جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دهکده حیات طبیعت قزوین

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ بهمن ۱۴۰۰

دهکده حیات طبیعت قزوین به عنوان زیستگاهی برای حیوانات با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه بوستان ملی باراجین قزوین، برای تقویت دوستی انسان و طبیعت در قلب این بوستان راه اندازی شد . دهکده طبیعت قزوین پروژه‌ای منحصر به‌فرد است که برای اجرای آن از نظر کارشناسان و متخصصان کشور در زمینه جانمایی، نگه‌داری حیوانات و پرندگان و مسائل فنی و زیبایی استفاده شده و در طراحی آن از آخرین پیشرفت‌های پارک‌های مشابه در جهان از جمله آفریقای جنوبی الگوبرداری شده است.انتخاب حیوانات و حضور آن‌ها در دهکده حیات طبیعت همگام با محیط طبیعی صورت گرفته است.

دهکده حیات طبیعت قزوین دهکده حیات طبیعت قزوین

بوستان ملی باراجین

احداث پارک‌های تخصصی از جمله پارک مارها، پارک کروکودیل‌ها پارک پرندگان شکاری ویژه و پارک تکثیر و حفاظت از گونه‌های جانوری در دست انقراض با «برند قزوین» از برنامه‌های فاز بعدی این پارک است و با راه‌اندازی سایت، خرید سم مار به حداقل رسیده و از قاچاق پرندگان منحصر به فردی چون بالابان، بحر و طرلان ممانعت می‌شود. در این محیط به جای تابلوی «حیوانات را غذا ندهید»، اعلام می‌شود: «غذای مناسب هر حیوان را در پارک تهیه کنید و به صورت اصولی به حیوانات بدهید».راه‌اندازی دانشکده محیط زیست در بوستان ملی باراجین و در جوار این دهکده از جمله برنامه‌های آینده دهکده حیات طبیعت قزوین است و در فاز بعدی ایجاد مرکز آموزشی تحقیقاتی و گردشگری در بوستان باراجین پیش‌بینی شده است.

دهکده طبیعت دهکده حیات طبیعت قزوین

سعی این پروژه بر این است که مردم و طبیعت را به این وسیله به هم نزدیک کرده و با برگزاری کلاس‌هایی برای خردسالان و حضور حیوانات در سر کلاس، آن‌ها از کودکی با طبیعت آشنا شوند.احداث خانه روستایی برای عکاسی شهروندان، مرکز دامپزشکی در دهکده طبیعت، آمفی تئاتر با طرح عصر حجر، آبشار سنگی با طراحی جذاب و دیدنی، گردآوری و انواع جانوران زنده در محیطی مشابه زیستگاه طبیعی از جمله اهداف ساخت دهکده بزرگ حیات طبیعت در بوستان ملی باراجین است.

دهکده حیات طبیعت قزوین1 دهکده حیات طبیعت قزوین

دهکده حیات طبیعت قزوین

با توجه به موقعیت جغرافیایی بوستان باراجین و قرارگیری در محور مواصلاتی پر تردد و همجواری با اتوبان تهران قزوین زنجان و شهرهای شمالی کشور و از سویی هوای لطیف کوه‌پایه‌ای و کوهستانی و در کنار آن جاذبه‌های طبیعی دیدنی بر بام شهر قزوین در زمینی به وسعت هفت هکتار در ضلع غربی بوستان ملی باراجین ساخت دهکده طبیعت قزوین انجام شده است.این پروژه یکی از پروژه‌های بزرگ، مهم و منحصر به فردی است که مجموعه‌ای از حیوانات، پرندگان، خزندگان و آبزیان در آن نگه‌داری می‌شوند و در کنار آن امکانات رفاهی و جاذبه‌های متنوع طبیعی و زیست محیطی پیش‌بینی شده است.

1102 دهکده حیات طبیعت قزوین

گردشگران و بازدید کنندگان خصوصا شهروندان قزوینی می توانند به فاصله چندین دقیقه به دهکده طبیعت نگین گردشگری قزوین سفر کنند و از فضایی زیبا و دل انگیز آن لذت ببرند. در دهکده طبیعت باراجین قزوین می توانید بعد از بازدید از گونه های جانوری سراغ آبشار زیبا و برکه های پرآب و تماشایی رفته و با خانواده و دوستان همراه خود عکس یادگاری بگرید.بخش دیگر دهکده طبیعت فضای سبز و گل کاری های زیبای آن می باشد. بوی خوش انواع گل های زیبا و رنگارنگ گردشگران را به خود جذب می کند و باعث می شود بازدید کنندگان دقایقی به تماشای گل های زیبا و خوش معطر بپردازند.

در ادامه بازدید از دهکده طبیعت به کلبه های چوبی زیبا می رسید.یکی از این کلبه در راه پاغ پرندگان قرار دارد که نام این کلبه،کلبه لرزان است.طراحی کلبه لرزان به گونه ایست که کودکان و دانش آموزان در آن تمرین مواجهه با زلزله را از نزدیک مشاهده می کنند.کلبه لرزان با حرکت از نقطه ای به نقطه ای دیگر شبیه ساز زلزله است و طی استفاده از آن تمرین مواجه با زلزله آموزش داده می شود.

1115 دهکده حیات طبیعت قزوین

بخش های مهم دیگر دهکده طبیعت باغ پرندگان،بخش پرندگان شکاری،آکوریوم ،خزندگان،کوشتخوران و میوه خوران،مزرعه،علفخوران وحشی و…. اشاره کرد.

از ۷دره در سافاری پارک باراجین ۳دره متعلق به علف خواران وحشی می باشد. این ۳ دره زیستگا حیواناتی چون؛ گوزن قرمز(مارال) کل(پازن) و بز وحشی و قوچ میش وحشی(گوسفندوحشی) می باشد.

1172 دهکده حیات طبیعت قزوین

فعالیت های دهکده حیات طبیعت قزوین

مرکز بازپروری حیوانات آسیب دیده در طبیعت
مرکز آموزشی کودکان و دانش آموازان با موضوع حیوانات
انجام آزمایشات ژنتیکی در جهت افزایش تولیدات حیوانات مزرعه ای
تکثیر حیوانات در حال اتقراض ایران
برترین باغ وحش ایران در سالهای کذشته
بهداشتی ترین مرکز حیوانات ایران از سوی دامپزشکی کشور
پربازدیدترین مرکز حیوانات ایران
ارایه بلیط رایگان برای اقشار ضعیف جامعه حصوصا افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام
اولین مرکز انتقال جنین حیوانات وحشی
وجود صدها گونه جانوری
بخشهای باغ وحش شامل: پرندگان شکاری. گوشتخوران. حیوانات علفخوار وحشی.باغ پرندگان. مزرعه. خزندگان. قرنطینه. آبشار. فضای جنگلی و فضای سبز. توپوگرافی کوهستان
توسعه باغ وحش به سافاری پارک در اینده ای نزدیک (اولین سافاری پارک خاورمیانه)
اشتغال متخصصان کشور در باغ وحش
برترین جایگاه زیستگاهی حیوانات از طرف سازمان محیط زیست کشور
داری ردیف بودجه ملی کشور از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور
جذب گردشگران داخلی و خارجی به قزوین

1152 دهکده حیات طبیعت قزوین

نحوه دسترسی به دهکده حیات طبیعت قزوین

دهکده طبیعت باراجین قزوین در ۵ کیلومتری بوستان ملی باراجین در کنار شاه راه اتوبان قزوین.زنجان نزدیک ترین مقصد گردشگری شهر قزوین می باشد.

1132 دهکده حیات طبیعت قزوین

1142 دهکده حیات طبیعت قزوین

1162 دهکده حیات طبیعت قزوین

1182 دهکده حیات طبیعت قزوین

1192 دهکده حیات طبیعت قزوین

1122 دهکده حیات طبیعت قزوین

دهکده حیات طبیعت قزوین2 دهکده حیات طبیعت قزوین

دهکده حیات طبیعت قزوین3 دهکده حیات طبیعت قزوین

دهکده حیات طبیعت قزوین4 دهکده حیات طبیعت قزوین

دهکده حیات طبیعت قزوین5 rotated دهکده حیات طبیعت قزوین

دهکده حیات طبیعت قزوین6 دهکده حیات طبیعت قزوین

دهکده حیات طبیعت قزوین7 دهکده حیات طبیعت قزوین

دهکده حیات طبیعت قزوین8 دهکده حیات طبیعت قزوین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    اینجا واقعا عالی هست و به صورت خوبی حیوون ها رو نگهداری میکنن.حیوون هایی اینجا میبینید که اکثرشون در باغ وحش های دیگه وجود ندارن مثل یک مدل اسب زیبا

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    اینجا واقعا عالی هست و به صورت خوبی حیوون ها رو نگهداری میکنن.حیوون هایی اینجا میبینید که اکثرشون در باغ وحش های دیگه وجود ندارن مثل یک مدل اسب زیبا

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    فضای فوق العاده
    نزدیک با حیونای وحشی که کم خطر هستند. مثلا فاصله نیم متری طاووس و پرنده هایی که بالای سرت پرواز میکنن.
    شیر و ببرش توی یه فصای باز و خوب هستند.
    اصلا دل نگران حیوانات نمیشی.
    برای یه بعد از ظهر عالیه

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نوژا

    عالیه عالی …تمیز و طبیعت بکر

    ۱۷ تیر, ۱۳۹۵ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد