جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رستوران موبی‌دیک تهران

تاریخ بروزرسانی :
۶ شهریور ۱۳۹۶

خیابان کریم‌خان، خیابانی در مرکز تهران بزرگ که از جواهرفروشی‌های معروف شهر شروع می‌شود. در طول طی مسیر این خیابان، کتاب‌فروشی‌های زیادی را می‌بینید که هرکدام برای خود شهرتی به هم زده‌اند. کتابفروشی‌هایی که پاتوق خوبی شده‌اند برای نویسندگان نام‌آشنای کشورمان که بتوانند با خوانندگان آثارشان دیداری تازه کرده و گپ‌و‌گفتی داشته باشند. از همه این‌ها که بگذریم، لذت رفتن به رستوران‌های این خیابان قدیمی را نمی‌توان از دست داد. رستوران‌هایی با محیط دنج و آرام که می‌توانید با سرو غذاهای خوشمزه‌ حسابی از خجالت خودتان در بیایید. موبی‌دیک یکی از این رستوران‌هاست که با قدمتی چهل‌ساله بسیاری از خاطرات خوب جوانان قدیم را ساخته است. رستورانی با محیط ساده و بی‌آلایش که حتی منویی هم ندارد. شاید باورتان نشود اما در موبی‌دیک برای انتخاب غذا مجبورید رنج ایستادن در صفی طولانی را به جان خریده و غذایتان را از میان لیست نوشته شده بر روی وایت‌برد انتخاب کنید. البته پیش از آن، باید سینی پلاستیکی و قاشق چنگالتان را برداشته و از میان سالاد شیرازی، ماست ساده، ماست و خیارهای خوشمزه و دسرهای عالی این رستوران یکی را برگزینید. درواقع موبی‌دیک قدیمی‌ترین و شاید خاص‌ترین سلف‌سرویس تهران است.
شاید دانستن وجه‌تسمیه نام این رستوران برایتان جالب باشد. راستش را بخواهید، موبی‌دیک نام نهنگی سفید در رمان معروفی از نویسنده مشهور آمریکایی « هرمان ملویل» است. رمانی منتشر شده در سال ۱۸۵۱ که در آن ناخدای یک کشتی، بی‌وقفه در جستجوی این نهنگ سفید می‌باشد. چون روزی این حیوان کشتی‌اش را شکسته و آن را در دریا غرق کرده است. هرمان ملویل، هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کرد که نام نهنگ داستانش روی رستوران معروفی در تهران باشد. مگر نه؟!
موبی‌دیک در دو طبقه بزرگ از مهمانانش پذیرایی می‌کند. در طبقه اول، می‌توانید فعالیت آشپزخانه و نانوایی را از نزدیک ببینید. آشپزخانه‌ای با تعدادی آشپز سفیدپوش که به شکل حرفه‌ای مشغول کار بوده و نانوایی که همیشه نان‌های گرم و خوشمزه‌ای برایتان دارد. نکته دیگر این‌که اگر هنوز ازدواج‌نکرده‌اید این طبقه را برای صرف غذا انتخاب کنید. چون طبقه بالا مخصوص خانواده‌هاست و به همین دلیل هم فضای بزرگ‌تری را در برمی‌گیرد. پرسنل این رستوران سعی در ارائه بهترین سرویس‌ها را به مهمانان خود داشته و تمام خواسته‌هایشان را در اسرع وقت برآورده می‌کنند.
منوی متنوع موبی دیک، هر دو نوع غذاهای اصیل ایرانی و فرنگی را دربرمی‌گیرد. از انواع خورشت، خوراک و کباب‌های لذیذ آن گرفته تا لازانیا، بیف‌استراگانف و ژیگو که با بهترین طعم‌ها برای شما سرو می‌شوند. اگر میانه خوبی با غذاهای دریایی دارید، سالمون و ماهی قزل‌آلای موبی‌دیک بهترین گزینه است. طعم کباب‌های برگ و کوبیده و باقالی‌پلو با ماهیچه این رستوران را هرگز فراموش نمی‌کنید.
رستوران موبی‌دیک با ظرفیت یک‌صد نفر آماده پذیرایی از شما تنها در وعده ناهار است. بسیاری از مشتریان این رستوران را کارمندان ادارات مختلف تشکیل می‌دهند. افرادی که بعد از یک نیم‌روز پرمشغله و سخت حسابی گرسنه بوده و می‌خواهند دلی از عزا دربیاورند.
آدرس: خیابان کریم خان، خیابان سپهبد قرنی، چهارراه سپند، جنب بانک ملی، پلاک۱۹۲.
شماره تماس:۸۸۹۰۵۰۴۱ -(۰۲۱ )

رستوران موبی‌دیک تهران 1 رستوران موبی‌دیک تهران

رستوران موبی‌دیک تهران 2 رستوران موبی‌دیک تهران

رستوران موبی‌دیک تهران 3 رستوران موبی‌دیک تهران

رستوران موبی‌دیک تهران 4 رستوران موبی‌دیک تهران

رستوران موبی‌دیک تهران 5 رستوران موبی‌دیک تهران

رستوران موبی‌دیک تهران 6 رستوران موبی‌دیک تهران

رستوران موبی‌دیک تهران 7 رستوران موبی‌دیک تهران

رستوران موبی‌دیک تهران 8 رستوران موبی‌دیک تهران

رستوران موبی‌دیک تهران 9 رستوران موبی‌دیک تهران

رستوران موبی‌دیک تهران رستوران موبی‌دیک تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    از رستوران های قدیمی به شیوه سرو سلف سرویس
    چون اینجا در احاطه سازمان ها و ادارات زیادی قرار داره خرید بالایی داره و غذاش تازه است. نان داغ خوشمزه ای داره. لطفا سینی رو بردارید و سفارشتون رو بردارید. موقع رفتن هم حساب کنیم. نداشتن کارت خوان در این رستوران توی این دوره قابل قبول نیست و باید نقد بپردازید.

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • س.نیک قلب

    کیفیت غذای خوبی دارد. خورشت ها با حجم خیلی خوب ارائه می شوند (خورشت قیمه طعم بسیار خوبی دارد)ولی حجم روغن آنها زیاد است. پیشهاد می کنم قبل از صرف خورشت روغن آن را خارج کنید. کیفیت کبابهایش تاحدودی معمولی است. بعضی وقتها کمی سفت است(کباب برگ). پیش غذاها شامل سوپ و انواع سالاد و همچنین دسر هایش بسیار خوب و با کیفیت است(سالاد ماکارونی و کرم کارامل را امتحان کنید). با توجه به بالا بودن حجم آنها حتی کسانی که مایل به مصرف گوشت نباشند غذای مطلوبی را میتوانند صرف کنند. گوشت لازانیا جا دارد که پخته تر شود اما خوشمزه و پرملات است. برنج ها برعکس اکثر رستورانها نمک و شوری بیش از حد ندارند. انواع خوراکهای گوشت و مرغ آن سوای طعم خوبی که دارند همراه با دورچین های خوبی ارائه می شوند. (خوراک زبان را از دست ندهید).
    رفتار و رسیدگی پرسنل بسیار خوب است. درمورد انتخاب غذا از آنها نظر و توضیح بخواهید. خیلی خوب راهنمایی می کنند.
    با توجه به اینکه این رستوران در منطقه ای اداری قرار گرفته است و اکثر مشتریان آن کارمندان و خانواده های آنها می باشند محیط سالم و خوبی برای بانوان محسوب می شود.
    قیمتها نسبت به منطقه و محیط رستوران کمی بالا است وعدم وجود کارتخوان کمی مشکل ساز است.
    ارسال غذا رایگان نبوده و مبلغ بالایی مطالبه می شود.( به نظر می رسد از ۵۰۰۰ تومان شروع می شود).

    ۱۴ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *