رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ آبان ۱۳۹۲

دهکده گردشگری میسان افتتاح شد

لینک این مطلب کپی شد!

سرپرست گروه هنری میسان گفت: دهکده گردشگری روستایی میسان در استان خوزستان شامل مجموعه فرهنگی سبک های زندگی متنوع افتتاح شد.

باسم حمادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به لحاظ جامعه شناختی زندگی مردم عرب خوزستان به سه نوع تقسیم می شود. زندگی شهری، روستایی یا یکجا نشینی، زندگی هور نشینی و زندگی بادیه نشینی که به سبک سیاه چادر است.

وی اظهار کرد: وظیفه خودمان دانستیم که این سبکهای زندگی را به دیگران از جمله گردشگران معرفی کنیم و به همین دلیل دهکده گردشگری را احداث کردیم.

سرپرست گروه هنری میسان توضیح داد: در این دهکده مظیفی (محل پذیرایی) از جنس نی، خانه ها و تنورهای گلی و سیاه چادر به سبک قدیم طراحی و احداث شده است.

وی با اشاره به محل احداث این دهکده گفت: این مجموعه در مسیر سوسنگرد به بوستان که مسیری استراتژیک و مهمی است قرار دارد. سالیانه میهمانان نوروزی، زائران عراق و راهیان نور از کنار آن می گذرند.

حمادی افزود: زمینی که در آن این دهکده را ساختیم ملک شخصی ما است و تمام هزینه ها که بالغ بر ده میلیون تومان شد از هزینه های شخصی بود که از هیچ فرد حقوقی و حقیقی مساعدتی در این زمینه دریافت نکردیم.

وی گفت: این محوطه با دیوارهای گلی دیوار سازی شده که نمادی از زندگی روستایی قدیم است.

سرپرست گروه هنری میسان با بیان اینکه هدف از ساخت این مجموعه آشنایی بیش از پیش مردم به فرهنگ و هنر این خطه است، گفت: افرادی که می خواهند با زندگی مردم این خطه آشنا شوند به لحاظ جامعه شناختی در یک محوطه هزار متری با سه نمونه سبک زندگی آشنا می شوند و قطعا برای گردشگران نیز جاذبه خاصی دارد.

حمادی با اشاره به حمایت مسئولان مربوطه اظهار کرد: فرماندار دشت آزادگان یکی از حامیان و مشوقان مجموعه هنری میسان بود. همچنین مدیر کل میراث فرهنگی کنونی نیز قول های مساعدی به ما داد تا نسبت به گسترش و ساماندهی این محوطه گردشگری کمک کند.

وی ضمن ابراز امیدواری گفت: امیدواریم مسئولان و رسانه های استان بتوانند این جاذبه گردشگری را به شکلی که در شان استانمان است را معرفی کنند.

حمادی افزود: این مظیف متعلق به تمام هم استانی هایمان است و به شخص خاصی تعلق ندارد. همچنین بازدید برای عموم مردم آزاد است و درهای آن دهکده گردشگری به روی همه باز است.
IMG10212348 دهکده گردشگری میسان افتتاح شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *