جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راه‌اندازی کمپ‌های اقامتی برای سفرهای ارزان‌قیمت در شمال و مشهد

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۲/۱۴ – مطالعات و مکان‌سنجی برای ایجاد کمپ‌های اقامتی و مجتمع‌های بین‌راهی در دو محور پرمسافر کشور آغاز می‌شود.
درحالیکه میزان اقامت گردشگران داخلی در اقامتگاه‌های غیررسمی و غیرمسقف، براساس آنچه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرده است، بالا ارزیابی می‌شود، مسوولان درصدد هستند تا این گردشگران را به مراکز مسقف و کمپ‌های ارزان‌قیمت هدایت کنند. بر این اساس مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اعلام خبر امکان‌سنجی راه‌اندازی این گونه از اقامتگاه‌ها به «ایسنا» گفت: با استناد به اساسنامه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایجاد کمپ‌های اقامتی از جمله وظایف اصلی این مجموعه است. بر همین اساس مطالعه ایجاد کمپ‌های اقامتی از سال گذشته آغاز و محور پرتردد تهران – مشهد برای شروع این طرح در نظر گرفته شده است.
ابوالقاسم ایرجی با تاکید بر اینکه ایجاد کمپ‌های اقامتی به‌منظور توسعه سفرهای ارزان‌قیمت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: رایزنی‌ها و مذاکراتی با شهرداری و شورای شهرسازی سمنان، نیشابور، میامی و منطقه ۷ مشهد صورت گرفته و طرح‌هایی را نیز گرفته‌ایم و با برخی از آنها نیز در مرحله بستن قرارداد هستیم.
وی همچنین از ایجاد کمپ‌های اقامتی در استان‌های پرمسافر مازندران و گیلان خبر داد و افزود: بیشترین مسافرانِ چادرخواب، به‌ویژه در ایام نوروز در این استان‌ها مشاهده می‌شوند که اتفاقا کمترین امکانات بهداشتی و رفاهی را دریافت می‌کنند، برای همین ایجاد کمپ‌های اقامتی در این مناطق در اولویت قرار گرفته است.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اضافه کرد: مذاکراتی نیز با استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری برای ایجاد کمپ‌های اقامتی صورت گرفته است.
او در ادامه درباره راه‌اندازی مجتمع‌های بین‌راهی گفت: این مجتمع‌ها یکی از عاملان موثر در کاهش سوانح جاده‌ای هستند اما متاسفانه با وجود احداث چنین مجتمع‌هایی در برخی محورهای مسافرتی، امکانات رفاهی، بهداشتی و اقامتی مناسبی در این مجموعه‌ها عرضه نمی‌شود، بنابراین برنامه‌ریزی شده تا این مجتمع‌های بین‌راهی مجموعه‌ای از اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت، مثل متل‌ها را شامل شوند و امکانات رفاهی و بهداشتی آنها توسعه یابد.
ایرجی با اشاره به آغاز همکاری با سازمان راهداری و پایانه‌های کشور برای ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی، افزود: در حال حاضر ۳۰ نقطه در محورهای پرمسافر برای ایجاد این مجتمع‌ها مکان‌یابی علمی شده است که با سرمایه‌گذاری کانون، اختصاص تسهیلات از سوی سازمان راهداری و همچنین با مشارکت بخش خصوصی در این نقاط مجتمع‌های بین‌راهی راه‌اندازی خواهند شد.
او درباره میزان سرمایه‌ای که کانون به این پروژه اختصاص داده است نیز اظهار کرد: تا مطالعات در این زمینه کامل نشود، نمی‌توان حجم سرمایه را تعیین کرد، ولی وارد رایزنی با سازمان راهداری شده‌ایم تا تسهیلات و سود یارانه را از آنها دریافت کنیم، ضمن آنکه بخش خصوصی را نیز به مشارکت می‌طلبیم، چراکه طرح‌های مشارکتی همیشه نتیجه خوبی داده است.
منبع: دنیای اقتصاد
44362 631 راه‌اندازی کمپ‌های اقامتی برای سفرهای ارزان‌قیمت در شمال و مشهد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *