رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ بهمن ۱۳۹۲

دبیرخانه گردشگری اسلامی در اصفهان دایر می شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ – اصفهان- ایرنا- معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از استقرار دبیرخانه گردشگری اسلامی در شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، ˈاحمد مولاییˈ شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی گردشگری اسلامی و ارتباطات بین فرهنگی اظهار کرد: این دبیرخانه با همکاری دو جانبه اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و پژوهشگاه علوم انسانی آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه زمینه ورود گردشگران خارجی در ایران فراهم شده، گفت: حل مسائل حوزه گردشگری به صورت ساختاری برای استفاده از فرصت به دست آمده ضروری است.

مولایی ادامه داد: سلسله نشست های تخصصی گردشگری اسلامی از این پس مستمر در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون به مباحث اقتصادی گردشگری بسیار پرداخته شده، اظهار کرد: فرهنگ و ارتباطات بین فرهنگی در بخش گردشگری بویژ ه در جامعه میزبان بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه این نشست، استاد دانشگاه امام صادق (ع) به بررسی تطبیقی الگوی توسعه جهانگردی در جهان معاصر و فرهنگ اسلامی پرداخت.

ˈمحمدهادی همایونˈ با اشاره به بررسی سوابق اقتصادی ۴۰ کشور گردشگرپذیر افزود: در این کشورها میزان هزینه برای توسعه زیرساخت ها با میزان درآمدهای حاصل از گردشگری برابر است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت بحث فرهنگی گردشگری نسبت به عواید اقتصادی آن برای کشورهای گردشگرپذیر دنیاست.

وی گفت: تصویری که کشورهای گردشگرپذیر از خود به دنیا ارائه می دهند برای این کشورها بسیار حائز اهمیت است.

همایون افزود: یکی از راه های نشان دادن تصویر صحیح از انقلاب اسلامی به دیگر کشورها توسعه صنعت گردشگری است که باید در این زمینه سرمایه گذاری صورت گیرد.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر تعریف یک الگوی فرهنگی برای توسعه گردشگری گفت: گردشگری به عنوان یکی از انواع ارتباطات میان فرهنگی به الگو نیاز دارد.

وی تقسیم بندی جهانگردان براساس ویژگی های میان فرهنگی را از اقدامات اولیه در این زمینه خواند و اظهار کرد: تعریف انگیزه و تجربیات میان فرهنگی از دیگر ابعاد این الگو خواهد بود.
81017521-5458126 دبیرخانه گردشگری اسلامی در اصفهان دایر می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *