جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راه‌اندازی طولانی‌ترین راپل کشور بر محوطه‌ باستانی کوهساران

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۸ – خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ طولانی ترین راپل هوایی کشور درحالی در پارک کوهساران کوی منبع آب اهواز به بهره برداری رسید که این راپل بر محوطه‌ باستانی کوهساران راه‌اندازی شده است. در این محوطه باستانی که بیش از ۱۰۰استودان و گوردخمه کشف شده است گوردخمه‌هایی که گفته می‌شود متعلق به دوره اشکانی است اما به‌طور اتفاقی توسط یکی از فعالان میراث‌فرهنگی خوزستان یافت شده است.

بااین وجود شهرداری طی سه مرحله به این محوطه باستانی دست‌اندازی کرده است. آخرین اقدام این ارگان شهری خاکبرداری از محوطه،ایجاد فضای سبز و گودبرداری و ساخت ترن هوایی گزارش شد.

«مجتبی‌ گهستونی» فعال‌میراث‌فرهنگی و دبیر انجمن تاریانا می‌گوید: عمده ‌تخریب‌ها و تعرض‌هایی که توسط شهرداری صورت می‌گیرد در بخش جنوبی محوطه کوهساران اتفاق افتاده که این بخش نیز شامل گوردخمه، گورهای سنگی و پلکان می‌شود.

این درحالی است که گهستونی اعلام می‌کند: محوطه باستانی کوهساران از نظر زمین‌شناسی ‌ یکی از مهمترین ژئوسایت‌های ایران به‌شمار می‌رود.

گهستونی اما اعتقاد دارد مسئولان شهری بدون توجه به این محوطه باستانی، شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری به راه‌اندازی راپل پارک کوهساران اهواز اختصاص داده است به‌طوری‌که در کنار این پروژه عملیات بهسازی پارک کوهساران، نصب وسایل بازی کودکان و تامین روشنایی پارک نیز انجام شده است.

آنطور که فعالان میراث‌فرهنگی می‌گویند عملیات اجرایی این پروژه شش ماه به طول انجامید. ارتفاع راپل از سطح زمین ۳۸ متر بوده و در سه ایستگاه به صورت سقوط نیمه آزاد ساخته شده است.

IMAGE635292738857757848 راه‌اندازی طولانی‌ترین راپل کشور بر محوطه‌ باستانی کوهساران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *