جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دریاچه پشت سد قشلاق

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ دی ۱۳۹۸

در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال سنندج در مسیر جاده ی سقز بر روی رودخانه قشلاق سد مخزنی قشلاق احداث شده است. دریاچه پشت سد قشلاق ۱۱ کیلومتر طول دارد و وسعتی معادل ۹۳۴ هکتار را در بر می گیرد این دریاچه محل مناسبی برای ورزش‌های آبی است و جزو جاذبه‌های طبیعی سنندج به شمار می رود.

دریاچه پشت سد قشلاق1 1 دریاچه پشت سد قشلاق

سد مخزنی قشلاق بر روی رودخانهٔ قشلاق در۱۰ کیلومتری شمال سنندج، روی کوه‌های منطقه «ساتله و تیرگرا» احداث شده است. این دریاچه همچنین محل زیست ماهیان مختلف از خانواده کپور ماهیان است که از آن جمله می‌توان به ماهی عروس، شاه‌کولی، سیاه‌ماهی، آلبورنوس کاپیتو، ماهی ‌سیاه و سس ماهی اشاره کرد به همین دلیل شرایط ماهی‌گیری تفریحی نیز فراهم شده است. دریاچه پشت سد با فضای سبز و جنگل‌کاری اطراف از دیدنی‌های جالب توجه شهر محسوب می‌شود. همچنین امکانات تفریحی و اسکلهٔ قایقرانی دریاچه هر ساله تعداد زیادی از علاقمندان به ورزش‌های آبی را به سوی این مکان جذب می‌کند.

آمیختن رنگ آبی این دریاچه با سرسبزی مراتع چشم اندازی دلفریب پدید آورده است.منظره ای که این دریاچه سد به وجود آورده است یکی از زیباترین تصاویری است که در سنندج می توان از دیدن آن لذت برد.

دریاچه پشت سد قشلاق دریاچه پشت سد قشلاق

دریاچه پشت سد قشلاق2 دریاچه پشت سد قشلاق

دریاچه پشت سد قشلاق3 دریاچه پشت سد قشلاق

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *