جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رستوران خاور خانم رودسر

تاریخ بروزرسانی :
۴ شهریور ۱۳۹۶

رستوران خاور‌ خانم یا خاله خاور از دیگر عوامل شهرت چابکسر علاوه بر زیبایی‌های طبیعی در میان مسافران منطقه است. همانطور که می‌دانید، مناطق شمالی ایران به خاطر طبخ غذاهای اصیل ایرانی و سنتی خاص خود، شهرت زیادی در میان مردم ایران و جهان دارد. استان زیبای گیلان در این میان به لطف بانوان هنرمندش از این نظر جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. خاور جوربنیان بانوی کوشا و باسلیقه گیلانی، رستورانی نسبتاٌ کوچک را در محله سرولات تأسیس کرده است. غذاهای بسیار خوشمزه خانگی این رستوران شهرت زیادی در میان گردشگران خارجی دارد.
به‌طور کلی، رفتن به این رستوران در بالای کوه‌های مرتفع و سرسبز چابکسر تجربه‌ای است که هرگز نباید از دست بدهید. خوردن غذاهای دلچسب در محلی با نمای کوه‌های زیبا و شگفت‌انگیز گیلان و دریای نیلگون و آرام خزر بهترین لحظات را برای شما رقم می‌زند. خاور خانم مشتریان و طرفداران زیادی دارد. پس در صورت مواجه با صف طولانی سفارش غذا در این رستوران، اصلاٌ تعجب کنید.
خاور خانم به همراه خواهرزاده جوانش، این رستوران را اداره می‌کند. بیشتر از ۲۰ سال پیش، این زن کدبانو، خانه‌اش را به مسافران اجاره می‌داد. آن‌ها از خاور خانم می‌خواستند تا برایشان غذای محلی درست کند و وی قبول کرد. از آن زمان به بعد، مسافران خانه وی را به خاطر دستپخت خوبش اجاره کرده و پول خوبی هم به خاور خانوم می‌دادند. همین موضوع موجب شد که ایده تأسیس یک رستوران در ذهن این زن جرقه بزند.
شیوه سرو متفاوت غذا در رستوران خاور خانم یکی از وجوه تمایز آن با دیگر رستوران‌های منطقه است. در خاور خانم، پلو به شکل دیگی سرو شده و شما احساس می‌کنید که با اعضای خانواده در منزل مشغول صرف غذا هستید. منوی غذای خاور خانم شامل انواع غذاهای شمالی مانند کباب‌ترش، ماهی کبابی، مرغ شکم پر و میرزاقاسمی می‌شود. قیمت این غذاها علی‌رغم کیفیت بسیار بالای آن واقعاٌ ارزان است.
مشتری‌های این رستوران، شیفته فضای ساده و صمیمی آن شده‌اند. علی‌رغم فعالیت ۴ ساله خاور خانم در این مکان، هیچ تغییری در شیوه پخت‌وپز یا دکوراسیون آن ایجاد نشده است. صندلی‌های این رستوران پلاستیکی و فرشی نیز در ایوان پهن شده تا مهمانان در صورت تمایل غذای خود را بر روی زمین سرو کنند.
مطمئن باشید که رفتن به این رستوران و صرف غذاهای بسیار خوشمزه اش به یک بار امتحان کردن می ارزد.
آدرس: استان گیلان، شهر رودسر، منطقه چابکسر، محله سرولات.
شماره تماس: ۰۹۱۱۲۴۴۴۹۳۴

رستوران خاور خانم گیلان 5 رستوران خاور خانم رودسر رستوران خاور خانم گیلان 6 رستوران خاور خانم رودسر رستوران خور خانوم گیلان رستوران خاور خانم رودسر رستوران خاور خانم گیلان 4 رستوران خاور خانم رودسر رستوران خور خانم گیلان رستوران خاور خانم رودسر رستوران خاور خانم گیلان 3 رستوران خاور خانم رودسر رستوران خاور خانم گیلان 2 رستوران خاور خانم رودسر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    در رستوران خاور خانم يكي از خوشمزه ترين مرغ ترشهايي بود كه خوردم. تنها مشكل اينجا مسير سربالايي است و دور زدن بسيار سخت?

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد