جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رشد ۱۵۰ درصدی گردشگران خارجی/به بن‌بست رسیدیم

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۲/۲۰ – رییس جامعه‌ی تورگردانان ایران پیش‌بینی کرد‌ که ورود گردشگران خارجی به ایران در سه‌ماهه‌ی نخست امسال با حدود ۱۵۰ درصد رشد همراه باشد.

ابراهیم پورفرج در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: قبلا پیش‌بینی شده بود که ورود گردشگران خارجی به ایران در ابتدای امسال با ۱۰۰ رشد مواجه باشد‌؛ اما اکنون تعداد گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند و حجم تقاضاها نشان می‌دهد که در سه‌ ماهه‌ی نخست امسال، این رشد بیشتر باشد. البته درباره‌ی آمارها مردادماه می‌توان با یقین بیشتری سخن گفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند،‌ آن‌قدر زیاد شده که مجبوریم برنامه‌ی برخی از آن‌ها را لغو کنیم‌، چون جای خالی نداریم و این کمبود در شهر اصفهان خیلی بیشتر شده است.

پورفرج گفت: ما از آژانس‌ها و گردشگران خارجی خواستیم برنامه‌ی زمانی خود را به فصل‌های بعد موکول کنند مثلا پاییز‌، اما متأسفانه برای مهرماه هم نتوانستیم به تقاضای آن‌ها جواب مثبت بدهیم‌، چون در این فصل نیز با کمبود جای اقامت مواجه هستیم و به‌نوعی به بن‌بست خوردیم‌. بنابراین برنامه‌ی سفر برخی تورها یک سال به تعویق افتاده و برای سال ۲۰۱۵ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

این تورگردان با بیان این‌که افزایش تقاضا برای سفر به ایران فقط به گردشگران فرهنگی و تاریخی مربوط نمی‌شود،‌ ادامه داد: تعداد تورهای طبیعت‌گردی به اندازه‌ی سفرهای فرهنگی و تاریخی‌، افزایش یافته است و گروه‌هایی مثل پروازهای چارتری و رالی‌ها برای سفر به ایران علاقه‌مندی زیادی نشان می‌دهند و شرکت‌های ریلی هم برای راه‌اندازی تورهای گردشگری ریلی به مقصد ایران، مذاکراتی را آغاز کرده‌اند.

پورفرج افزود: تعداد سفر گردشگران خارجی به ایران‌، افزایش بسیار زیادی داشته و تنها مشکلی که ما را با بن بست مواجه کرده، اصفهان است‌، شهری که به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را از برنامه‌ی سفر گردشگران خارجی حذف کرد.

111 129 رشد 150 درصدی گردشگران خارجی/به بن‌بست رسیدیم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *