالی و به دلیل نبودن شاگرد و به حد نصاب نرسیدن برای چندین سال تعطیل شد.

بعد از چند سال مکان قدیمی این روستا تخریب شد و در یک مکان جدید دیگر بنا شد که بنای جدید این مدرسه بسیار زیبا می باشد، اما تا کنون نیز به دلیل نبود شاگرد تعطیل می باشد.

در مکان قدیم این روستا نیز به همت یکی از خیرین خیرین که ساکن همین روستا می باشد (جناب آقای احمد جامشیر) حسینیه ای در حال ساخت می باشد

از این روستا افراد بسیار بزرگی روانه جامعه و انقلاب شده اند.شهدا، دکتر ها ، مهندسین و مدیران بزرگی که در حال حاضر نیز در حال خدمت می باشند.

223 روستای خواجه جمالی

222 روستای خواجه جمالی

DSC_00023 روستای خواجه جمالی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *