جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رصد خانه آلاشت

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ تیر ۱۳۹۳

مجموعه رصدخانه و آسمان‌نمای آلاشت با نام رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی به عنوان تنها رصدخانه استان‌های شمالی ایران و نخستین رصدخانه استان مازندران با هدف ایجاد طرحی آموزشی و افزایش جاذبه‌های تفریحی و توریستی در سال ۱۳۸۶ بوسیله شهرداری آلاشت یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه استان مازندران روی یکی از تپه‌های این شهر بنا شده‌ است.

ارتفاع این رصدخانه از سطح دریا ۱۸۱۵ متر می‌باشد. کل مجموعه رصدخانه حاضر بر بالای تپه‌ای به ارتفاع ۵۰ متر قرار گرفته که از ۳ طرف به پرتگاه و از طرف دیگر به دامنه کوه محصور شده‌است. به همین خاطر تمام رفت و آمدها به رصدخانه و مرکز اداری مجموعه از طریق پلکان و با پای پیاده مقدور است. زمین مجموعه ۳۰۰۰ مترمربع و زیربنای آن ۳۰۰ مترمربع مساحت دارد.

در این مجموعه امکاناتی چون ۲ دستگاه تلسکوپ ۱۴ و ۶ اینچی زیر گنبدی به قطر ۴ متر نصب شده است. از دیگر امکانات مجموعه می توان به آسمان نما، ترازوی نجومی، مجموعه کامل نرم افزارها کتب و عکس و پوسترهای اخترشناسی، اتاق رایانه و سالن همایش اشاره کرد.

در ابتدای شهر تابلوی مرکز نجوم آماتوری آلاشت شما را به سمت رصد خانه هدایت می کند. جهت هماهنگی و کسب اطلاع بیشتر می توانید با شهرداری آلاشت به شماره تماس: ۵۳۳۲۰۸۴- ۰۱۲۴ تماس حاصل نمایید.

آدرس: سوادکوه ،آلاشت

آلاشت 4 رصد خانه آلاشت

آلاشت 3 رصد خانه آلاشت

آلاشت 1 رصد خانه آلاشت

آلاشت رصد خانه آلاشت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    همیشه باز نیست ، باید از قبل هماهنگ کنید ، ولی منظره کوهستانی فوق العاده ای داره

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *