جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ خرداد ۱۳۹۸

دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان شاهرود است. با فرا رسیدن شهریور ماه میلیون‌ها گل آفتابگردان در دشت‌های مخملین و شقایق کالپوش شاهرود شکفته می‌شوند و مناظر بدیع و بی‌نظیری در این منطقه خلق می‌کنند که چشم هر بیننده‌ای مسحور زیبایی آن‌ها می‌شود. دشت آفتابگردان کالپوش در ۲۲۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود قرار دارد. این منطقه سرسبز و جنگلی با بارندگی کافی و اراضی بسیار مستعد برای کشاورزی و جنگل‌کاری، در مجاورت با پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان، از موقعیت ممتاز گردشگری بسیار جالبی برخوردار است.

آنچه دشت شقایق های کالپوش را از نمونه‌های مشابه متمایز ساخته و از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود، سطوح زیر کشت آن است که برخلاف دیگر مزارع آفتابگردان که در زمین‌های هموار دیده می‌شود، در اینجا در دشت‌های ناهموار و تپه‌های آبشارگونه است که تمایز رنگی بی‌نظیری را خلق می‌کند. کاشت آفتابگردان در منطقه کالپوش در اوایل بهار به صورت دیم و آبی است و انواع مختلف آن را شامل می‌شود که از گونه‌‌های ژنتیکی جدید آن، انواع پا کوتاه و درشت دانه را می‌توان نام برد.

گیاه آفتابگردان در اکثر نقاط دنیا کشت شده و از تخم آفتابگردان روغنی گرفته می‌شود که اشباع نشده است و برای پخت و پز مناسب است.

از دیگر نقاط زیبای این منطقه دشت شقایق‌های کالپوش می‌باشد. نمایش منحصر به فرد گل‌های شقایق در منطقه از بیستم اردیبهشت ماه تا پایان خرداد جلوه زیبایی به ناحیه سرسبز کالپوش می‌بخشد و گردشگران بسیاری را به این منطقه جلب می‌کند. همه ساله در همین خصوص جشنواره دشت شقایق و کُشتی محلی در منطقه کالپوش برپا می‌شود.

مسیر دسترسی به این منطقه به این گونه است که پس از طی ۶۰ کیلومتر از مسیر شاهرود- مشهد با رسیدن به شهر میامی، به سمت شمال تغییر مسیر داده که در نهایت به این منطقه منتهی می‌شود.

دشت آفتابگردان دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

دشت آفتابگردان4 دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

دشت آفتابگردان10 دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

دشت آفتابگردان12 دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

دشت آفتابگردان15 دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

دشت آفتابگردان16 دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

دشت آفتابگردان17 دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

دشت آفتابگردان22 دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

دشت آفتابگردان23 دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 3.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    دشت پهناور و بزرگ که زیبای بی نظیره داره از درختان تا گل های افتاب گردان که بسیار زیباست و لاله های قرمزش

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    دشت پهناور و بزرگ كه زيباي بي نظيره داره از درختان تا گل هاي افتاب گردان كه بسيار زيباست و لاله هاي قرمزش

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد قربانی

    لطفآ بیشتر به جنگلهای روستای قوشه دگرمان پرداخته شود ازجوانان قوشه دگرمان خواهشمندم تصاویر زیادی از جنگل دروازه علی وکلوه لته واطراف گل سفید به نمایش بگذارید مو رد استقبال زیادی قرار خواهد گرفت باسپاس از همه جوانان روستای قوشه دگرمان

    ۵ شهریور, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *