جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دبیرخانه هماهنگی راهنمایان گردشگری ایران تشکیل شد

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۲۲ – دبیرخانه‌ی هماهنگی راهنمایان گردشگری ایران به‌دنبال اجماع جامعه‌ی راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی و انجمن‌های صنفی راهنمایان تور سراسر کشور تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس پیرمرادیان – رییس هیئت مدیره‌ی جامعه‌ی راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی – در این‌باره توضیح داد: این دبیرخانه به پیشنهاد معاونت گردشگری برای به اجماع رسیدن دو صنف موجود برای راهنمایان تور و با هدف احقاق حقوق آن‌ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ما تا کنون به‌عنوان یک صنف رسمی در کشور شناخته نشده‌ایم و جایگاهی نداریم. وضعیت بیمه‌ی راهنمایان تور دلیلی برای اثبات این ادعاست. بنابراین نخستین موضوعی که در دبیرخانه پیگیری خواهد شد، موضوع بیمه‌ی تأمین اجتماعی راهنمایان تور خواهد بود. محاسبه و ثبت حقوق راهنمایان موضوع دیگری است که تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با بیان این‌که دبیرخانه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، انتظار حمایت کردن دارد، گفت: ما می‌خواهیم امنیت شغلی‌مان تأمین شود و به جایگاهی که باید برسیم.

پیرمرادیان همچنین از اصلاح آیین‌نامه‌ی راهنمایان تور مصوب سال ۱۳۵۴ خبر داد و افزود: دبیرخانه، این آیین‌نامه را اصلاح خواهد کرد و به معاونت گردشگری پیشنهاد می‌کند تا از طریق مجلس برای تصویب آن اقدام شود.

اعضای این دبیرخانه هفت نفر خواهند بود که سه نفر از آن‌ها از جامعه‌ی راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی و سه نفر دیگر از کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان و یک عضو به‌صورت مشترک و نماینده‌ی دو طرف خواهد بود.
13 188 دبیرخانه هماهنگی راهنمایان گردشگری ایران تشکیل شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *