رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ مرداد ۱۳۹۷

راهنمای کاربردی کمپینگ ( حیوانات وحشی )

لینک این مطلب کپی شد!

غیر از حشرات دیگر موجودات , کوچک و بزرگ می توانند آسایش ما را از بین ببرند رو در رویی با یکی از حیوانات پشمالو همیشه خیلی راحت نیست . موجودات وحشی برنامه خودشان را دارند و تمایلات آنها می تواند غذا , ابزار و یراق و حتی زندگیمان را با خاک یکسان کند .پس ما چطور می توانیم در قلمرو آنها ایمن و آسوده باشیم ؟ پاسخ این است که مراقب رفتارمان باشیم با موجودات با احترام رفتار کنیم . یعنی آنها را مضطرب یا اذیت نکنیم , خودمان را با عادات آنها تطبیق دهیم و احتیاطات لازم را برای جلوگیری از حمله حیوانات به کمپ بکار گیریم .
مشاهده پرندگان و حیوانات باید از دور باشد و نباید مزاحم آنها شد. در صورت مواجهه با حیواناتی در مسیر، خود را آهسته کنار بکشید به آنها فرصت بدهید تا بتوانند خود را دور کنند. سعی کنید از مسیرهای سرازیری شان عبور کنید زیرا آنها برای فرار، معمولاً جهت سربالایی را انتخاب می کنند. فضای زیادی را برای آنها باقی بگذارید. زیرا مواجه حیوان با انسان در یک محدوده کوچک، خطر حمله را به وجود می آورد.

خرس ها

هیچ حیوانی به اندازه خرس ها موجب وحشت در دل کمپ نمی شود . خوشبختانه خرس ها خیلی بندرت حمله می کنند . خرس ها عموما حیواناتی خجالتی و گوشه گیرند اما این روزها نسبت به انسانها حساس تر شده اند .از قلمرو شخصی خرس ها فاصله بگیرید.سعی کنید از برخورد با آنها اجتناب کنید . اگر مجبور به عبور از محل زندگی آنها هستید , سرو صدای زیادی راه بیاندازید تا نزدیک شدن خود را به آنها اعلام کنید . اگر ناگهان با آنها رو به رو شدید بر نگردید و فرار نکنید. در این گونه مواقع، در جای خود بمانید، به حیوان نگاه کنید و در حالی که کماکان به نگاه کردن ادامه می دهید، آهسته حرکت کرده و راه حیوان را باز کنید. فرار کردن از مقابل حیوانات باعث تحریک حس حمله برای طعمه خواهد شد . خرس ها دوندگان خوبی هستند . در اینگونه مواقع ,درجای خود بمانید .حس بویایی خرس بسیار قوی است و وسوسه غذای سهل الوصول به سرعت حجب طبیعی یک خرس غلبه می کند.
برنامه ریزی مناسب رمز جلوگیری از بروز مشگلات در قلمرو خرس هاست .از این رو ذخیره غذا اهمیت ویژه ای دارد خرس ها علاقه زیادی به قوطی نشان می دهند. غذاها را در قوطی ذخیره کنید که خرس ها نتوانند باز کنند و در فاصله یک متری از محل استقرار خود بگذارید وقتی خرس ها نتوانند قوطی را باز کنند آن را رها می کنند و می روند. در صورتی که قوطی نداشتید تمام غذا را در نایلون ریخته، به درختی آویزان کنید که یک متر و نیم از بدنه درخت و ۳ متر از زمین ارتفاع داشته باشد.

نکته
اگر موبایل دارید مطمئن شوید که در بخش تماس های آن شماره تلفن های مهمی همچون شماره دکتر ,داروخانه و بیمه تان وجود داشته باشد .

برخی از کمپ ها قوطی های فولادی قفل داری به نام جعبه خرس فراهم می آورند . در صورتی که جعبه خرس موجود باشد باید از آن استفاده کنید . چادرتان را هرجایی نصب نکنید . محل های خواب را از جعبه های خرس و محل پخت غذا جدا کنید . در صورت امکان جادرتان را دور از محل پخت غذا و در خلاف حهت باد قرار دهید . همچنین از برپایی کمپ در کنار جریان آب قوی بپرهیزید . خرس هایی که صدای شما را می شنوند معمولا به شما نزدیک نمی شوند . همچنین شماره تلفن های ادارات محلی ( جنگلبانان پارک و نیروی انتظامی و غیره را با خود همراه داشته باشید هر حادثه ی مربوط به خرس ها را گزارش کنید . نکته آخر این که حیوانات درست به اندازه ما حق آسایش دارند . اگر دقت نداشته باشید , مزاحمت شما درون قلمروی آنها ممکن است جفت گیری و یا لانه سازی آنها را مختل کند و یا بازمان تغذیه آنها تداخل داشته باشد . بنابراین همان طور که در درون جنگل و کوه ها مشغول ماجراجویی هستید به آسودگی حیات وحش نیز به اندازه آسایش خودتان توجه کنید . به یاد داشته باشید که شما مهمانانی در خانه آنها هستید .

 راهنمای کاربردی کمپینگ ( حیوانات وحشی )

 

منبع : کتاب راهنمای کاربردی کمپینگ

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    بعضي از خرس ها واقعا خطرناك هستن مثل حيوان هاي ديگه نيستن كه با سرو صدا كردن فرار كنند بلكه تحريك نيز مي شوند

    ۲ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *