رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ آذر ۱۳۹۳

خلق تندیس سنگی استادشهریار

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۱۰-فارس:مدیرعامل سازمان توسعه‌‌ و عمران‌ عون‌بن‌علی از پرده‌برداری بزرگ‌ترین تندیس سنگی استاد شهریار در تفرجگاه عینالی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، غلامرضا وصالی اظهار کرد: برای ایجاد بسترهای لازم گردشگری و معرفی فرهنگ و تاریخ بومی منطقه به گردشگران، با هماهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تبریز پس از بررسی‌های کارشناسی، ایده ساخت تندیس روی صخره‌های بزرگ تفرجگاه عینالی توسط دو هنرمندان سنگ تراش تبریزی سیامک و سعید اولاددمشق مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی این ایده، از اردیبهشت ماه سال جاری، تندیس سنگی استاد شهریار به سبک رئال به ارتفاع ۱۰ متر به ثمر رسید.

وصالی با بیان اینکه این تندیس در نوع خود بی‌نظیر و بزرگ‌ترین اثر سنگی رئال در کشورمان محسوب می‌شود، اظهار کرد: این اثر نفیس، با چکش و قلم اجرا شده و در مقایسه با تندیس‌های ساخته شده از فایبرگلاس دارای ماندگاری بیشتری است.

مدیر عامل سازمان توسعه‌‌ وعمران‌ عون‌بن‌علی از اعلام آمادگی این سازمان برای استمرار این ایده در مورد سایر مفاخر و مشاهیر شهر تبریز خبر داد و افزود: سنگ‌ها و صخره‌های داخل تفرجگاه عون‌بن‌علی فرصت ارزنده‌ای است که می‌تواند با حمایت هنرمندان پیکرتراش، علاوه بر معرفی مفاخر شهر تبریز به گردشگران، به تقویت جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این منطقه بیانجامد.

1150 خلق تندیس سنگی استادشهریار

           
 

نظر کاربران :

  • فرصتکده

    این اثر خیلی جالب است.
    در همان مکانی که این اثر خلق شده امکان ایجاد اثر های دیگری نیز هستو امیدوارم با پیگیری مسئولین اثرهایی مشابه این را در جای جای شهر تبریز شاهد باشیم.

    ۲۶ دی, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • akspardaz

    خیلی زیبا و جالب شده

    ۲۲ آذر, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *