رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ آذر ۱۳۹۳

دوره آموزش مجازی برای هتلداران در دهه فجر برگزار می‌شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲۹-معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه مازندران با برخورداری از ۲۰۰ باب هتل و هتل آپارتمان سالانه میزبان حدود ۲۵۰ هزار گردشگر خارجی از دیگر کشورها به‌ویژه حوزه خلیج‌فارس و میلیون‌ها گردشگر داخلی است گفت: این امر جدیت هر چه بیشتر در برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های پیش رو را می‌طلبد. به گزارش«دنیای اقتصاد» به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد در جلسه هم‌اندیشی واحدهای اقامتی استان مازندران بر جلب حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی همراستا با حمایت‌های دولتی به‌منظور توسعه صنعت گردشگری کشور تاکید کرد و افزود: امروز مشکلاتی همچون فراهم نبودن زیرساخت‌ها، نبود حمایت‌های مالی، افزایش مالیات، حق بیمه، هزینه‌های گزاف آب، برق، تلفن و نیز سایر موارد از سوی هتلداران استان مطرح می‌شود که توافقات و مصوبات شکننده مسوولان ادوار گذشته، مشکلات فعالان صنعت گردشگری ویژه هتلداری را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه راه برون‌رفت از بسیاری مشکلات اجرای سیاست‌های راهبردی و تحقق اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند، اظهار کرد: باید تلاش شود بخشی از مسوولیت‌‌های حوزه گردشگری به مردم واگذار شود، چرا که دولت به تنهایی قادر به ارائه خدمات نیست.
رحمانی موحد ایجاد تشکل‌های قوی با کاهش سطح مسوولیت‌های دولت را در حوزه گردشگری بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: جامعه هتلداری برای دست یافتن به موفقیت‌های مختلف در این زمینه باید نسبت به تشکیل این تشکل‌ها و ایجاد تقویم‌های گردشگری اقدام کند.
معاون گردشگری با اشاره به اینکه امروز دنیا در سایه مدیریت شهری و کسب تجربه‌های بشری به نتایج مطلوبی دست یافته است، اذعان کرد: متاسفانه کشور در این زمینه و استفاده از تجارب دیگران با هدف رشد کیفیت خدمات در حوزه گردشگری بسیار ضعیف است. رحمانی موحد با اشاره به برخورداری مازندران از شرایط بسیار مطلوب آب‌وهوایی و نیز مواهب طبیعی نظیر کوه، دریا و جنگل گفت: چنین ویژگی‌هایی در حقیقت فرصت مناسبی برای پویایی و رونق صنعت گردشگری است که باید از چنین مزیتی به نحو مطلوب بهره برد. وی آموزش نیروی انسانی، فعال کردن شورای اطلاع‌رسانی، تبلیغات آداب، آیین‌ها و سنت‌های بومی و داشتن برنامه‌ریزی هدفمند را راهی برای بهبود وضعیت فعالان عرصه صنعت هتلداری در کشور معرفی کرد.
وی ادامه داد: امروز آموزش در برخی از کشورها به‌نوعی سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آید و اگر به این مهم توجه شود، نیتجه آن رشد کیفیت خدمات، اشتغال‌زایی و نیز بهره‌برداری بهینه از منابع موجود دراین صنعت خواهد بود.
رحمانی موحد از برگزاری یک دوره آموزش کوتاه‌مدت به شیوه مجازی برای هتلداران در دهه فجر در کشور خبرداد و برگزاری انتخابات هتلداری و نیز هم افزایی با سایر بخش‌ها از جمله مراکز آموزشی، دانشگاهی را از دیگر برنامه‌های با هدف ارائه خدمات دراین صنعت برشمرد. وی در خصوص ایجاد امنیت برای گردشگران به‌ویژه خارجی نیز اظهار کرد: به‌تازگی برای تحقق این مهم مصوبه‌ای در این زمینه داشتیم که نقش بسیاراساسی برای تامین امنیت و میزان ماندگاری گردشگران خارجی در کشور به همراه خواهد داشت.
معاون گردشگری ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی و همگرایی که در میان مجلس شورای اسلامی و دولت وجود دارد به‌زودی شاهد رفع مشکلات صنعت هتلداری در کشور باشیم.

60 دوره آموزش مجازی برای هتلداران در دهه فجر برگزار می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *