جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای بالامحله پهمدان

تاریخ بروزرسانی :
۴ شهریور ۱۳۹۶

۴ روستای بهم چسبیده که شامل بالا محله پهمدان ، میان محله پهمدان ، قاضی محله پهمدان و پایین محله پهمدان می باشد را پهمدان می نامند .

از روستاهای اطراف آن می توان به صدا پشته ، پایین محله رودبنه ، سادات محله امامده ، چاف ، اکبر آباد و ایشکاء اشاره کرد .

روستای زیبای من ، بالا محله پهمدان از توابع شهرستان لاهیجان که در ۱۰ کیلومتری این شهر و از سوی دیگر در ۲۰ کیلومتری دریای خزر (‌دستک) قرار داد .

دست رسی به روستای من از مسیرهای :

لاهیجان – شهر رودبنه – بلوار دکتر حشمت – پایین محله رودبنه – بالامحله پهمدان

لاهیجان – شهر رودبنه – بلوار دکتر حشمت – پل شهید شهریار احمد دوست – صدا پشته – بالامحله پهمدان

با ورود به روستای بالامحله پهمدان از مسیر اصلی که منتهی به روستای پایین محله رودبنه می باشد ساختمان بزرگی وجود دارد که مالک آن آقای بهزاد مقدسی است . این ساختمان یک تالار بزرگ است که در آن جشنهای عقد و عروسی برگزار می شود . با فاصله کمی از این ساختمان زمین ورزشی و پل فلزی شهدا که محل عبور و مرور بیشتر مردم روستای من و همچنین روستاهای اطراف ،قرار دارد .

در ادامه این خیابان به دو راهی می رسید که سمت راست آن بازارچه ای متشکل از چندین مغازه کنار هم چسبیده که مایحتاج روزانه مردم از جمله وسایل خوراکی و میوه تربار را فراهم می کند، وجود سوپر مارکت ، نانوایی ، آرایشگاه ، کارخانه برنج کوبی ، درمانگاه ، آژانس کرایه اتومبیل ، قهوه خانه ، و . . . رونق خوبی به این بازار داده است. چند کوچه بن بست نیز در این بازار وجود دارد که دست رسی به خانه های مسکونی است .

با ادامه این خیابان به ابتدای روستای همسایه میان محله پهمدان میرسیم . در مسیر بقعه متبرکه آقا سید حسین وجود دارد که زیارتگاه تمامی مردم منطقه می باشد .

سمت چپ دو راهی ورود به مرکز روستای بالامحله پهمدان ، البته با گذشتن از خیابانی که کارخانه چوب بری و برنج کوبی برادران صدر ممتاز و کتابخانه محله به مسجد بزرگی با نام مسجد سیدالشهدا که تقریبا در مرکز روستا قرار دارد ، میرسیم .در حیاط این مسجد آرامگاه شهدا و همچنین مردگان این روستا دفن شده اند .

دو راهی که خیابان سمت چپ با نام خیابان شهید اسماعیل حسن دوست می باشد دست رسی به خانه های مسکونی و سمت راست به بازارچه دیگری که شامل چند مغازه از جمله نانوایی ، سوپر مارکت ، آژانس کرایه اتومبیل ، کارخانه برنج کوبی یادگار پدر (برادران نیکخو) و . . . می باشد . این خیابان تا روستای همسایه صداپشته ادامه دارد و همچنین خیابانی با نام شهید شعبان آقایی در سمت چپ می باشد که دست رسی منازل مسکونی روستاست .

روستـای زیبای مـن بـالا محله پهمدان دارای جمعیت حـدود ۱۰۰۰ نفـر و ۲۶۵ خـانـوار است کــه بـزرگتـر از محله های دیگر می باشد . این نقشه توسط اینجانب تهیه شده و مقصود از آن نمایش جغرافیای بالا محله پهمدان می باشد و از مقیاس اندازه گیری استفاده نشده است .

IMG 20161018 074604 روستای بالامحله پهمدان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد