جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راهنمای اخذ ویزای قطر برای ایرانیان

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ بهمن ۱۳۹۶

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از ثروت هنگفتی برخوردار هستند که همین امر باعث شده تا بسیار در زمینه گردشگری هزینه و سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند به خزانه خود بیشتر بیافزایند. به همین دلیل جاذبه‌های تفریحی عجیب و غریبی را می‌توان در این کشورها یافت. یکی از نمونه‌های بارز کشور قطر است که به تازگی گردشگران به خصوص ایرانی‌ها تمایل پیدا کردند تا از آن دیدن کنند تا با فرهنگ و زندگی این مردم بیشتر آشنا شوند.

qatar visa for iranian citizens8 راهنمای اخذ ویزای قطر برای ایرانیان
در میان هیاهوی صنعت و مدرنیته در قلب دوحه بازاری سنتی و قدیمی دیده میشود که بیانگر فرهنگ و سنت اهالی آن میباشد. نام این باراز سوق واقع است که به معنی بازار ایستاده است و قدمت آن به حدود ۲۵۰ سال پیش بازمیگردد. این بازار از راسته‌های متعدد و پیچ در پیچ تشکیل شده و فروشندگان بسیاری در آن مشغول دادوستد هستند. این گوشه‌ای از زیبایی‌های قطر است که میتوانید با دریافت روادید قطر و سفر به آن از نزدیک آن‌ها را لمس کنید.
اگر شما هم مانند خیلی‌ها از بیابان و بیابان‌گردی لذت می‌برید، قطر می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. می‌توانید یک تور بیابان‌گردی قطر رزرو کنید و با یک ماشین دو دیفرانسیل به دل کویر زده و بر بیابان بی‌آب و علف غلبه کنید. اگر با ماشین میانه خوبی ندارید، گزینه دیگری به نام شتر سواری پیش روی شماست. تمامی این امکانات در بیابان‌های قطر پیش روی شماست و می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

ویزای قطر
اولین قدم برای سفر به قطر اخذ ویزای این کشور است که بسیاری نمی‌دانند که برای اخذ آن باید از کجا شروع کرده و چه مرحله‌ای را دنبال کنند تا بتوانند ویزای قطر را تهیه کنند. ما در آسان بگرد به راهنمای قدم به قدم اخذ ویزا کمک خواهیم کرد تا بتوانید با خیالی آسوده و فراق بال به این کشور عربی سفر کنید.
qatar visa for iranian citizens5 1 راهنمای اخذ ویزای قطر برای ایرانیان
اگر فکر می‌کنید که قطر با ایرانیان سخت برخورد می‌کند و ویزا ارائه نمی‌دهد سخت در اشتباه هستید. البته تا چندی پیش اینطور بود اما خوشبختانه به تازگی کشور قطر شرایط اخذ ویزا را برای اتباع ایرانی بسیار آسان نموده تا مسافران بیشتری برای آشنایی با این کشور به آن سفر کنند. تمامی این اقدامات قطر برای جذب توریست بیشتر و بهتر قراردادی تحت عنوان “راهبرد بخش ملی گردشگری قطر ۲۰۳۰″ را اجرایی کرده است.

انواع ویزای قطر
در اینجا قصد داریم تا به بررسی انواع ویزای قطر بپردازیم. متقاضیان ویزا می‌توانند با توجه به نیاز خود یکی از موارد زیر را به سفارت قطر در تهران درخواست دهند.
ویزای توریستی قطر
ویزای کاری قطر
ویزای تجاری قطر
ویزای ترانزیت قطر
این روزهای خیلی‌ها قطر را برای کار و ادامه زندگی انتخاب می‌کنند و متقاضی ویزای شش ماهه قطر هستند تا بتوانند در این کشور مشغول بکار شوند. به طبع حقوق‌های بالایی که این کشور به کارکنان اعطا می‌کند یکی از دلایل مهم کار در قطر است.

کار در قطر

توجه داشته باشید که حتی اگر وابستگان فردی در قطر دارید و بخواهید در این کشور مشغول به کار شوید باز هم نیازمند ویزای کاری خواهید بود. در ابتدای کار باید یک اسپانسر یا کارفرمای قطری برای خود پیدا کنید و بعد اقدام به ارسال درخواست برای ویزا نمایید. با توجه به اینکه تمامی مشاغل ملی در قطر به ساکنان آن تعلق دارد پس باید کارفرمایی داشته باشید که برای اقامت کاری به عنوان اسپانسر شناخته شود. شما باید تمامی این مراحل را قبل از سفر به قطر انجام دهید.

qatar visa for iranian citizens7 راهنمای اخذ ویزای قطر برای ایرانیان
بعد از آنکه موفق به یافتن اسپانسر و پیشنهاد شغلی شدید، مراحل ارائه درخواست اقامت شما آغاز خواهد شد که معمولا ۲ تا ۶ هفته زمان خواهد برد. توجه داشته باشید که اگر در طول مدت اقامت این کشور را ترک نمایید باید مجددا درخواست ویزا کاری قطر دهید. این امکان نیز وجود خواهد داشت تا قبل از شروع به کار از محل کار آینده خود دیدن کنید که این کار با اعطای یک ویزای دوهفته‌ای از سوی کارفرما امکان‌پذیر خواهد بود.
توجه داشته باشید که اعتبار ویزای اقامت قطر دو ساله است که در مواردی ممکن است ۶ ماهه نیز صادر شود. ضمنا به یاد داشته باشید که قبل از پایان یافتن اعتبار آن در صدد تمدید برآیید.
ما در آسان بگرد به تک تک ویزاها را بررسی کرده‌ایم و به صورت جزئی به آن‌ها پرداخته‌ایم و شیوه دریافت هریک را برای مخاطبان توضیح داده‌ایم. کافیست به سایت آسان بگرد مراجعه نمایید و ویزای کشور مدنظر خود را انتخاب کرده و راهنمای دریافت آن را مطالعه نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *