جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راهنمای اخذ ویزای شینگن در مرجع تخصصی

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ شهریور ۱۴۰۲

معاهده شینگن یک قرارداد است که در سال ۱۹۸۵ بین چند کشور امضا شد؛ با این معاهده، ورود ساکنین کشورهای اروپایی بدون ویزا به این کشورها آزاد شد تا مشکلات رفت و آمد بین مرزی برای آن‌ها کم شود. بنابراین ویزا شینگن برای کسانی است که ساکن یا اتباع کشورهای محدوده شینگن نیستند و می‌خواهند به این محدوده وارد شوند. ۲۶ کشور عضو معاهده شینگن هستند: ویزای شینگن آلمان، ویزای شینگن فرانسه، ویزای شینگن ایتالیا، ویزای شینگن اسپانیا، ویزای شینگن پرتغال، ویزای شینگن هلند، ویزای بلژیک، ویزای لوکزامبورگ، ویزای سوئد، ویزای نروژ، ویزای فنلاند، ویزای دانمارک، ویزای لیتوانی، ویزای لتونی، ویزای لهستان، ویزای مجارستان، ویزای شینگن اتریش، ویزای استونی، ویزای اسلواکی، ویزای اسلوانی، ویزای چک، ویزای ایسلند، ویزای مالت، ویزای یونان, ویزای لیختن اشتاین , ویزای سوئیس ساکنین و اتباع کشورهای قاره آمریکا (غیر از چند کشور معدود مثل کلمبیا، پرو، بولیوی و…) و ساکنین و اتباع قاره استرالیا و کشورهای ژاپن،کره جنوبی و مالزی نیازی به گرفتن ویزای شینگن ندارند و می‌توانند به مدت حداکثر ۹۰ روز به این کشورها وارد و یا خارج شوند.
با راه‌اندازی سیستم «وی آی اس» در یازدهم مهر ماه ۱۳۹۱ قوانین گرفتن ویزا و ورود به شینگن یکپارچه‌تر شد. VIS سامانه اطلاعات ویزای کشورهای عضو شینگن است؛ اطلاعات جامع ویزاها در این سیستم ثبت می‌شود و در مرزهای ورودی شینگن در اختیار مقامات مرزی قرار می‌گیرد.
چهار نوع ویزای شینگن صادر می‌شود که اکثر ویزای مورد درخواست ایرانی‌ها، ویزای توریستی و نوع C آن است.
ویزای نوع A ویزای ترانزیت است؛ یعنی مسافر نمی‌تواند از فرودگاه خارج شود، فقط می‌تواند در یکی از فرودگاه‌های شینگن پرواز خود را عوض کند و به کشوری در خارج از شینگن برود.
ویزای نوع B ویزای عبور است؛ یعنی مسافر می‌تواند از فرودگاه خارج شود و از شینگن به عنوان منطقه عبوری استفاده کند تا از طریق زمینی خود را به کشوری در خارج از محدوده
شینگن برساند.
ویزای نوع D ویزای بلندمدت است که معمولا تاجران و بازرگانان از آن استفاده می‌کنند تا بتوانند در طی سال چندین بار به شینگن وارد و از آن خارج شوند.

مراحل دریافت ویزای شینگن
تعیین وقت سفارت و مصاحبه بهتر است قبل از آماده کردن مدارک برای تعیین وقت سفارت اقدام کنید. درخواست تعیین وقت با توجه به سفارت کشور مورد نظر، به صورت حضوری، تلفنی یا اینترنتی به مسافر داده می‌شود. سفارت معمولا وقت عادی به مسافر می‌دهد، بنابراین بهتر است از ۲ ماه قبل سفر برای تعیین وقت اقدام کنید. در شرایط خیلی خاص پزشکی و … با صلاحدید خود سفارت، وقت فوری هم داده می‌شود. بعد از تعیین وقت مسافر یک روز برای مصاحبه و ارائه مدارک در سفارت حاضر می‌شود. مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین راه این است که مسافر شخصا برای تعیین وقت اقدام کند. سوال‌های مصاحبه سفارت معمولا سوال‌هایی کلی در مورد خود شخص و دلایل سفر خواهد بود. عکس و اثر ده انگشت مسافر هم در زمان مصاحبه برای ثبت در سیستم VIS گرفته می‌شود.
مهمترین مرحله برای شروع مطمئن روال اخذ ویزای شینگن یافتن آژانس مسافرتی معتبر و مجرب در این مسیر میباشد که مرجع کاملا تخصصی ویزا شینگن با معرفی موسسات دارای مجوز رسمی شما را در این مسیر یاری مینماید تا بتوانید با مقایسه گزینه های بیشتر, قیمت و کیفیت خدمات موسسات مختلف را مقایسه و بهترین انتخاب را داشته باشید.
مدارک ویزای شینگن
مدارک ویزای شینگن مورد نیاز برای همه کشورهای عضو شینگن شبیه به هم است؛ فقط در جزئیات کمی متفاوت است. مدارکی که باید در روز مصاحبه همراه داشته باشید: فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا اولین مرحله برای درخواست ویزای هر کشوری تکمیل فرم درخواست ویزای آن کشور است که باید از سفارت مربوطه به صورت حضوری یا اینترنتی دریافت شود. این فرم را باید به همراه مدارک مورد نیاز دیگر در زمان مصاحبه ارائه دهید. توجه: هرچند که این کشورها عضو شینگن هستند و ویزای همه‌شان ویزای شینگن محسوب می‌شود، اما فرم درخواست برای هر کشوری متفاوت است، بنابراین مثلا برای درخواست ویزای آلمان نباید به سفارت فرانسه مراجعه کرد. شناسنامه ایرانی ترجمه‌ی رسمی شناسنامه با فتوکپی از تمام صفحات باید حتماً موجود باشد. گذرنامه اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بعد از تاریخ درخواست ویزا باشد. کپی گذرنامه را تنها از صفحات یک تا پنج و همین‌طور صفحاتی که در آن‌ها مهر ویزا خورده، تهیه کنید. سه قطعه عکس رنگی در صورتی که عکس همراهان در گذرنامه‌ی متقاضی باشد، باید برای همراهان نیز دو قطعه عکس در مدارک در نظر بگیرید. ویژگی‌های ضروری عکس مورد نظر: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، جدید که کاملا با ظاهر فعلی صاحب عکس هم‌خوانی داشته باشد، در ابعاد ۶ در ۴ باشد. طبق مقررات شنگن، عکس شما بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.

اسناد رسمی شغلی و منابع مالی گواهی اشتغال به کار که روی سربرگ رسمی محل کار، با امضای مدیر عامل و ذکر سمت شغلی، حقوق ماهانه و مدت زمان اشتغال به کار باشد. لازم است که این مدارک به همراه ترجمه‌شان به سفارت ارائه داده شوند: پرینت حساب بانکی؛ گردش سه ماه آخر و مانده حساب که روی سربرگ انگلیسی بانک و مهر شده باشد. در صورت داشتن بیمه کاری، سوابق سه ماه آخر قبل درخواست ویزا در صورت داشتن سند ملکی به نام شخص درخواست کننده؛ اصل و ترجمه‌ سند که اصل سند هنگام تحویل بقیه مدارک به مسافر بازگردانده خواهد شد. بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد. بیمه مسافرتی برای کل مدت زمان سفر که باید حداقل هزینه ۳۰ هزار یورو را برای هر مسافر پوشش دهد.متقاضیان روادید باید بیمه‌ مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شینگن معتبر باشد. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در کشور مقصد داشته باشد؛ در ضمن شخص دعوت‌کننده در کشور مقصد هم می‌تواند بیمه‌ی مسافرتی را از یک شرکت بیمه در آن کشور بگیرد. واچر رزرواسیون هتل؛ برای کل مدت اقامت و مطابق با تاریخ بلیط رفت و برگشت. دعوت‌نامه اصل دعوت‌نامه که شخص دعوت‌کننده از کشور مقصد برای مسافر فرستاده. اگر دعوت‌نامه داشته باشید نیازی به برگه رزرواسیون هتل نخواهید داشت. مدارک مورد نیاز ممکن است گاهی با توجه به شرایط فرد و کشور صادرکننده ویزا متفاوت باشد که در این صورت بهتر است به بخش ویزای توریستی مربوط به همان کشور مراجعه کنید.

توجه: مدارک ترجمه شده، نیاز به مهر دادگستری دارند که معمولاً دارالترجمه‌ها خودشان پس از ترجمه مدارک، برای گرفتن این مهر اقدام می‌کنند. مدت و هزینه صدور ویزای شینگن بررسی اولیه‌ مدارک برای صدور ویزا معمولا دو تا سه هفته طول می‌کشد. ممکن است ویزا زودتر صادر شود یا تا صدور قطعی و تکمیل مدارک چند هفته‌ای بیشتر زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، مشخص خواهد شد که شما واجد دریافت ویزای شنگن هستید یا خیر. قیمت صدور ویزای شینگن ۶۰ یورو است که در زمان درخواست به صورت نقدی در محل پرداخت می‌شود. کودکان زیر ۶ سال هزینه کنسولی ندارند، هزینه برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو است. مدت اعتبار ویزا مدت اعتبار ویزا حداکثر ۹۰ روز در یک مدت شش ماهه است. یک ویزای شینگن دو تاریخ مشخص دارد؛ یکی تاریخ اعتبار ویزا و یکی تعداد روزهای مجاز ویزا که حداکثر ۹۰ روز است.

برای ورود شما به محدوده لازم است هر دو تاریخ معتبر باشند. یک کد هم برای مشخص کردن تعداد دفعه‌های مجاز ورود شما به محدوده شینگن است که می‌تواند از یک تا نامحدود باشد. مدت تاریخ اعتبار ویزا برای کسانی که اولین بار ویزای شینگن درخواست می‌کنند، معمولا ۱۵ روز است و با درخواستشان برای اقامت بیش از ۱۵ روز موافقت نخواهد شد مگر اینکه دلیل موجهی برای اقامت طولانی‌تر ارائه دهند. توضیحات بیشتر برای دریافت ویزای شنگن برای کسانی مثل زنان خانه‌دار یا فرزندان که تحت تکفل‌اند، گواهی اشتغال به کار و شرح صورت‌حساب بانکی (با تاریخ گشایش حساب) مربوط به همسر یا پدر الزامی‌ است. – کد تعداد دفعه‌های مجاز ورود تعیین می‌کند با این ویزا چند بار می‌توانید به محدوده شینگن وارد شوید. کد ۱ (سینگل) یعنی اینکه پس از یک بار ورود و خروجتان از شینگن، ویزای شما بدون توجه به تاریخ اعتبار و روزهای مجاز آن باطل خواهد شد.

به همین ترتیب کد نامحدود (مالتیپل) به معنی ورود نامحدود به محدوده شینگن است و شما می‌توانید در مدت اعتبار ویزا و تعداد روزهای مجاز مشخص در ویزای‌تان به شنگن وارد و از آن خارج شوید. – اولین ورودتان به مرزهای شینگن باید از همان کشوری باشد که در فرم تقاضای خود اعلام کرده و بر اساس آن ویزا گرفته‌اید. تغییر مسیر ورودی می‌تواند در مرزهای شینگن مشکل ایجاد کند و در بدترین حالت ممکن است ویزا را باطل کنند و دارنده ویزا را به کشور مبدا بفرستند. مثلا اگر شما ویزای شینگن خود را از یونان گرفته باشید ولی از فرانسه وارد شنگن شوید، مقامات مرزی در فرانسه می‌توانند به دلایلی کاملا قانونی به شما اجازه ورود نداده و شما را به کشوری در خارج از شینگن اخراج کنند. – بعد از ورود به محدوده شینگن عملا می‌توانید به همه کشورهای آن مسافرت کنید چرا که کنترل مرزی بین کشورهای شینگن وجود ندارد.
داشتن ویزای شینگن لزوما به معنی تضمین ورود شما به محدوده نیست. مقررات گفته‌شده چهارچوب کلی است و مقامات مرزی هر کشوری مجازند تا با توجه به وضعیت ویژه هر مسافر به او اجازه ورود بدهند و یا از ورودش به محدوده شینگن جلوگیری کنند. – افرادی که ویزای شینگن در گذرنامه‌ی خود دارند، شانس بیشتری برای اخذ ویزای دوباره خواهند داشت.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای شینگن و مشاوره تخصصی با مشاهده مشخصات موسسات اخذ این نوع ویزا در مرجع ویزاشینگن.نت با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید.

ویزا راهنمای اخذ ویزای شینگن در مرجع تخصصی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد