رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ بهمن ۱۳۹۲

رقیب دبی ، از کیش بر خواهد خواست

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ – به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، از ویژگی های بارز گردشگری ایران، می توان به اقلیم های مختلف آب و هوائی موجود در کشور، آثار باستانی وتاریخی، جنگل و رود و رودخانه های مختلف و جزایر زیبای خلیج فارس اشاره کرد.
مطمئنا اگر به بحث گردشگری و توریسم با دیدی حرفه ای و اقتصادی نگاه می کردیم، می توانستیم چندین برابر پول فروش نفت را به خزانه کشور وارد کرده بدون اینکه ذخیره های استراتژیک کشور را صرف کنیم.
تعداد زیاد جزایر ایرانی در خلیج فارس، به عنوان یک برتری برای ایران تلقی می شود و شاید برای همین است که برخی از بدخواهان خارجی به دنبال تصاحب تعدادی از این جزایر هستند.
متاسفانه جزایر ایرانی خلیج فارس به علت کمبود سرمایه گذاری به موقع توان رقابتی خود را با جزایر عربی اطراف خود از دست داده اند.
یکی از دلایل عمده کاهش توان رقابتی جزایر ایرانی با رقبای عرب خود، وارد نشدن سرمایه گذاران بخش خصوصی برلی رشد گردشگری در این مناطق است.
البته دولتی بودن بخش گردشگری در عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در جزایر ایرانی بی اثر نیست.
اما در این شرایط نا مساعد هستند کسانی که دل را به دریا زده و برای بالا بردن توان رقابتی جزایر ایرانی، طرح هایی نو بر روی میز مدیران دولتی گذاشته و برای بخش گردشگری تلاش فراوان کرده اند.
شرکت گردشگری پدیده شاندیز با هدف بالا بردن توان کشور در صنعت گردشگری، با چند پروژه بزرگ وارد کار زار شده است و بعد از آغاز طرح شهر رویایی شاندیز مشهد، طرح شهر افسانه ای پدیده در کیش را رو کرد.
شهر افسانه ای پدیده کیش در مساحتی بالغ بر ۱ میلیون متر مربع و ۸ نوع کاربری طراحی شده است.
این شهر افسانه ای با تحت پوشش قرار دادن بخش هایی از جنوب غربی جزیره کیش و با اولویت گردشگری و تجاری، می تواند به رشد جزیره کیش کمک شایانی کند.
شهر پدید کیش از بخش های ذیل درست شده است:
۱) هتل ۵ ستاره
۲) مجتمع های مسکونی و اقامتی
۳) مرکز بزرگ خرید
۴) شهربازی سرپوشیده
۵) مرکز همایش و بیزینس سنتر
۶) پارک آبی
۷) اسکله تفریحی
۸) باغ گیاهان آبی
این طرح یک رقیب جدی برای جزایر عربی منطقه به حساب می آید که پس از اتمام کمک شایانی به جذب گردشگر خواهد کرد.
بی شک نیاز به امکانات و مراکز مدرن برای جذب توریست در کشور بیش از پیش احساس می شود و ورود این شرکت گردشگری به بحث ساخت اماکن توریستی را باید به فال نیک گرفت.
یکی از تفاوت های طرح شهر پدیده کیش را می توان در سازه های تشکیل دهنده آن جستجو کرد.
به طور مثال هتل ۵ ستاره این طرح دارای ۲۰۰۰ اتاق مخصوص مسافر است و برای پذیرلئی از مهمانان خاص نیز سوئیت های مخصوص در تعبیه شده است.
همچنین این هتل با دارا بودن سالن های مدرن و همچنین رستوران های مخصوص می تواند اوقات خوبی را برای گردشگران جزیره کیش به وجود آورد.
گفتنی است زیربنای هتل در حدود ۲۹۰ هزار متر مربع است.
اما طراحان این شهر با ساخت آسمان خراش های ۵۷ طبقه در ۲۰۰ متری خلیج همیشه فارس، گردشگران را برای خرید ملک یا اقامت های طولانی در کنار آب راغب کرده و به آنها برای انتخاب واحد های ۴۸ تا ۱۰۰۰ متری آزادی عمل می دهند.
بی شک یکی از نیازهای مناطق گردشگری، مراکز خرید مدرن و زیباست که البته در شهر افسانه ای پدیده این مهم نیز به خوبی دیده شده است.
مرکز خرید پدیده کیش با زیربنای ۲۸۰ هزار متر مربعی دارای ۴۶۰ واحد تجاری ، انواع و اقسام امکانات از جمله زمین های بازی از یخی تا سالنی و رستوران های گوناگون را در خود جای داده است.
اما در کنار یک مرکز خرید برای بزرگسالان، وجود یک شهر بازی نیز خال از لطف نیست.
طراحان شهر افسانه ای پدیده بیش از ۲۰ هزار متر مربع را برای تامین فضای بازی و تفریح گردشگران در نظر گرفته اند.
شاید یکی از بهترین راه های آشنا کردن گردشگران داخلی و خارجی با منطقه، برگزار کردن همایش ها و سمینارهای بین المللی و البته جشن ازدواج در آن منطقه باشد که شهر جدید پدیده برای این مهم هم فکری کرده است.
در شهر پدیده کیش، انواع سالن های برگزاری همایش و البته مجالس با گنجایش های متفاوت تعبیه شده است.
پارک آبی پدیده کیش نیز با زیربنای ۲۱ هزار متر مربع از دیگر بخش های این پروژه توریستی است که می تواند در جذب گردشگر موثر باشد.
این پارک در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح زمین و در قسمت فوقانی برج های مسکونی و هتل، احداث خواهد شد.
اما مگر می شود که شما در دل خلیج فارس باشید اما سری به دریا نزنید.
اسکله تفریحی شهر پدیده با ۲ بال خود، خلیج همیشه فارس را در آغوش گرفته و به گردشگران این امکان را خواهد داد تا از بازی های آبی همچون جت اسکی و پاراسل لذت برده و در کشتی های کروز نیز از خوردن غذاهای دریایی لذت ببرند.
اما طرح شهر افسانه ای پدیده کیش تنها با یک باغ تکمیل خواهد شد.
این باغ نیز قرار است با گونه ها مختلف و زیبایی از گیاهان دریایی میزبان گردشگران جزیره کیش باشد.
از نگاه نگارنده این مطلب، حضور بخش خصوصی در جزایر و مناطق آزاد بسیار مفید است اما نباید این را از یاد برد که اگر از این بخش و صنعت گردشگری حمایت نشود، کشور به هیچ یک از اهداف تدوین شده خود نخواهد رسید؛ نه در بخش گردشگری و نه در ایجاد فرصت های ویژه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی!
به هر حال روز گذشته زنگ کارگری پروژه شهر پدید کیش زده شد و مسئولان حاضر در مراسم نیز از حمایت های خود برای پیشبرد این طرح سخن گفتند اما نباید از یاد برد که جزیره کیش برای رقابت با جزایر عربی منطقه نه تنها به حمایت بلکه به ورور سرمایه گذاران بیشتر به منطقه نیاز دارد.
به امید آن روز که به جای افزایش میزان سفر ایرانیان به کشورهای حوزه خلیج فارس، شاهد حضور مسافران ایرانی و خارجی در جزایر ایرانی خلیج فارس از جمله جزیره زیبای کیش باشیم.
SONY DSC رقیب دبی ، از کیش بر خواهد خواست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *