جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خبری از حال و روز پایتخت گردشگری در آستانه نوروز

تاریخ بروزرسانی :
۲ بهمن ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲ – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از وجود تاسیسات گردشگری غیرمجاز در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، سیف الله فرزانه، عصر سه شنبه، اول بهمن در جلسه هم اندیشی حفاظت و امنیت در تاسیسات گردشگری مازندران اظهار کرد: این تاسیسات نحوه کیفیت خدمات گردشگری در استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: در شهرستان بابلسر ظرفیت بزرگ گردشگری “پارکینگ” با ۲۲ هزار تخت وجود دارد که فاقد پروانه بهره‌برداری است. این مجموعه با وجود تصرفی بودن زمین، نداشتن پروانه ساخت و بهره‌برداری سالهاست که به فعالیتش ادامه می‌دهد و با وجود پیگیری‌های سازمان متاسفانه تاکنون این مشکل رفع نشده است.

فرزانه یادآور شد: اگر مدعی هستیم که پایتخت گردشگری کشور را در اختیار داریم باید زیرساخت‌ها و بسترها را آماده کنیم تا به خصوص در نوروز امسال با آمادگی بیشتر خدمات ارایه کنیم.

وی از حضور نیافتن مدیر کل منابع طبیعی نوشهر، ساری و محیط زیست در این جلسه انتقاد کرد و افزود: گردشگری در مازندران دارای چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای است که فرمانده انتظامی استان برای حل آن پیشقدم شده اما دستگاه‌های مرتبط با گردشگری نسبت به این مقوله هنوز بی‌توجه هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران اظهار کرد: از هیچ دستگاهی انتظار تخطی از قانون نداریم اما شرح خدمات برخی دستگاه‌ها متعلق به ۴۰ سال پیش است که بهره وری خود را از دست داده‌اند و باید به روز شوند. شرح خدمات باید تقویت شود. با یک شرح خدمات مشترک باید به سمت ارتقای صنعت گردشگری برویم.

وی با بیان اینکه ظرفیت هتل‌ها و تاسیسات گردشگری در مازندران مشخص است، خاطرنشان کرد: تنها باید با همکاری بیشتر این ظرفیتها را دوچندان کرد. تمام سرمایه‌گذاران تاسیسات گردشگری باید در مقابل تامین امنیت مسافران احساس مسئولیت کرده و با اجرای طرح بیمه لحظه‌ای، گردشگران را از تامین امنیتشان مطمئن کنند.

فرزانه خواستار برگزاری جلسات منطقه‌ای تا آغاز تعطیلات نوروز شد و افزود: تعامل دستگاه‌ها روند اجرای کار را سریعتر کرده و کیفیت ارایه خدمات را افزایش می‌دهد.
isna 11 of 11 5 خبری از حال و روز پایتخت گردشگری در آستانه نوروز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *