رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ تیر ۱۳۹۳

راه اندازی دو خط اتوبوس گردشگری در قلب تهران

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ – به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان سنندجی با بیان این مطلب افزود: مشخصات این اتوبوس های گردشگری مطابق با استانداردهای جهانی است و قرار است که این اتوبوس ها در منطقه ۱۲ با حرکت در مسیرهای دیدنی و تاریخی این محدوده اقدام به معرفی سابقه تاریخی بناهای تاریخی و مراکز فرهنگی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی کند.

وی ادامه داد: ساعت کار اتوبوس های گردشگری در منطقه ۱۲ از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر است در واقع در ساعاتی که گردشگران تمایل به دیدن بافت تاریخی و فرهنگی منطقه دارند، این اتوبوس ها فعالیت می کنند.

سنندجی درباره نحوی فعالیت اتوبوس های گردشگری در محدوده تهران قدیم بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم قرار است که اتوبوس های گردشگری در دو لوپ(مسیر) دایره ای اقدام به خدمات رسانی کند. یک مسیر میدان امام خمینی(ره)، خیابان ۳۰ تیر، خیابان جمهوری، خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)، سه راه سرچشمه، خیابان امیر کبیر و در نهایت میدان امام خمینی(ره) است. در این مسیر بناهای تاریخی ای همچون اداره پست، موزه آبگینه، ساختمان مجلس ملی، آتشگاه آدریان، کلیسای پولس نبی، سر در باغ ملی و…قرار دارد.

به گفته وی مسیر دوم نیز از قسمت پایین میدان امام خمینی(ره)، خیابان خیام، خیابان مولوی، سه راه سرچشمه و میدان امام خمینی(ره) است که در این مسیر نیز مکان های تاریخی ای همچون بازار تهران، ساختمان تاریخی بانک تجارت، ساختمان قدیمی بانک سپه، کاخ گلستان، کاروان سرای خانات قرار دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران یادآور شد: این دو مسیر شکل دایره ای دارند و با توجه به بررسی هایی که انجام داده ایم این دو مسیر جاذبه های گردشگری زیادی را برای گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی در ادامه با اشاره به زمان راه اندازی دو خط گردشگری منطقه ۱۲ تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است که اتوبوس های گردشگری بعد از ماه مبارک رمضان و از نیمه دوم سال فعالیت خود را شروع کنند.

به گفته سنندجی برای راه اندازی این دو خط ۵ اتوبوس دو طبقه مناسب سازی شده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سایر ویژگی‌های اتوبوس های گردشگری پایتخت گفت: اقدام دیگری که سازمان اتوبوسرانی شهر تهران برای راه اندازی اتوبوس گردشگری انجام داده است، استفاده از راننده های مسلط به زبان انگلیسی است. همچنین قرار است که نقشه های این دو مسیر به همراه مکان های دیدنی آن به زودی چاپ و در اختیار گردشگران قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پایان افزود: مساله دیگری که برای اتوبوس های گردشگری در نظر گرفته شده سرفاصله ورود اتوبوس ها به داخل ایستگاه هاست.در واقع در نظر داریم تا فاصله زمان بندی اتوبوس هارا در این ایستگاه ها به گونه ای باشد که گردشگرانی که تمایل به بازدید از این مکان های تاریخی دارند، بتوانند برنامه خود را برای بازگشت دوباره به ایستگاه و استفاده از اتوبوس های گردشگری تنظیم کنند.

IMG17380924 راه اندازی دو خط اتوبوس گردشگری در قلب تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *